InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Macy’s: het grootste warenhuis ter wereld

Macy’s: het grootste warenhuis ter wereld

Macy’s: het grootste warenhuis ter wereld Als u V&D in Nederland al groot vond of Harrods al voor een kasteel aanziet, dan schrikt u zich rot bij het zien van ’s werelds grootste warenhuis dat gevestigd is in the USA.

Macy’s

R. H. Macy en Co., oftewel Macy’s, is de grootste warenhuisketen van de wereld en hun bekendste locatie staat in New York. Met een oppervlakte van 198.500 m2 staat het warenhuis in het Guinness Book of Records. Shop liefhebbers zullen nog wel zoet blijven met dit 10 verdiepingen hoge warenhuis met bijna een miljoen producten die te koop staan. Macy’s is een dochteronderneming van Federated Department stores, een multinational bedrijf. Werkzaam in de detailhandel industrie verkoopt Macy’s kleding, meubilair, sieraden, cosmetica, huishoudelijke producten, schoeisel en beddengoed. Er zijn 838 locaties van Macy in het Verenigde Staten. Elke winkel heeft zijn eigen geliefde en unieke stadstradities. In 2014 heeft het bedrijf een winst van 27 biljoen behaald.

Geschiedenis

Het begon allemaal in 1929 op een plek genaamd Columbus, Ohio toen Federated Department stores opgericht werd. Bloomingdale Brothers voegde zich een jaar later bij het bedrijf toe. Rowland Hussey Macy opende zijn ‘fancy dry goods’ winkel in 1858 aan 6th Avenue in New York en groeide uit tot één van de belangrijkste winkels ooit. Doordat de winkel vaak initiatieven en kansen nam groeide het bedrijf ontzettend hard. In 1902 besloot Rowland Hussey Macy zijn veel te kleine winkel te verhuizen naar de huidige locatie van het bedrijf: een veel groter pand aan 34th Street en Herald Square.

Toeristen

Macy's is één van de bekendste bezienswaardigheden van New York.
Vooral voor de echte shopliefhebbende toeristen is Macy's niet zomaar een warenhuis, maar een winkelcentrum. Het is een paradijs en geeft men eindeloos winkel plezier. Daarbovenop kunnen alle buitenlandse toeristen een kortingskaart ophalen bij de klantenservice. Met deze kaart kunnen buitenlandse toeristen 10 tot 15% korting op alle artikelen!

Assortiment

Macy's staat niet alleen bekend om kleding van bekende mode merken zoals Calvin Klein en Ralph Lauren, maar ook om haar meubelen, leuke gadgets, grote bedden, huishoudartikelen en een groot collectie sportkleding. De meest bezochte afdelingen van Macy’s zijn de damesschoenen, kinder-, heren-, dames- en lingerie-afdelingen.

Damesschoenen

De damesschoenen afdeling bestaat uit twee verdiepingen. Een absolute paradijs voor een vrouw waar alle soorten schoenen gevonden kunnen worden.

Kinderkleding

Macy's heeft een groot assortiment kinderkleding in haar schappen liggen. De hele afdeling is ingericht met trendy kleren voor kinderen, babykleren, artikelen en zelfs positiekleding. Er bevindt zich ook een McDonald's op de kinderafdeling mocht u en uw kinderen honger krijgen tijdens het shoppen.

Lingerie

Er is een gigantische lingerie afdeling in Macy's. Hier vind je basic-beha’s, slipjes, korsetten, en nachtkleding in elke denkbare combinatie.

Herenkleding

Dit warenhuis heeft ook de grootste keuze in herenkleding van New York. Je vindt er prachtige smokings , zakelijke kleren en casual kleding van ontwerpers zoals Ralph Lauren en Hugo Boss.

Beurs

Macy’s hoort bij de Federated Department stores die ook wel bekend staat als Macy Inc. Macy Inc is een beursgenoteerd bedrijf en staat genoteerd bij de grootste aandelenbeurs ter wereld, the New York Stock exchange. Hier kan dus via de Amerikaanse Beurs op belegd worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Onbekendere (maar leuke) bezienswaardigheden in New YorkOnbekendere (maar leuke) bezienswaardigheden in New YorkEr is al veel geschreven over New York en wat u kunt doen in Manhatten. Veelal worden er dezelfde bezienswaardigheden vo…
Voordelig naar New YorkVoordelig naar New YorkVoor veel mensen is het een droom om New York te bezoeken. Deze wereldstad is zeker een bezoek waard en er is heel veel…
Goedkoop een stedentrip New York boekenGoedkoop een stedentrip New York boekenStedentrips zijn voor iedereen. Wil je er een paar dagen tussen uit en heb je wat geld gespaard: een stedentrip zou heer…
Wat is een flashmob?Om iemand dag op te vrolijken zijn flashmobs vaak een prima uitkomst. Een flashmob is een groepje mensen dat bij elkaar…
Welk hotel te kiezen in New York CityWelk hotel te kiezen in New York CityNew York City, ook wel bekend als de stad welke nooit slaapt. En het moet gezegd worden, er is erg veel te zien en te be…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Macy’s: het grootste warenhuis ter wereld"

Infoteur: Belegger
Laatste update: 23-09-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: Megagrote warenhuizen
Schrijf mee!