InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > De Rabobank, ook Bizner bank is inmiddels geen succes

De Rabobank, ook Bizner bank is inmiddels geen succes

De Rabobank, ook Bizner bank is inmiddels geen succes Bizner bank was in eerste instantie de bank voor ondernemers, los van de Rabobank. Maar de activiteiten zijn nu een vast onderdeel geworden van de Rabobank zelf. De bank heeft een dubbele A status, is veilig en gepokt en gemazeld in het bedrijfsleven. Wereldwijd, de Rabobank opereert ook ver buiten Nederland en breidt zijn invloedssfeer steeds verder uit. De Bizner bank bestaat niet meer als afzonderlijke bank maar is nu onderdeel van de Rabobank. De Rabobank bedient graag starters en ondernemers met goede adviezen en geld. Door de activiteiten van de Bizner bank te integreren is een nog effectievere integrale aanpak mogelijk geworden.

De Rabobank

De Rabobank heeft de grootste internetbank van Nederland. We spreken inmiddels over ruim 3 miljoen rekeninghouders. Dat leidt ertoe dat de Rabobank in Nederland veel invloed heeft. Maar ook breidt deze bank zijn buitenlandse activiteiten op de consumentenmarkt gestaag verder uit via internetfilialen in België, Ierland en Nieuw-Zeeland.

Webwinkel via de Rabobank

Wie een webwinkel heeft en een eenvoudige betaalconfiguratie wil kan bij de Rabobank terecht voor de kleine iDeal. Maar denkt u ook aan bankieren via Rabo mobiel.

Bizner bank is inmiddels een succes

In 2007 opende de Rabobank in ons land ook een pure online bank voor MKB'ers onder de naam Bizner. Vele klanten schreven zich in. Eind 2007 waren dat er 7.500, en het aantal neemt verder toe. Opvallend is ook dat negentig procent van de klanten van Biznerbank ook daadwerkelijk met internetbankieren actief is. Daarmee is het veel meer dan een kortstondige hype.

Internetbankieren

Aanmelden bij Bizner bank gaat volledig online en kan op ieder moment van de dag. Iedere onderneming met een Nederlandse vestiging en een rekening bij een Nederlandse bank kan zich in beginsel aanmelden. Op Bizner.nl kunt u de voorwaarden nakijken, want er zijn wel een aantal uitsluitingen. Zo zijn coffeeshops en buitenlandse rechtsvormen niet toegestaan. Ook met de kredietwaardigheid zit het wel goed, want de Rabobank heeft triple A status.

De startende ondernemer

Bizner is gesierd met eenvoud en probeert onnodige administratieve rompslomp te vermijden. Zo kan ook een startende ondernemer een lening krijgen tot een maximum van 50.000 zonder dat een ondernemingsplan hoeft te worden ingediend. Dit geldt ook voor 5.000 krediet, die u automatisch kunt opnemen op de lopende rekening. Wel wordt de kredietwaardigheid van een onderneming gecheckt. Voldoet de onderneming daaraan, dan is er geen vuiltje meer aan de lucht voor een succesvolle aanvraag.

Het basispakket van Bizner

Het basispakket van Bizner met de betaal- en spaarrekening, een BizKey voor internetbankieren en een pinpas, kost momenteel 5 per maand. Dit pakket kan verder worden uitgebreid met een creditcard, lening, termijndeposito, bankgarantie en enkele handige extra tools. Afhankelijk van het aantal extra pinpassen kost dat 30 per jaar. Kortom, zeer overzichtelijke bedragen. Er zijn geen kantoren, zodat de kosten beperkt kunnen blijven. Zo kunnen ondernemers en de Rabobank de toekomst met vertrouwen tegemoet zien.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De Rabobank, ook Bizner bank is inmiddels geen succes"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 06-07-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Schrijf mee!