InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Telefonisch vergaderen bespaart tijd en reiskosten

Telefonisch vergaderen bespaart tijd en reiskosten

Telefonisch vergaderen bespaart tijd en reiskosten Een zakelijk telefoongesprek met meer dan twee personen wordt ook wel een telefonische vergadering genoemd of conference call. De deelnemers aan het gesprek kunnen zich fysiek aan de andere kant van de wereld bevinden en toch overleggen via een mobiele of vaste telefoonaansluiting. Er zijn audio- en video-verbindingen mogelijk. Bij het telefonisch vergaderen zijn er twee opties: de dial-in vergadering of de dial-out vergadering. Bij een dial-in belt iedereen zelf naar een nummer en betaalt zijn of haar eigen telefoonkosten. Bij een dial out vergadering wordt iedere deelnemer gebeld en gaat de rekening naar de organisator van de vergadering.

Voordelen Telefonisch vergaderen:

  • U bespaart tijd en reiskosten. Energiekosten blijven alsmaar stijgen en daarmee de prijzen van zowel vervoer per trein als auto.
  • Het is milieuvriendelijk en kan de "carbon footprint" van uw bedrijf aanzienlijk kan verminderen.
  • Vergaderingen lopen sneller en beter gestructureerd telefonisch.

Vijf aanbieders telefonisch vergaderen in Nederland

Een overzichtelijke lijst met de vijf beste aanbieders van telefonische vergader services in Nederland:

New Conference

New Conference is een van de toonaangevende bedrijven op het gebied van telefonisch vergaderen. Het is mogelijk bij deze aanbieder voor slechts een dag van hun service gebruik te maken of een abonnement te nemen om permanent op vergaderkosten te besparen. Er zijn conference call plannen voor grote bedrijven en freelancers. De kosten van de vergadering kunnen worden gedeeld tussen de deelnemers of door de organisator worden gedragen.

KPN telefonisch vergaderen

Ook KPN biedt conference call mogelijkheden aan. Bij KPN kan zowel de dial-in als de dial-out optie worden gebruikt. KPN kent een maximum van zes deelnemers aan de vergadering. Het organiseren van een conference call is erg gemakkelijk bij KPN.

BT Conferencing

Bij consumenten minder bekend maar in het zakenleven des te bekender: British Telecom. British Telecom biedt zowel Audio conferencing, Web conferencing en Video confering aan. British Telecom is een zeer grote telecom provider en kan freelancers van conference call mogelijkheden voorzien maar ook de grootste multinationals.

AT&T conferencing

Het Amerikaanse AT&T is uiteraard heel ver op het gebied van telefonisch vergaderen. Een supermultinational die elke klant service kan bieden. De grootste multinational kan een pakket op maat afnemen. In Europa is AT&T wat minder bekend maar in Amerika is men er des te vertrouwder mee. Amerikaanse klanten of werknemers zijn zeker bekend bij met AT&T wat bij BT of KPN dat minder het geval is.

Telefonisch overleg

Telefonisch overleg uit Amsterdam is een kleine aanbieder uit Amsterdam. Een minder bekend bedrijf maar met scherpe tarieven en mogelijkheden tot web conferencing en zelfs digitale presentaties. Een groot voordeel is dat u bij Telefonisch Overleg niet vast zit aan een abonnement of service contract. Een innovatieve dienst die gebruikt kan worden in plaats van video conferencing tegen vriendelijkere tarieven. Presentaties zijn dan makkelijk te delen met de deelnemers. Videobeelden gaan via de webcam en de dienst is 24/7 beschikbaar. Telefonisch overleg bied ook gratis training voor nieuwe deelnemers die moeite hebben met het organiseren van de telefonische vergadering.

Trend telefonisch vergaderen

Telefonisch vergaderen is aan een opmars bezig en past binnen de trend van het nieuwe werken, thuiswerken en flexibel werken. Dit spaart de werkgever en de maatschappij kosten maar leidt ook tot meer vrije tijd en beter gemotiveerde werknemers.
© 2013 - 2019 Gosupress, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Telefonisch vergaderen: Een conference call voerenTelefonisch vergaderen: Een conference call voerenTelefonisch vergaderen wordt steeds meer gebruikt. Het past in de trend van het thuiswerken, nieuwe werken en flexwerken…
Zakelijk; Vergaderen doen we niet in het vierkantUit een recentelijk onderzoek van TNO is gebleken dat de traditionele vergaderopstelling in het vierkant helemaal verkee…
Effectief en Efficient vergaderenEffectief en Efficient vergaderenVergaderen is voor velen een saaie, lange bijeenkomst en vaak ook zonder nuttige uitkomsten. Vaak is vergaderen ook meer…
Efficiënter en constructief vergaderen in de kerkEfficiënter en constructief vergaderen in de kerkVergaderen is niet voor iedereen een prettige bezigheid. In de kerk is vergaderen 'helaas' ook nodig. Binnen de kerk is…
NBA playoffs finals 2011 - Miami Heat vs Dallas MavericksNBA playoffs finals 2011 - Miami Heat vs Dallas MavericksVanaf 31 mei kruisen Miami Heat en Dallas Mavericks de degens in de playoffs finals. Supertalen LeBron James wil zich in…
Bronnen en referenties
  • http://www.telefonischoverleg.nl/
  • https://www.kpnconferencing.nl/info/Diensten_Telefonischvergaderen.asp
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergadering

Reageer op het artikel "Telefonisch vergaderen bespaart tijd en reiskosten"

Infoteur: Gosupress
Gepubliceerd: 16-02-2013
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Schrijf mee!