InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > Reisorganisatie Club Med, luxe en all inclusive vakanties

Reisorganisatie Club Med, luxe en all inclusive vakanties

Reisorganisatie en onderneming Club Med, de bedenker van het vakantie concept All-inclusive vakanties, doet het redelijk goed. Onder leiding van de baas die in 2002 aantrad, staat behalve perfectie, luxe en eenvoud zeer hoog in het vaandel. De resorts moeten luxer worden. Wat zijn de cijfers van het bedrijf van het afgelopen jaar? Waar onderscheidt Club Med zich van andere goedkope aanbieders van all-inclusive vakanties? Wordt Club Med marktleider van luxe all-inclusive vakanties?

Perfectie

Reisorganisatie Club Med ambieert niets liever dan perfectie voor zijn gasten. Door perfectie na te streven onderscheidt Club Med zich van andere vakantie aanbieders van all-inclusive vakanties.

All inclusive vakanties

Het concept all-inclusive vakantie is in de jaren ´50 bedacht door Club Med. Anderen reisorganisaties namen dit concept snel over en beden de reis veel goedkoper aan. Club Med wees er op dat deze goedkope all-inclusive vakanties niet zo all inclusive waren als ze lijken...

Budget

Als antwoord op alle goedkope all inclusive vakanties, bouwde Club Med resorts met 2 en 3 "drietanten" (Drietanden is het Club Med equivalent van sterren) opdat de vakantieganger met minder budget ook het Club Med gevoel kan ervaren tijdens de vakantie. Het aantal gasten nam af doordat de luxe afnam.

Club Med baas

Onder leiding van Henri Giscard d`Estaing (52) gaat het roer om en doet Club Med waar het goed in is: Hoe luxer het resort, hoe beter. Zijn visie is: Alle goedkope Club Med resorts moeten verdwijnen, enkele met 3 drietanten moeten blijven omdat deze resorts interessant zijn voor vakanties van gezinnen en families.

Henri Giscard d`Estaing

De nieuwe baas van Club Mediterranee, kortweg: Club Med, is de zoon van de Franse oud president Valery, is getrouwd met de Nederlandse jonkvrouw Wilhelmina Sickinghe en sinds 2002 CEO van Club Med.

Luxe

De nieuwe koers van Club Med onder leiding van "Henri" (noem me maar Henri) is: Club Med staat niet voor decadentie, maar voor eenvoud. Luxe en eenvoud. In 2013 moet 66% van alle Club Med vakantie resorts minimaal 4 drietanden bezitten. De luxueuze suites met 5 drietnaden hebben allen een prive zwembad en een butler die de gasten ´s morgens het ontbijt op bed komt brengen. Alle gasten hoeven hun vingers maar te knippen of het bedienend personeel komt aangesnelt.

Doelgroep

Reisorganisatie Club Med richt zich niet alleen op gasten met geld, maar juist ook op gezinnen en jonge stelletjes. Henri´s visie is onder meer: Club Med richt zich ook op die gasten die niet per se veel te besteden hebben, maar die wel waar voor hun geld willen.

Lokale cultuur

Club Med vindt, onder leiding van baas "Henri," het ook belangrijk dat de vakantie gasten iets van de lokale cultuur mee krijgen. Het is voor de gasten zeer verleidelijk om binnen het luxe resort te blijven. Vandaar dat vanuit de Club Med resorts dagtochten georganiseerd worden.

Cijfers

Uit de onlangs gepresenteerde cijfers van het boekjaar 2010 blijkt dat het beter gaat met Club Med. Het bedrijf leed in 2009 nog 52 miljoen euro verlies, mede dankzij de economische crisis. Afgelopen jaar werd het verlies teruggedrongen tot 14 miljoen euro.

Koerswijziging

Uit onderzoek blijkt dat de vakantiegangers tevredener zijn naarmate het resort luxer is. Het aantal boekingen zijn de laatste paar kwartalen flink gestegen.

Toekomst

De toekomst van de reisorganisatie Club Med ziet er behoorlijk rooskleurig uit. Het streven is: marktleider worden, zijn en blijven van de luxe all inclusive vakanties.
Gerelateerde artikelen
All inclusive op vakantie of toch niet?Vakanties zijn vaak vooral zo lekker omdat alles voor u geregeld kan worden afhankelijk van uw boeking. Kiest u voor all…
All Inclusive vakantiesAll Inclusive vakantiesAll Inclusive formules worden steeds populairder onder vakantiegangers. Vooral jonge gezinnen met kinderen kiezen vaak v…
Voor- en nadelen van all-inclusive cruiseschepenVoor- en nadelen van all-inclusive cruiseschepenTerwijl vakanties mooi, noodzakelijk en belangrijk zijn, kunnen ze veel geld kosten. Deze hoge kosten worden vaak geasso…
Club Med: voor de luxe all-inclusive vakantiesWie Club Med zegt, zegt luxe. En enorme accommodaties in uitgestrekte Club Med gebieden. Maar vooral all-inclusive reize…
Voordelen en nadelen van All-Inclusive CruisesVoordelen en nadelen van All-Inclusive CruisesVakantie is een vorm van vrijetijdsbesteding waar velen van genieten. Terwijl vakanties prettig, nodig en belangrijk zij…
Bronnen en referenties
  • http://www.clubmed.nl/cm/home.do?PAYS=314&LANG=NL http://www.clubmed.com/cm/jsp/clubmed_welcome.jsp http://www.elsevier.nl/web/1093808/Artikel/Uw-Club-Med-droomvakantie-op-maat.htm?print=true http://www.profnews.nl/944916/club-med-positioneert-zich-weer-als-resort-voor-rijk-publiek http://www.fd.nl/artikel/12915682/fd-nl-morgen-cijfers-campbell-soup-club-med-bbp-japan

Reageer op het artikel "Reisorganisatie Club Med, luxe en all inclusive vakanties"

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 07-02-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Schrijf mee!