InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > PostNL (voorheen TNT Post)

PostNL (voorheen TNT Post)

PostNL (voorheen TNT Post) PostNL wordt vanaf 31 mei de nieuwe naam van TNT Post. PostNL blijft het predikaat 'Koninklijke' houden bij deze naamsverandering. Ook blijft de kleur van de huisstijl oranje, er zal alleen wel een nieuw logo komen. Behalve in Nederland zal de nieuwe naam PostNL ook in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië worden gebruikt.

TNT Post naar PostNL

TNT Post heet vanaf 31 mei PostNL, de naamsverandering, en daarmee ook de interne verandering is goedgekeurd door de aandeelhouders. PostNL gaat verder op de markten van post, pakketten en e-commerce in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. PostNL gaat zich vooral ook richten op e-commerce, dus de verkoop van producten via internet. Deze verkoop is de laatste jaren namelijk erg gestegen. Daardoor ziet PostNL ook een toename in het aantal pakketen dat wordt verstuurd via dit bedrijf.

Reden van naamsverandering

De reden van de niewe naam is de splitsing van TNT in Express en Post. TNT Express gaat wereldwijd verder onder TNT. TNT Post krijgt dan de nieuwe naam: PostNL. PostNL is actief is in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië.

Bron: FaceMePLS, Flickr (CC BY-2.0)Bron: FaceMePLS, Flickr (CC BY-2.0)

Over PostNL

PostNL verwerkt op jaarbasis zon 8,8 miljard geadresseerde poststukken, met meer dan 88 miljoen bestemmingen in België, Nederland, luxemburg, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. PostNL is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast biedt de onderneming ook diensten aan op het gebied van data- en documentmanagement, direct marketing en fulfillment. PostNL heeft in totaal zo'n 77.000 mensen in dienst. In 2010 bedroeg de omzet van PostNL bijna 4,3 miljard euro.

(bron: www.tnt.nl)

Toepassingen PostNL binnen e-commerce

PostNL wil niet alleen de pakketen gaan versturen maar wil ook een schakel vormen voor de e-commerce door middel van direct marketing en huis-aan-huis reclame. Ook wil PostNL zich steeds meer gaan toeleggen op het ondersteunen van ondernemers die gebruik maken van e-commerce. Dit wil het bedrijf doen door het aanbieden van kant-en-klare webwinkelpakketten of bijvoorbeeld de hele logistiek voor online retailers over te nemen

Veranderingen

PostNL wil zich vooral meer gaan toeleggen op e-commerce. Daarnaast verandert het logo van het bedrijf. Maar de huidige kleuren zullen wel nog steeds worden gebruikt. In totaal moeten 20.000 brievenbussen, 40.000 uniformen en 2.500 vestigingen voorzien worden van de nieuwe huisstijl met het nieuwe logo.
© 2011 - 2017 Schrijver254, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Universele postdienst PostNLPostNL is een beursgenoteerd bedrijf dat voorziet in het verzamelen en bezorgen van post. Het bedrijf is door de overhei…
Bijbaan bij PostNL (TNT Post)Bijbaan bij PostNL (TNT Post)PostNL, voormalig TNT post, is een zeer grote werkgever. Het is uitstekend bedrijf voor parttime werk of een bijbaan. Bi…
PostNL pakket versturen: tarieven en verzendoptiesPostNL pakket versturen: tarieven en verzendoptiesIedereen heeft met PostNL te maken wanneer je post verzendt. Wanneer je een pakket wilt versturen is dit niet mogelijk v…
Waarom de post vaak te laat wordt bezorgd?Tot een aantal jaren geleden was TNT Post (dat nu PostNL heet) toch een redelijk betrouwbare postbezorger. Sinds PostNL…
Posttarieven 2014Posttarieven 2014De meeste post wordt in Nederland verwerkt door PostNL. Deze dienst kost uiteraard geld. We betalen voor het verzenden e…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "PostNL (voorheen TNT Post)"

Plaats als eerste een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
Infoteur: Schrijver254
Laatste update: 08-06-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Bronnen en referenties: 3
Schrijf mee!