InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Philip Morris International Inc

Philip Morris International Inc

Philip Morris International Inc Philip Morris is een bekend merk wanneer het komt op tabaksproducten. Dit grote en onafhankelijke bedrijf staat in de top 3 van 's werelds succesvolste bedrijven in zijn sector. De concurrentie is hard, maar Philip Morris streeft ernaar uit te groeien tot een verantwoorde onderneming met klanten die topkwaliteit krijgen.
Philip Morris International Inc. is één van de grootste tabaksproducten die onderdeel is Van Altria Group Inc. Het bedrijf is actief in ongeveer 200 landen en het hoofdkwartier is gevestigd in New York in de Verenigde Staten. Het bedrijf houdt zich vooral bezig met het produceren en verkopen van sigaretten, wijn en andere tabaksproducenten in de Verenigde Staten van Amerika.

Geschiedenis

De oprichter van Philip Morris Companies Inc was een Britse man genaamd Philip Morris. Deze verkoper van tabakswaren was één van de eerste die handgerolde sigaretten verkocht die hij Oxford en Cambridge noemden. Na het overlijden van Philip Morris werd het bedrijf overgenomen door zijn familie. Naarmate het bedrijf groter werd werden de banden met de familie van Philip Morris verbroken en werd het bedrijf in 1894 overgenomen door William Thompson en zijn familie. In 1919 was een belangrijk jaar voor het bedrijf, omdat het logo werd gepresenteerd en kort daarna werd in 1924 het merk Marlboro geïntroduceerd, dat zou uitgroeien tot het bekendste merk van het bedrijf. In 2003 werd de naam veranderd naar Altria Group Inc. Dit was om het beeld te verbeteren en men ervan bewust te maken dat Philip Morris Companies Inc. meer is dan een tabaksbedrijf.

Beurs

Philip Morris International is sinds 31 maart 2008 een beursgenoteerd bedrijf aan de New Yorkse (NYSE) en de Parijse (Euronext) beurs. Hiermee werd duidelijk gemaakt dat het bedrijf onafhankelijk ging opereren.

Merken

Hier volgen een paar voorbeelden van merken van Philip Morris International Inc.:
  • Dji Sam Soe 234
  • L&M
  • Longbeach
  • Marathon
  • Marlboro
  • Minak Djinggo
  • ST Dupont
  • Paris
  • U Mild
  • Philip Morris
  • Red and White

Diverse activiteiten

Philip Morris International Inc. is ook bezig met het steunen van goede doelen en projecten. Zo steunt het bedrijf een bedrag van 25 miljoen dollar per jaar aan verschillende goede doelen die zich bezig houden met huiselijk geweld, onderwijs, extreme armoede en opvanghuizen. Verder is Philip Morris International Inc. altijd bezig met onderzoeken en projecten waarbij wordt onderzocht hoe zij hun producten minder schadelijk kunnen maken voor hun klanten om zo rookgerelateerde ziektes te verminderen.

Doelstellingen Philip Morris

Bij Philip Morris gaat het om meer dan alleen sigaretten produceren. Het bedrijf pst overal strenge normen toe en wil dat al zijn klanten de topkwaliteit krijgen die zij dan ook verwachten. Daarom bestaan de dagelijkse activiteiten van het bedrijf niet alleen uit het maken van sigaretten, maar ook uit zakendoen, marketing en andere activiteiten die als doel hebben een optimale eindproduct te realiseren voor de klant. De klant is koning.
Verder streeft Philip Morris om een maatschappelijk verantwoorde onderneming te zijn op zowel lokaal als mondiaal niveau. Dit wordt gedaan door onderstaande punten.

  • Mensen bewust te maken en te waarschuwen over de ernstige gevolgen van roken die effect hebben op de gezondheid.
  • Het toejuichen van tabakswetten die de schadelijkheid van roken beperken.
  • Het strikt handhaven van wetten waarin een minderjarigen niet toegestaan zijn om te roken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Tsjechische tabaksproducent: Philip Morris ČRDe Tsjechische tabaksproducent en verkoper, Philip Morris ČR, is een beursgenoteerd bedrijf in de Praagse PX-index.…
Sigaret: algemene informatieSigaret: algemene informatieDe sigaret kunnen we omschrijven als een hoopje tabak dat d.m.v. een rolletje papier als een kokertje bijeengehouden wor…
E-sigaret en kinderen: Levensgevaarlijke combinatieE-sigaret en kinderen: Levensgevaarlijke combinatieDe elektrische sigaret, Shisha pen of Flavor Vapes zijn zeer geliefd onder dampers, de gebruikers van de e-sigaretten. D…
Risico's en nadelen van de e-sigaretRisico's en nadelen van de e-sigaretDe e-sigaret: duizenden mensen in Nederland maken er gebruik van. De meeste mensen roken de e-sigaret omdat het een stuk…
Hoe gezond is een elektronische sigaret?Hoe gezond is een elektronische sigaret?De elektronische sigaret, oftewel de e-sigaret, is sinds 2008 verkrijgbaar in België en Nederland. Hier wordt de e-sigar…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Hans, Pixabay
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Philip_Morris_International_Inc.
  • http://www.pmi.com/nld/about_us/pages/our_history.aspx

Reageer op het artikel "Philip Morris International Inc"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 15-10-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: Beleggen Tabaksbedrijven
Schrijf mee!