InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Energieleverancier: overstappen en opzeggen bij Oxxio

Energieleverancier: overstappen en opzeggen bij Oxxio

Energieleverancier: overstappen en opzeggen bij Oxxio Oxxio is een energieleverancier met een van de laagste energietarieven. De prijsvechter heeft zich gespecialiseerd in groene stroom. Het kan erg aantrekkelijk zijn om de overstap te maken naar Oxxio. Het bedrijf maakt onderdeel uit van Oxxio. In het verleden is wel het een en ander te doen geweest rondom klachten als mensen wilden opzeggen bij Oxxio. Oxxio biedt verschillende pakketten aan. Oxxio is een bekende energieleverancier in Nederland. Sinds het voorjaar van 2011 maakt Oxxio deel uit van Eneco. Binnen dit bedrijf blijft Oxxio een apart label, met een eigen organisatie. Tot 2005 bestond Oxxio uit drie verschillende merken, te weten, Durion, Evolta en Energiebedrijf.com. Deze bedrijven vormden vanaf dat moment Oxxio. In juni 2005 werd Oxxio opgekocht door het Britse energiebedrijf Centrica. Op haar beurt nam Oxxio in 2007 Go-energy over. Binnen Centrica was Oxxio verantwoordelijk voor de uitbreiding van de organisatie in Noordwest-Europa. Nadat Oxxio in maart 2011 werd overgenomen door Eneco werd besloten dat de organisatie in stand zou blijven. Het hoofdkwartier van de organisatie is in Hilversum gevestigd.

Oxxio als energieleverancier

Oxxio probeert zich vooral te profileren als de leveraar van Groene Energie. Het grootste deel van haar stroom produceert ze zelf. Het gat dan om ongeveer 80 procent. In 2007 sloot Oxxio met Intergen een contract voor de bouw van een 425MW Maasstroom Energie-centrale. Deze centrale stookt op aardgas en is daardoor de schoonste centrale in Nederland. Met de bouw werd in april 2008 begonnen en de centrale ging in mei 2010 in operatie. De centrale werd gebouwd door Siemeners, terwijl Intergen de eigenaar is van de centrale. Oxxio heeft een contract gesloten waarin is afgesproken dat zij tot mei 2030 stroom zal afnemen van Intergen.

Klachten over Oxxio

In het verleden is er ook wel het een en ander te doen geweest rondom de klantenservice van Oxxio. Zo besteedde het Vara-programma Kassa aandacht aan de moeite die het kost om op te zeggen bij de energieleverancier. Durion, een van de voorgangers van Oxxio, kreeg een boete opgelegd van 220.000 euro door de Directie Toezicht Energie (Dte) vanwege misleidende handelspraktijken.

Overstappen en opzeggen bij Oxxio

Het is elk half jaar mogelijk om te overstap te maken van een andere energieleverancier richting Oxxio. Andersom kan dat natuurlijk ook. Dit kan in uw situatie natuurlijk anders zijn indien u bijvoorbeeld een contract voor een bepaalde tijd heeft lopen bij een andere energieleverancier. U heeft verschillende mogelijkheden wanneer u zich aanmeld bij Oxxio. U heeft de keus uit 3 pakketten. Pakket A richt zich op gebruikers met een laag verbruik, Pakket B richt zich op mensen met een gemiddeld gebruik en Pakket C op mensen met een hoog verbruik. Ook kunnen nieuwe klanten er voor kiezen om een contract af te sluiten tegen een vaststaande prijs of tegen de actuele prijs van elektriciteit, ook wel bekend als een vast of variabel tarief. Bij de eerste mogelijkheid heeft de consument het voordeel dat hij precies weet hoeveel hij moet betalen. Een nadeel is echter dat hij er niet van profiteert als de energieprijs daalt. Tegelijkertijd hoeft hij ook niet bang te zijn voor het moment dat de stroomprijs zou gaan stijgen.

Goedkope tarieven bij Oxxio

Oxxio staat bekend als een relatief goedkope energieleverancier. In 2011 gaf de Consumentenbod aan dat Oxxio de goedkoopste leverancier is voor huishoudens bestaande uit 2 tot 3 personen met een gemiddeld gebruik. Wanneer iemand de overstap maakt naar Oxio en het niet bevalt hoeft hij of zij niet de overstapkosten te betalen. De voorwaarde die hieraan verbonden is, is dat de klant wel binnen 3 maanden weer moet hebben opgezegd.
Gerelateerde artikelen
Overstappen van energiemaatschappijOverstappen van energiemaatschappijOverstappen van energiemaatschappij is eenvoudig in 2019 en kan tot een besparing van 10 tot 25% leiden. Met overstappen…
Overstappen energiemaatschappijMet het overstappen naar de goedkoopste energiemaatschappij kunt u veel geld besparen. Hoe gaat het overstappen in zijn…
Stroomprijzen: Goedkoopste energieleverancierStroomprijzen: Goedkoopste energieleverancierU kunt veel geld besparen door over te stappen naar de goedkoopste energieleverancier. De verschillen tussen energieleve…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Energieleverancier: overstappen en opzeggen bij Oxxio"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 08-12-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Schrijf mee!