InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Evenementenorganisator Mojo Concerts

Evenementenorganisator Mojo Concerts

Evenementenorganisator Mojo Concerts Nederland is het festivalland bij uitstek. In de zomermaanden kun je elk weekend wel naar een nieuw festival. Er zijn zelfs meerdere festivals op één weekend en met alle vele leuke festivals is het dan moeilijk kiezen. Een bedrijf dat veel van deze evenementen organiseert is het Nederlandse bedrijf Mojo.

Over Mojo Concerts

Mojo Concerts is een van oorsprong Nederlands bedrijf. Het organiseert concerten, festivals en evenementen, dit doet het al zon veertig jaar. Het organiseert maar liefst 200 shows per jaar. Jaarlijks gaan er ruim 1 miljoen mensen naar een concert, festival of evenement dat is georganiseerd door Mojo Concerts. Sinds het begin van deze eeuw is Mojo Concerts onderdeel van de Amerikaanse evenementen organisator Live Nation. Mojo Concerts is een dochteronderneming van Live Nation.

De geschiedenis van Mojo Concerts

Het bedrijf werd opgericht in 1968 in Delft. Het werd destijds opgericht door Berry Visser. Hij boekte al een paar jaar cabaretiers en singer-songwriters in zijn geboortestad Delft. In 1967 was hij aanwezig bij het dubbelconcert van The Doors en Jefferson Airplane. Na het concert bedacht hij zich dat hij ook dolgraag een concert wilde organiseren. Hij was erg geduldig en toonde veel inzet en doorzettingsvermogen. Zijn harde werken werd beloond en hij slaagde erin om Soft Machine en Jethro Tull op 7 september 1969 te laten spelen in een grote zaal van het Concertgebouw. Dit was het eerst grote concert van Mojo Concerts. Kort na dit eerst grote concert ontmoette hij Léon Ramakers. Ze delen de gezamenlijke liefde voor muziek. Bovendien is Léon goed in dingen organiseren en ze gaan voortaan samenwerken. Ze organiseren allerlei concerten. Zo wordt in 1970 het allereerste meerdaagse rockfestival van Nederland georganiseerd. Dit festival heette Holland Pop en het vond plaats in Kralingen. Ook organiseren Berry en Léon het eerst stadionconcert, dit was een concert van Eric Clapton en Bob Dylan.

Door hun samenwerking groeit het bedrijf in de jaren daarna uit tot de grootste concertpromotor van Nederland. Het bedrijf heeft sindsdien door de jaren heen vele concerten georganiseerd met nationale en internationale topacts. Diverse wereldsterren zijn door Mojo naar Nederland gebracht. En ook veel kleinere bands zijn uitgegroeid tot grotere acts dankzij Mojo Concerts.

Mojo Concerts nu

Mojo drukt tegenwoordig een belangrijke stempel op de live industrie in ons land. Het organiseert bekende festivals zoals North Sea Jazz, Lowlands, Pinkpop en PITCH. Ook organiseert het elk jaar Night of the Proms en Symphonica in Rosso. Daarnaast organiseert het ook elk jaar het Feest van Sinterklaas.Daarnaast houdt het bedrijf zich bezig met het boeken van artiesten in verschillende poppodia door heel Nederland. Voorbeelden van poppodia waar artiesten optreden zijn: Paradiso, Melkweg, Tivoli,013, Effenaar, Nigttown, Paard van Troje en GelreDome.

Verschillende evenementen en festivals

Mojo Concert organiseert verschillende concerten, festivals en evenementen. Zoals al eerder is benoemd, zijn bekende evenementen Lowlands, Pinkpop en North Sea Jazz. Naast deze evenementen zijn er nog veel andere evenementen die er worden georganiseerd. Hieronder vind je een overzicht van andere evenementen en festivals die deze evenementen organisator organiseert:

  • Lowlands
  • Pinkpop
  • North Sea Jazz
  • De wereld draait buiten
  • Bospop
  • A Campingflight Down The Rabbit Hole
  • Sky city
  • Woo Hah!
  • Bluesrock festival

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Timster, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Mojo_Concerts

Reageer op het artikel "Evenementenorganisator Mojo Concerts"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 26-06-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: Evenementenorganisatoren
Schrijf mee!