InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Primark Luik (Liège): adres, openingstijden en parkeren

Primark Luik (Liège): adres, openingstijden en parkeren

Primark Luik (Liège): adres, openingstijden en parkeren Geen winkelketen is zo populair als Primark. Shoppers reizen speciaal naar de Primark vestigingen toe vanwege de lage prijzen van de kleding en andere mode artikelen. De eerste Primark vestiging in België is te vinden in Luik. In dit artikel zijn de openingstijden en het adres op een rijtje gezet. Verder lees je waar je kunt parkeren en hoe Primark Luik bereikbaar is via bijvoorbeeld het openbaar vervoer.

Inhoud

De modeketen Primark

Primark heeft tegenwoordig ruim 270 winkels in de landen Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Ierland, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en België. De allereerste Primark werd geopend in Dublin te Ierland in het jaar 1969. De verwachting is dat de winkelketen de komende jaren nog een flinke groei gaat doormaken, onder andere online. Zie hiervoor ook Primark webshop: online kopen Primark mode. In België is er een vestiging te vinden in Luik. De stad Luik wordt Liège genoemd in het Franstalige deel van België (Wallonië).

Het assortiment van Primark

Primark verkoopt kleding, schoenen en andere mode accessoires. Deze producten zijn er zowel voor dames, heren en kinderen. Wat velen niet weten is dat Primark ook decoratieve producten voor in huis verkopen. Met dit veelzijdige assortiment trekt Primark vele bezoekers, wat uiteraard mede voortkomt vanwege de zeer voordelige prijzen. De prijzen liggen lager dan andere bekende modeketens.

Adres en contactgegevens

Het adres en de contactgegevens van de Primark in Luik zijn als volgt:
Adres: Boulevard Raymond Poincaré 7 (Médiacité Unit 113)
Postcode: 4020 Liège (Luik)
Telefoonnummer: +32 434 22194

Parkeren en bereikbaarheid

Primark Luik is gelegen aan de Boulevard Raymond Poincaré 7. Primark Luik ligt in het grote winkelcentrum Médiacité. Dit winkelcentrum met ruim 125 winkels is het grootste winkelcentrum in Luik en één van de grootste winkelcentra in België. Dit winkelcentrum is bereikbaar met de auto, trein, bus en fiets. Luik is per snelweg vanuit alle richtingen prima te bereiken. Ook vanuit Nederland is Luik prima bereikbaar via de A2/E25. Houd er wel rekening mee dat Luik in Wallonië Liège wordt genoemd. Ook op de bewegwijzering wordt Liège gehanteerd. Eenmaal in Luik kunt u aangekomen bij winkelcentrum Médiacité parkeren in vier parkeergarages die toebehoren aan het winkelcentrum. Hier is je auto veilig geparkeerd aangezien er camerabewaking is.
Wanneer je met de bus een bezoek wilt brengen aan de Primark in Luik heb je een ruime keuze. Liefst negen buslijnen (en circa 700 bussen) stoppen bij winkelcentrum Médiacité. Wanneer met je de trein Primark wilt bezoeken kan je het beste uitstappen op treinstation Liège-Guillemins. Vanaf het treinstation kan je in circa 20 minuten naar Primark lopen. Eventueel is de treinreis te combineren met de bus. Een treinbezoek vanuit Nederland is ook mogelijk, onder andere via NS Hispeed. Ook per fiets is de Primark bereikbaar. Het winkelcentrum Médiacité heeft 200 bewaakte fietsenstallingen.

Ligging Primark Luik (Liège)

LegendaA Primark Luik (Liège)
B Médiacité inclusief parkeergarages
C Treinstation Liège-Guillemins

Openingstijden

De openingstijden van Primark Luik zijn als volgt:
  • Maandag: 9.30 - 20.00 uur
  • Dinsdag: 9.30 - 20.00 uur
  • Woensdag: 9.30 - 20.00 uur
  • Donderdag: 9.30 - 20.00 uur
  • Vrijdag: 9.30 - 21.00 uur
  • Zaterdag: 9.30 - 20.00 uur
  • Zondag: gesloten

De koopavond is elke week op vrijdag, de winkel is dan geopend tot 21.00 uur. Op koopzondagen is de winkel over het algemeen geopend van 11.00 tot 19.00 uur.

Werken bij Primark?

Wanneer je op zoek bent naar een baan bij Primark kan je het beste de Belgische website van Primark raadplegen. Daar is altijd een actueel aanbod van vacatures te vinden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Primark Zaandam: adres, openingstijden en parkerenPrimark Zaandam: adres, openingstijden en parkerenDe winkelketen Primark is enorm populair. De laatste mode voor kleding en schoenen en zeer lage prijzen verklaren deze p…
Primark Duitsland: vestigingen, adressen en openingstijdenPrimark Duitsland: vestigingen, adressen en openingstijdenPrimark staat bekend als een zeer voordelige modeketen. In Nederland wordt de winkelketen steeds populairder. Maar ook i…
Primark Venlo: adres, openingstijden en parkerenPrimark Venlo: adres, openingstijden en parkerenHet filiaal van Primark in Venlo opende op 23 september 2014 de deuren. Het Primark filiaal was hiermee de eerste in de…
Primark Bremen (Duitsland): adres, openingstijden & parkerenPrimark Bremen (Duitsland): adres, openingstijden & parkerenModieus en voordelig, dat zijn de kenmerken van Primark. In Duitsland nabij de Nederlandse grens zijn ook enkele Primark…
Primark Arnhem: adres, openingstijden en parkerenPrimark Arnhem: adres, openingstijden en parkerenIn Arnhem heeft Primark een winkel in het oude pand van de Bijenkorf operationeel. Alle informatie over Primark Arnhem z…
Bronnen en referenties
  • www.primark.be

Reageer op het artikel "Primark Luik (Liège): adres, openingstijden en parkeren"

Reacties

Marleen, 07-11-2014 11:52 #8
Beste
Waar kan je ergens zien, wanneer het koopzondagen zijn?

Mvg
Marleen Reactie infoteur, 11-11-2014
Op primark.com/nl/winkel/liege staat een overzicht

Jaegers, 01-11-2014 18:40 #7
Wij hebben in primarkt Eindhoven kleding gekocht sommige dingen moeten geruild worden kan dat ook bij primarkt Luik? Reactie infoteur, 06-11-2014
Dat weet ik niet zeker, maar ik zou het zeker proberen.

Danielle, 20-05-2014 20:30 #6
Is primark zondag 25 mei geopend? Reactie infoteur, 22-05-2014
Volgens mij niet. Je kunt voor de zekerheid het telefoonnummer van het filiaal (staat in het artikel) bellen.

Katty, 29-04-2014 11:13 #5
Hallo, hoe groot is deze in Luik?
mvg Reactie infoteur, 29-04-2014
3500 vierkante meter

Celien, 06-03-2014 13:04 #4
Halloo,
Ik wil graag eens naar primarkt gaan maar welke taal spreken ze in Luik? Spreken ze daar Nederlands en Frans of juist Frans?
Alvast bedankt Reactie infoteur, 07-03-2014
Luik ligt in Wallonië, daar spreken ze Frans. Ik denk dat er vast wel één of meerdere werknemers ook Nederlands spreken.
Mvg

Samia, 01-01-2014 21:16 #3
Bese
Is Primark deze zondag (5-1-2014) open?
Mvg Reactie infoteur, 02-01-2014
Beste Samia,
Waarschijnlijk is de winkel dan gesloten. Je kan voor de zekerheid het telefoonnummer bellen dat in het artikel staat.
Mvg

Valerie, 13-11-2013 22:45 #2
Hallo,

Is de primark zondag a.s. geopend?

Mvg Reactie infoteur, 15-11-2013
Nee dan is de Primark gesloten

Greet Durwael, 25-09-2013 23:12 #1
Geachte,

Wij hebben een wagen met een LPG-gasinstallatie. Mogen wij gebruik maken van de ondergrondse parking?
Alvast bedankt voor uw tegenbericht!

Mvg

Greet Durwael
0472/721799 Reactie infoteur, 03-10-2013
Beste greet,

u kunt het beste het telefoonnummer bellen in het artikel. Ik ken de reglementen in de parkeergarage namelijk niet. Mvg

Infoteur: Advies-eb
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Primark
Reacties: 8
Schrijf mee!