InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Zuid-Koreaans bedrijf SK Hynix Inc

Zuid-Koreaans bedrijf SK Hynix Inc

SK Hynix Inc. is een bedrijf dat chipkaarten, maar vooral geheugenkaarten produceert. Ze zijn zowel fabrikanten als leveranciers op dit gebied. Dit Zuid-Koreaanse bedrijf is ook het op één na (Samsung Electronics) grootste bedrijf ter werled dat verschillende chipkaarten fabriceert. SK Hynix Inc. is ook een beursgenoteerd bedrijf. Er kan dus worden belegd in Zuid-Koreaanse bedrijven en de Koreaanse index.

SK Hynix Inc.

Het hoofdkantoor van SK Hynix, één van de grootste chipfabrikanten ter wereld, is gevestigd in de stad Icheon, Zuid-Korea. Het bedrijf telt in totaal 24.300 werknemers en is actief in verschillende landen zoals China, Korea, Taiwan en de Verenigde Staten. Sk Hynix is de leider van de IT-industrie. Hun producten worden ook veel gebruikt en zijn overal te zien. De chips die het bedrijf produceert zijn te vinden in de meeste smartphones, tablets en computers. Voor SK Hynix is het belangrijk om te blijven innoveren op het gebied van IT.

Geschiedenis van SK Hynix

Het verhaal van SK Hynix begon in 1983 als Hyundai Electronics Industrial Co. Ltd., afgekort naar Hyundai Electronics. Het bedrijf was vanaf dag 1 bezig met het fabriceren van geheugenkaarten die bekend staan als DRAM. In 2012 kreeg SK Telecom een groot deel van aandelen Hyundai Electronics. SK Telecom behoort tot de SK Group waar bedrijf Hynix ingeweven werd. Tot op de dag van vandaag worden de producten van SK Hynix gebruikt door Apple Inc waar de chips in de Macbooks zitten en door Asus waar de chips in hun tablets en computers zitten. Ook Dell en Hewlett-Packard gebruiken de producten van SK Hynix voor dezelfde eindproducten. Verder zijn de chipkaarten te vinden in DVD spelers, telefoons en andere digitale elektronica.

Missie en doel van SK Hynix

SK Hynix wil graag herinnerd worden als het bedrijf dat aan alle belanghebbende dacht en een contributie deed aan de maatschappij via zijn activiteiten, organisatie en producten. SK Hynix heeft als doel om de beste fabrikant van geheugenkaarten te worden en problemen met geheugen op te lossen. Zowel de missie als het doel van SK Hynix kunnen volgens SK Hynix worden bereikt door gericht te werken op hun, producten, interne organisatie en door aan toekomstige competenties en menselijke waarden te denken. Sk Hynix heeft in het verleden vaker innovatie prestaties geleverd. Een goed voorbeeld daarvan is 's werelds eerste 8Gb geheugenkaart die veel sneller is dan zijn voorgangers en minder energie verbruikt.

Producten van SK Hynix

De producten, oftewel chipkaarten van SK Hynix kunnen in drie categorieën verdeeld worden:
  • DRAM
  • NAND Flash
  • CIS en CMOS

DRAM staat voor Dynamic random-access memory. Het is de meest gebruikte chipkaart voor computers, laptops en telefoons.

NAND Flash is een niet-vluchtige vorm van extern geheugen. Flashgeheugen is een niet-vluchtig geheugen: het behoudt de data als het apparaat wordt uitgeschakeld. Het wordt vooral gebruikt voor MP3 spelers, digitale camera's, navigatiesystemen, tablets en smartphones.

CIS en CMOS deze geheugenkaarten hebben een grotere capaciteit, namelijk van 128Mb tot 512Gb.

Hieronder volgen een paar voorbeelden van de producten van SK Hynix:
  • 1GB DDR2 SO-DIMM Hynix memory module
  • Computing memory
  • Consumer and network memory
  • Graphics memory
  • Mobile memory
  • NAND flash
  • CMOS image sensor
  • EOL Producten
  • Solid state drives (SSD)

SK Hynix op de beurs

SK Hynix Inc. is een beursgenoteerd bedrijf en staat geregistreerd bij de Korea Stock Exchange onder de naam, of beter gezegd cijferreeks 000660. In 2005 werden Korea Futures Exchange en de KOSDAQ samen versmolten tot de Korea Exchange. Het hoofdkwartier bevindt zich in de hoofdstad van Zuid-Korea, Seoul. Op de Korea Stock Exchange staan de 50 en 200 Koreaanse bedrijven met de hoogste beurswaardes genoteerd onder de Koreaanse index genaamd de KOSPI. SK Hynix Inc. staat op nummer 2 na Samsung Electronics en behoort dus tot de top 10 van de bedrijven met de grootste beurswaardes van de KOSPI.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zuid-Koreaans bedrijf LG DisplayLG Display is een bekend elektronicabedrijf uit Zuid-Korea dat zich vooral richt op het maken van LCD-panelen. Het is te…
De Bombay Stock Exchange, de beurs van BombayDe Bombay Stock Exchange, de beurs van BombayDe Bombay Stock Exchange telt meer dan 4500 bedrijven en bestaat al ruim 200 jaar. De openingstijden zijn vergelijkbaar…
Amsterdamse effectenbeurs (AEX) en andere effectenbeurzenIn dit artikel zullen we ingaan op de bekendste Nederlandse effectenbeurs: de Amsterdamse effectenbeurs. Ook zullen we i…
Bronnen en referenties
  • http://en.wikipedia.org/wiki/SK_Hynix

Reageer op het artikel "Zuid-Koreaans bedrijf SK Hynix Inc"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 21-01-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: Zuid-Koreaanse beurs
Schrijf mee!