InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Koffiemachines voor bedrijven

Koffiemachines voor bedrijven

Koffiemachines voor bedrijven Zoekt u een koffiemachine voor uw bedrijf? U zult snel ontdekken dat er tientallen koffiemachines voor zakelijk gebruik op de markt zijn, de een nog sneller en veelzijdiger dan de andere. Maar welke koffiemachine past het beste in uw bedrijf? Koffie is voor veel mensen een belangrijk, zelf bijna onmisbaar onderdeel van hun dagritme. Een kop sterke koffie om ’s ochtends wakker te worden, een cappuccino in de koffiepauze, een espresso na de lunch, een décafé bij het journaal van 20.00 uur: de gemiddelde Nederlander drinkt gemiddeld 3 tot 4 koppen koffie op een dag, waarmee we tot de grootste koffiedrinkers van Europa behoren.

Ook op het werk is een koffiemachine dus erg belangrijk. Een klein bedrijf met hooguit 10 personeelsleden heeft meestal genoeg aan een ouderwetse pot filterkoffie of een koffiemachine die we thuis ook gebruiken, zoals een senseo-, nespresso of volautomatisch espressoapparaat. Als uw bedrijf (veel) meer personeelsleden heeft, zijn die consumentenapparaten te langzaam en te duur, en heeft u meer baat bij een professionele koffiemachine.

Verschillende soorten koffiemachines voor zakelijk gebruik

Koffiemachines zijn er in vele soorten, maten en prijsklasses. Voordat u begint met het vergelijken van verschillende merken koffiemachines, is het handig om eerst goed na te denken over een aantal aspecten, zoals:

  • Hoe veel personeelsleden heeft mijn bedrijf? Wie drinken er koffie?
  • Werken mijn medewerkers vlak bij elkaar en kunnen ze van één koffiemachine gebruik maken? Of zijn er sowieso meerdere koffiemachines nodig?
  • Wil ik mijn personeel alleen koffie aanbieden of ook melkproducten zoals cappuccino en latte macchiato, chocolademelk en/of soep?
  • Heeft mijn bedrijf vaste koffiepauzes – en daardoor duidelijke pieken in het koffieverbruik – of kunnen mijn medewerkers de hele dag door koffie pakken?
  • Wil ik een koffiemachine die koffie op basis van vers gemalen koffiebonen maakt of is een goedkopere voorgemalen of vriesdroogkoffie ook goed?

Hoe beter u vooraf heeft bepaald wat voor uw bedrijf belangrijk is, hoe gerichter u kunt zoeken en hoe nauwkeuriger u offertes kunt opvragen. Goed om te weten: een aantal koffiebedrijven biedt de mogelijkheid om meerdere koffiemachines gratis of tegen een kleine vergoeding een aantal weken te testen. Op die manier kunt u, naast het kostenaspect, ook het aspect smaak laten meewegen in de beslissing.

Een koffiemachine leasen

De prijzen van koffiemachines lopen sterk uiteen, van zo’n € 2.000 voor een tafelmodel voor kleinere bedrijven (tot 25 koffiedrinkers) tot meer dan € 10.000 voor de grootste en snelste koffieapparaten, die per uur meer dan 1000 koffiebereidingen aankunnen. Als deze hoge aanschafbedragen u afschrikken, kan het leasen van een koffiemachine een interessante optie zijn. Verschillende grote aanbieders van koffiemachines bieden leasecontracten aan voor een aantal jaar. Als u kiest voor een totaalpakket, waarbij u naast de koffiemachines ook koffieproducten en service en onderhoud afneemt, kunt u soms geld besparen. In sommige gevallen is het echter voordeliger om koffieproducten of onderhoud bij een tweede leverancier af te nemen. Vraag dus ook bij een leasecontract voor koffiemachines altijd om een duidelijke kostenspecificatie, waarin alle kostenposten afzonderlijk vermeld staan.

Offertes voor een koffiemachine opvragen

Als u goed weet naar wat voor soort koffiemachine u op zoek bent, kunt u gericht offertes gaan opvragen. Vraag bij elke leverancier een offerte op op basis van exact dezelfde gegevens of stuur de offerte van leverancier A, eventueel met weglating van de prijzen, op naar leverancier B met de vraag wat hij kan bieden. Op die manier krijgt u goed vergelijkbare offertes en kunt u een gefundeerde keuze voor de beste koffiemachine maken.
Gerelateerde artikelen
Hoe een koffiemachine te kopenHoe een koffiemachine te kopenWie houdt er niet van om thuis een heerlijk kopje koffie te drinken? Ondanks het feit dat de meeste mensen onderweg in h…
Jura koffiemachinesJura koffiemachinesJura koffiemachines zijn kwalitatief hoogstaande, volautomatische koffieapparaten. Jura is een Zwitsers merk dat al geru…
Dolce Gusto: Koffie om van te genietenDolce Gusto: Koffie om van te genietenDolce Gusto is koffie gemaakt om van te genieten, bestaande uit vele koffiespecialiteiten geschikt voor een 1 kops koffi…
Een espressomachine kopenEen espressomachine kopenEen espressomachine is een flinke investering, maar wel hét begin voor goede koffie thuis. Er is een enorme diversiteit…
Dolce Gusto of Nespresso?Dolce Gusto of Nespresso?Dolce Gusto en Nespresso zijn twee zeer populaire koffieproducten. Er zijn veel overeenkomsten: beide zijn ontwikkeld do…

Reageer op het artikel "Koffiemachines voor bedrijven"

Infoteur: Michielonline
Gepubliceerd: 19-12-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Schrijf mee!