InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Pools bedrijf Synthos

Pools bedrijf Synthos

Pools bedrijf Synthos Synthos Group is een van de grootste fabrikanten van chemische grondstoffen in Polen. Daarnaast is Synthos Group in Europa's de nummer één fabrikant van rubbers en de derde grootste producent van polystyreen. Het bedrijf levert geavanceerde technologische producten van de hoogste kwaliteit. Daarnaast zijn ze ook een van de milieuvriendelijkste bedrijven in Europa.

De naam

Synthos Group werd opgericht op basis van de Firma Chemiczna Dwory SA en Kaucuk a.s. De naam van het bedrijf, Synthos, komt voort uit een fusie van twee woorden uit het Griek: sunthesis betekent ‘bij elkaar plaaten’ en Orthos, wat 'recht/goed’ betekent. De naam maakt de missie van het bedrijf duidelijk. De missie is het volgende: goede fabricage en levering van chemische producten aan hun klanten. Daarnaast zoekt Synthos Group naar oplossingen voor het verwerken van de producten die bijdragen aan de ontwikkeling van het bedrijfsleven van de klant. De naam van het bedrijf weerspiegelt ook de aard van de activiteiten.

Polen en Tsjechië

Synthos Group beheert twee productiebedrijven, Synthos Dwory Pl en Synthos Kralupy Cz. Synthos Kralupy Cz is de Tsjechische tak van het bedrijf. Beide bedrijven hebben dezelfde productie, namelijk het vervullen van verkoop- en inkoopcontracten.

Groei

Synthos Group is een organisatie die veel belangen hecht aan de ontwikkeling van het bedrijf. De groeistrategie van het bedrijf wordt geïmplementeerd door het beheer van Synthos Group. Bij de groei wordt vooral gekeken naar de versterking van de posities in de belangrijkste zakelijke gebieden van Synthos Group. Dit zijn de producties van synthetisch rubber, polystyreen en dispersies (gerealiseerd door de dochterondernemingen: Synthos Dwory en Synthos Kralupy). De meeste groei komt uit het rubbersegment, omdat hierin de meeste kans is dat er inkomsten uit te halen zijn. Ze willen dit bereiken door betere kwaliteit te leveren van een speciaal soort rubber. De rubber wordt gebruikt voor extra stevige banden waardoor ze voldoen aan de nieuwe eisen van de Europese Unie en andere landen. Om deze speciale rubbersoort te kunnen leveren is het noodzakelijk om de levering van grondstoffen te beschermen. Om dit soepel te laten verlopen worden er speciale projecten gestart.

Voor verdere ontwikkeling van het bedrijf is het niet uitgesloten dat er organisaties overgenomen worden door Synthos Group. Dit zal een aantrekkelijke investeringsmogelijkheid kunnen zijn voor het bedrijf.

Quality Management Systeem

Synthos legt de nadruk op een continue verbetering van de kwaliteit van haar producten. Ook de klanten zijn belangrijk voor het bedrijf. Ze willen aan de steeds toenemende en strengere verwachtingen en eisen voldoen. Om deze punten te kunnen realiseren heeft het bedrijf een Quality Management Systeem opgericht. Dit staat dus voor de eisen en normen van de klant, maar ook voor de continue ontwikkeling die het bedrijf wil bereiken.

MVO

Nog een ander aandachtspuntje van Synthos Group is het milieuvriendelijke ondernemen. Voor deze ontwikkelingen is het Environmental Management System opgericht. Het bedrijf houdt zich aan alle voorschriften die de internationale wet voorschrijft op het gebied van milieubescherming. Bij het maken van ingrijpende veranderingen op het gebied van productie en organisatie, heeft het bedrijf een samenhangend Integrated Management System. Dit systeem zorgt ervoor dat er voortdurend een overzicht van de gevolgen van de chemische productie op de omgeving. Dit maakt Synthos nog steeds een van de meest moderne en milieuvriendelijke bedrijven in de chemische industrie in Europa.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://synthosgroup.com/en/about-company/’

Reageer op het artikel "Pools bedrijf Synthos"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 03-12-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: Poolse beurs
Schrijf mee!