InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > De Wiperstick: Wiperstick voorkomt vastvriezen ruitenwisser

De Wiperstick: Wiperstick voorkomt vastvriezen ruitenwisser

De Wiperstick: Wiperstick voorkomt vastvriezen ruitenwisser Het is een grote frustratie in de winter: vastgevroren ruitenwissers. Maar veel kun je niet doen aan vastgevroren ruitenwissers. Althans dat dachten we. Maar nu is er de Wiperstick, een apparaatje dat er voor zorgt dat ruitenwissers niet meer vastvriezen aan de autoruiten.

De Wiperstick; een apparaatje dat voorkomt dat ruitenwissers vastvriezen

De Wiperstick is een handig klein apparaatje dat er voor zorgt dat de ruitenwisser niet meer vast zit aan het ruit. Omdat ze gemaakt zijn van kunststof kan er geen vocht in ze worden opgenomen en daardoor wordt bevriezing voorkomen. Bovendien is de Wiperstick heel eenvoudig te bevestigen aan de ruitenwissers. Ze zijn er bovendien voor alle auto’s omdat ze een vorm hebben die overal op geplaatst kunnen worden.

Uitvinders uit Zuidlaren

De uitvinders van de Wipersticks zijn Allard en Kora van der Weide uit Zuidlaren. Zij werkten samen met een industrieel ontwerper aan een apparaatje dat voorkomt dat ruitenwissers aan de ruiten vastvriezen. En daarmee wordt dus schade aan de ruitenwissers zelf voorkomen, want die lopen in de winter vaak de meeste schade op. De mal voor het apparaat zelf is vervolgens in China gemaakt en de uitvinders hebben vervolgens duizend sets laten maken van de Wipersticks.

Klanten met belangstelling voor de Wipersticks

Inmiddels zijn de Wipersticks al onder de aandacht gekomen van een aantal belangrijke klanten. Daaronder vallen:
  1. een importeur van Japanse auto’s
  2. Een grote verzekeraar
  3. Ondernemers in Duitsland, Belgie Finland en Noorwegen.

Eerst een houten wiperstick

Het uitvinders paar maakte eerst een houten Wiperstick. Productietechnisch was dat echter niet zo handig en daarom werd overgeschakeld op kunststof.

Voor nog geen 4 euro geen bevroren ruitenwissers meer

Wie overigens denkt dat de apparaten die voorkomen dat ruitenwissers bevroren raken veel geld kosten, heeft het mis. In 2011 komen ze voor een bedrag van tussen de 3,45 tot 3,95 euro op de markt. Het idee is echter dat de apparaatjes zullen worden weggegeven in bijvoorbeeld een kerstpakket.

Voor busjes en vrachtwagens ook apparaten die ervoor zorgen dat de ruitenwissers niet bevriezen

De Wipersticks zijn er overigens ook voor vrachtwagens en busjes. Dit zijn andere modellen dan die van personenauto’s. Voor personenauto’s wordt een universeel model gebruikt.

Meer informatie over de Wiperstick

Meer informatie over de WiperStick is de vinden op: Wiperstick
Gerelateerde artikelen
Auto probleemvrij houden in de winterJe auto probleemvrij houden in de winter is belangrijk. Dat vergt goed onderhoud en goede maatregelen voor als sneeuw en…
De ruitenwissers van je auto vervangenDe ruitenwissers van je auto vervangenDoor regelmatig je ruitenwissers te vervangen houd je goed zicht op de weg. Je ruitenwissers vervangen kan je (meestal)…
Winterperikelen met je autoWinterperikelen met je autoBij winterse omstandigheden als vriezend weer kun je last krijgen van ongemakken met je auto. ’s Ochtends voor vertrek d…
Regenpijp bevroren: wat doe je tegen ijs in de regenpijp?Regenpijp bevroren: wat doe je tegen ijs in de regenpijp?Wanneer het flink vriest is de kans aanwezig dat je regenpijp bevroren raakt. Het water komt dan vast te zitten en met e…
EHBO – bevriezingEHBO, Eerste Hulp Bij Ongelukken, het woord zegt het al. Bij EHBO gaat het er om dat je iemand kunt helpen als hij een o…
Bronnen en referenties
  • www.wiperstick.com
  • Leeuwarder Courant

Reageer op het artikel "De Wiperstick: Wiperstick voorkomt vastvriezen ruitenwisser"

Infoteur: Singalees
Gepubliceerd: 05-12-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Schrijf mee!