InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Roamler – opdrachten via een app en geld verdienen

Roamler – opdrachten via een app en geld verdienen

Roamler – opdrachten via een app en geld verdienen Roamler is een in Nederland opgericht bedrijf dat zich richt op de retail. Bedrijven die wederverkopen aan particulieren of diensten leveren aan particuliere klanten willen weten of hun waren goed gepresenteerd staan, of hun acties aanspreken, kortom ze willen weten of ze goed op weg zijn. Roamlers vergaren voor Roamler de informatie via een app en kunnen met hun smartphone geld verdienen.

Roamler

Roamler verzamelt gegevens over de wederverkopers, over de retail, die dan geanalyseerd kunnen worden. Op basis van de verzamelde gegevens verwerft de retailer inzicht in zijn bedrijfsactiviteiten. Dat inzicht kan van belang zijn voor het nemen van bedrijfsbeslissingen die met behulp van de door Roamler verzamelde gegevens en analyses gebaseerd kunnen worden op feiten in plaats van onderbuikgevoel. Een bedrijf kan daarmee zijn zaken verbeteren en hoeft niet afhankelijk te zijn van natte vingerwerk.

Verzamelen

Roamler verzamelt veel gegevens met foto’s en informatie die door mensen in het veld, de Roamlers, worden opgestuurd. De Roamlers zijn mensen die met een smartphone in de aanslag opdrachten van Roamler kunnen uitvoeren. Met de door de Roamlers opgehaalde gegevens kan Roamler zijn ananlyses maken waar de retail weer baat bij heeft.

Nederland

Het bedrijf is in 2011 in Nederland opgericht door Wiggert de Haan en Martijn Nijhuis. De twee hebben hun sporen in bedrijven op het gebied van marktonderzoek verdiend en kwamen samen tot het concept van Roamler, iets compleet nieuws. Roamler is sindsdien gegroeid en allang niet meer alleen in Nederland actief. Er zijn Roamlers in heel Europa en in Latijns Amerika actief.

Roamler worden

Roamler kun je worden als je door iemand wordt uitgenodigd. Het gaat op een zogenaamd invite-only manier. Op deze manier wil Roamler de kwaliteit van de groep Roamlers bewaken. De Roamlers werken met niveau’s, levels en pas in level 3 kunnen ze een uitnodiging versturen. De invite wordt dan automatisch op de app weergegeven.
Roamlers kunnen zich 6 levels opwerken.

Trainingsprogramma

Nieuwe Roamlers krijgen via de app een trainingsprogramma en kunnen dan aan het werk. Op de app staan opdrachten klaar die in de buurt waar de Roamler zich bevindt uitgevoerd kunnen worden. Dat zijn opdrachten waarbij winkels bezocht moeten worden, producten moeten worden getest of gefotografeerd, promotiemateriaal moet worden gewaardeerd of favoriete recepten moeten worden gedeeld.

Geld verdienen

Roamler is voor de Roamlers een spaarprogramma. Met het uitvoeren van de opdrachten zijn punten te verdienen. Wie veel punten verzameld heeft kan ook weer veel nieuwe opdrachten uitvoeren. Opdrachten leveren ook geld op dat via de PayPal rekening van de Roamler wordt uitbetaald.

Voorbeeldopdracht 1

Maak foto’s van producten en beantwoord daar enkel vragen over. Op de app staat hoeveel kilometer je verwijderd bent van de winkel waar de opdracht moet worden uitgevoerd. De vragen gaan over de sladressing in het schap naast de sla. De opdracht moet worden uitgevoerd in een Jumbo winkel en de Roamler kan zich desgewenst bekend maken bij het personeel. In de app is ook een toestemmingsbrief beschikbaar, waarin staat dat Jumbo hoofdkantoor toestemming heeft gegeven voor dit
onderzoek. Die toestemmingsbrief kan aan het personeel getoond worden.
Met deze opdracht is € 2,50 te verdienen plus 40 XP, experience Points.

Voorbeeldopdracht 2

Bezoek het pretpark bij jou in de buurt en fotografeer wat je op een positieve manier aanspreekt. Bedenk ook een tip om het park te verbeteren. Met deze opdracht is deze keer geen geld te verdienen maar wel 40 XP.

Roamler Nederland

Haarlemmerstraat 121-2
1013 EN Amsterdam

Lees verder

Gerelateerde artikelen
SmartSpotter en Roamler: geld verdienen door foto's te makenSmartSpotter en Roamler: geld verdienen door foto's te makenGeld verdienen door foto's te maken met je smartphone? SmartSpotter en Roamler zijn twee apps die dat mogelijk maken. We…
Makkelijk geld verdienen met je smartphoneMakkelijk geld verdienen met je smartphoneVeel mensen zouden graag wat willen bijverdienen. Je kunt dan natuurlijk een bijbaan zoeken, maar daarvoor moet je redel…
Verdien geld met je iPhone of SmartphoneVerdien geld met je iPhone of SmartphoneTegenwoordig zijn er verschillende manieren om online geld te verdienen. Naast geld verdienen via internet is het ook mo…
Retail Park, winkelcentrum RoermondRetail Park, winkelcentrum RoermondHet Retail Park in Roermond is een winkelcentrum gelegen aan de snelweg A73 en is voorzien van grote winkels en horecage…
NK sprint zwemmen uitslagen 2009Op 27 en 28 juni 2009 vinden in Alkmaar de Nederlandse kampioenschappen sprint plaats. Tijdens dit kampioenschap zwemmen…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Roamler
  • http://www.roamler.nl geraadpleegd 24 juli 2014
  • Roamler de app

Reageer op het artikel "Roamler – opdrachten via een app en geld verdienen"

Infoteur: Sjaanfanameland
Laatste update: 26-07-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Special: Digitaal ondernemen
Schrijf mee!