Hagelslag van De Ruyter is lekker broodbeleg

Hagelslag van De Ruyter is lekker broodbeleg De Hagelslag van de Ruyter is er in vele smaken. Veel bedrijven zien zich genoodzaakt om na verloop van tijd andere producten op de markt te brengen maar de Ruyter is hierop een uitzondering. De anijshagel en de gestampte muisjes zitten al decennia lang in het assortiment. Het bedrijf wat al sedert 1860 bestaat is in 2001 verkocht aan Heinz. maar heeft haar eigen assortiment. Mensen zijn vaak zo gewend aan hun eigen merk dat de hagelslag zelfs op vakantie wordt meegenomen. Ook in ziekenhuizen wordt het product veelvuldig geserveerd.

Het ontstaan van het bedrijf

In 1860 is het bedrijf ontstaan in Baarn waar een banketbakkerij werd geopend door C.P. de Ruyter. Dit gebeurde in het voorhuis van de boerderij aan de Brinkstraat. Tot op de dag van heden is de slogan nog steeds De broodversierder sedert 1860. Cees de Ruyter begon met "geboortemuisjes "te fabriceren. Dit zijn anijszaadjes met veel laagjes suiker. Het werden kleine bolletjes in de kleuren wit en roze. Deze muisjes werden gegeten op een beschuit met boter bij de geboorte van een kind. Naast gebak en bonbons werden de muisjes een echte lekkernij.

Gestampte muisjes

Omdat de muisjes nog wel eens hard gevonden werden kwam de Ruyter op het idee ze met een vijzel fijn te stampen en zo ontstonden de gestampte muisjes. In 1938 bij de geboorte van koningin Beatrix gingen de gebroeders de Ruyter naar het paleis met een enorm groot blik oranje muisjes. Hiermee kregen zij bekendheid tot ver over onze landsgrenzen. Enige data die historisch van belang zijn:

  • 1883 Benoemd tot Hofleverancier
  • 1928 Anijshagel, vruchtenhagel en anijsblokjes worden op de markt gebracht
  • 1955 Na overname van het bedrijf van Campen uit Alkmaar worden chocoladevlokken geïntroduceerd
  • 1957 Dit was de tijd van de bestedingsbeperking maar de mensen aten veel brood, hagelslag werd het nieuwe broodbeleg
  • 1985 Naam werd Koninklijke De Ruyter
  • 1994 Blauwe en witte muisjes worden verkocht, waarbij blauw voor een jongen en roze voor een meisje
  • 1999 Kleintjes de Ruyter zijn nieuwe producten waarbij 8 kleine porties van verschillende smaken in één pakje zitten
  • 2001 Verkoop van het bedrijf aan Heinz
  • 2003 Introductie bosvruchtenhagel gemaakt met echt bosvruchtensap
  • 2010 De Ruyter bestaat 150 jaar en dit wordt gevierd met een nachtontbijt tijdens de museumnacht in Rotterdam.

Het bedrijf Heinz Foodservice

In 2001 kwam het bedrijf in handen van Heinz foodservice. Heinz is een internationale onderneming die 45000 medewerkers heeft in 200 landen. De merken Honig, Kwatta, De Ruyter, Venz, Brinta behoren tot Heinz foodservice. Het bedrijf geeft aan dat haar missie is om succesvol te willen zijn en met verschillende merken een leidende positie in te nemen waarbij integriteit en wederzijds respect de sleutelwoorden zijn.

UTZ certified

Men werkt UTZ certified. Dit betekent dat men streeft om een betere kwaliteit door het vakmanschap van de cacaoboeren te verbeteren en deze zo een betere toekomst te bieden. Men kiest voor duurzame landbouw en een eerlijk loon voor de cacaoboeren.

Hagelslag van de Ruyter

We kennen:
  • Hagelslag in melk, puur en extra puur.
  • Specials in extra puur, intens en romig melk
  • chocoladevlokken melk, puur, vlokfeest en witte vlokken
  • Vruchtenhagel in de smaken citroen, framboos, sinaasappel en anijs
  • Kleintjes met hagelslag in verschillende smaken
  • Kleintjes met jam, hazelnootpasta, honing en pindakaas.

Wat maakt deze producten voor broodbeleg bijzonder?

Naast het gewone broodbeleg worden deze producten ook gebruikt in ziekenhuizen en zorginstellingen waar een boterham met zoetig beleg vaak een extra lekkernij is. Ook in hotels zie je vaak op de ontbijttafel de kleine verpakkingen van de Ruyter staan. Dit is vooral handig als men met kinderen reist.

Kleine verpakking

Ook om onderweg mee te nemen bij een picknick of tijdens kamperen is een kleine portie jam of hagelslag handig in het gebruik. Zowel hagelslag als jam, hazelnootpasta zijn hiervoor geschikt. Voor het versieren van gebak zijn kleine porties hagelslag of jam zeer geschikt want vaak heeft men hiervoor maar weinig nodig. In 2011 introduceerde De Ruyter de specials. Dit is chocoladehagel puur die 35% meer cacao bevat. De chocoladehagel melk bevat 20% meer cacao.

Kinderen en volwassenen

De Ruyter hagelslag is niet alleen voor kinderen geschikt. Maar ook veel volwassenen kiezen voor een boterham of nog lekkerder, een bolletje met hagelslag.
Gerelateerde artikelen
Venz hagelslag op de ontbijttafelVenz hagelslag op de ontbijttafelWij Nederlanders kunnen bijna niet zonder onze hagelslag. Op YouTube is een aardig filmpje te zien over verschillende on…
Aantal calorieën in broodbelegAantal calorieën in broodbelegVrijwel elke Nederlander eet brood. Maar welk beleg kun je beter kiezen en welk beleg is minder verstandig? Hoeveel calo…
De hoeveelheid suiker in zuivel, broodbeleg en gebakDe hoeveelheid suiker in zuivel, broodbeleg en gebakSuiker wordt tegenwoordig steeds meer gezien als een boosdoener. Maar hoeveel suiker zit er nou eigenlijk in zuivel, bro…
Zoete nagerechtenZoete nagerechtenTypisch dat veel mensen aan het nagerecht minder aandacht schenken als aan de rest van het eten. Alsof er al gegeten is…

Een onderneming starten: een ondernemingsplan makenVeel mensen willen graag een onderneming starten of overnemen. Daar komt heel veel bij kijken, vooral aan voorbereiding.…
Hoe maak je een sterk merk en logo?Hoe maak je een sterk merk en logo?Je hebt je eigen bedrijf, hoera! Maar hoe zet je dit nu goed in de markt? Een belangrijk onderdeel van je bedrijf is je…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ramdlon, Pixabay
  • Website de Ruyter
  • Website Heinz foodservice

Reageer op het artikel "Hagelslag van De Ruyter is lekker broodbeleg"

Reacties

W. Bakker, 12-04-2013 11:14 #2
De hagelslag welke ook is zeer goed.maar, nu heb ik nog een vraag wanneer komen de busjes uit met de foto er op van Willem Alexander en maxima? Is het mogelijk dat ik hier antwoord op kan kregen? Voorbaat dank. W.m.bakker Reactie infoteur, 12-04-2013
Dank voor Uw reactie. Uw vraag kan ik helaas niet beantwoorden. Het beste kunt u contact opnemen met: http://www.holland-at-home.nl/.
Op deze website vind u dan een contactformulier. Zo kunt u uw vraag rechtstreeks stellen aan het bedrijf.
Met vr. groet,
Celientje1.

Willem van Egdom, 04-11-2012 00:14 #1
Het bedrijf de Ruyter bestaat al sedert 1860, maar dat wil nog niet zeggen dat de
naam: "de broodversierder", moet nu zo broodnodig een oneliner heten, in die tijd
al werd gebruikt. Waar komt deze orginele reclameslogan eigenlijk vandaan, wie heeft dit bedacht? In de jaren 50 bestond de broodversierder nog niet, tenminste ik kan mij het niet herinneren. Ik zou er graag iets meer over willen weten.

Met vr. gr. Willem van Egdom Reactie infoteur, 04-11-2012
Hartelijk bedankt voor Uw reactie. Ik kan u jammer genoeg geen antwoord geven op uw vraag. Reclameslogans veranderen nogal regelmatig en het bedrijf zal zeker eigen mensen in dienst hebben die hieromtrent metingen verzorgen. Misschien kunt u rechtstreeks bij het bedrijf informeren. Veel succes.
Met vriendelijke groet,
celientje1

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 11-01-2019
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Reacties: 2
Schrijf mee!