Cosmeticabedrijf Revlon

Revlon is een beursgenoteerd Amerikaanse cosmeticabedrijf dat zich bezig houdt met cosmetica, huidverzorging, parfum en persoonlijke hygiëne.

Geschiedenis

Revlon werd opgericht in 1932 door Charles Revson, zijn broer Joseph en een chemicus genaamd Charles Lachman die voor de L in Revlon zorgde. Het bedrijfje begon kleinschalig met één product, nagellak. De drie oprichters bedachten hiervoor gezamenlijk een uniek productieproces om dit product te maken. In plaats van verf te gebruiken zoals de meeste cosmeticabedrijven deden kozen zij ervoor om pigmenten te gebruiken. Pigment is een gekleurde stof die vooral in India te vinden is. Revlon bracht met deze grondstof een nieuwe lijn nagellak in verschillende kleuren uit op de markt. In 1937 begon Revlon zijn lijn te verkopen aan warenhuizen en drogisterijen. Binnen zes jaar wist het bedrijf zich te ontwikkelen tot een miljoenen dollars bedrijf. In 1940 bood Revlon een gehele manicurelijn en werd lipstick bij de collectie gevoegd. Tijdens de Tweede wereldoorlog creëerde Revlon make-up en andere gerelateerde producten voor het Amerikaans leger. Dit werd beloond met een award in 1944. Revlon werd pas beschikbaar voor consumenten in 1955. Revlon advertenties in tijdschriften werden handmatig en vooral in zwart en wit getekend. Vanaf 1945 begon Revlon kleurige fotografische advertenties te plaatsen in de beste tijdschriften en meest populaire winkels in Amerika. Meerdere nagellaklijnen met passende lipsticks met exotische namen werden gelanceerd.

Revlon Inc. heeft zich verdeeld in vijf segmenten die zich op verschillende doelgroepen richten.

  • Revlon, de grootste en belangrijkste merk
  • Princess Marcella Borghese, internationaal, grootschalig merk
  • Ultima II, premium
  • Natural Wonder, voor tieners
  • Moon Drops, voor de droge huid
  • Etherea, voor allergische types

Princess Marcella Borghese

Marcella Borghese was een echte prinses die haar make-up liet maken van natuurlijke ingrediënten die te vinden waren in Rome. In 1956 hielp Charles Revson, één van de oprichters van Revlon, de prinses met het opzetten van een make-up lijn onder haar naam. Haar lijn bestond uit kleurige lipsticks en nagellak. Marcella was ook de eerste die een schoonheidslijn gebaseerd op de natuurlijke therapieën van de spa opzette.

Ultima

Ultima is een exclusief merk van Revlon dat als doelgroep hooggeschoolden vrouwen en modellen had. Ultima’s concurrent, Estée Lauder, houdt zich bezig met dezelfde doelgroep en zet ook vaak dezelfde soort producten op de markt. Ultima werd een succes toen het merk een make-uplijn uitbracht dat geschikt was voor alle huidtypes.

Natural Wonder

Natural wonder is een cosmetica merk dat speciaal is ontwikkeld voor tieners.

Moon Drops

Moon drops produceert producten voor mensen met een gevoelige huid.

Etherea

Ethrea produceert producten voor mensen die last hebben van een allergie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Revlon

Reageer op het artikel "Cosmeticabedrijf Revlon"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: September 2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: Cosmeticabedrijven
Schrijf mee!