InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > Bekende Nederlandse Reisbureaus

Bekende Nederlandse Reisbureaus

Ook in Nederland hebben wij kleine, maar toch wel bekende reisbureaus. Sommige horen bij een grotere organisatie zoals bijvoorbeeld D-reizen dat bij Thomas Cook hoort. Anderen zoals WTC zijn gewoon lokale, onafhankelijke reisbureaus die reizen voor Nederlanders verzorgen in zowel binnen- als buitenland. In dit artikel worden de bekendste Nederlandse reisbureaus D-reizen, Neckermann en WTC besproken.

Nekermann Reizen

Op 1 november 1970 werd Neckermann Reizen Nederland opgericht door Neckermann Duitsland. Neckermann Reizen was voor een korte tijd onafhankelijk en bood consumenten reizen aan vanuit eigen Neckermann reisbureaus. Tegenwoordig is het bedrijf verkocht aan Thomas Cook, een grote reisorganisatie. Neckermannís aanbod bestaat niet alleen uit vliegvakanties naar zonnige en verre bestemmingen, maar ook autovakanties heel het jaar door. In Nederland heeft Neckermann een leidende rol op het gebied van vliegreizen. Naast Neckermann Nederland en Duitsland is er ook een Neckermann België. Sinds zijn bestaan in 1979 is Neckermann reizen mede dankzij Neckermann België uitgegroeid tot één van de belangrijkste reisorganisatie van Europa. Betrouwbare kwaliteit, scherpe prijzen en aandacht voor de klant zijn belangrijke waarden van Neckermann. Neckermann verzorgt niet alleen vliegvakanties maar ook autovakanties, campingvakanties, stedentrips, cruises en ook wintersportvakanties.

D-reizen

In 1965 werden er in een supermarkt in Amsterdam reizen verkocht. Dit liep zo goed dat de supermarkt een jaar later een reisbureau genaamd D-tours opende. De jaren daarop groeide het bedrijf uit tot een grote reisbureauketen en werd de naam omgedoopt tot D-reizen. Het hoofdkantoor van D-reizen is gevestigd in Hoofddorp. Omdat er zoveel reisbureaus zijn met heel veel aanbiedingen, verliest men vaak het doel uit het oog en raken zij verdwaald en verstrikt tussen de duizenden keuzes die hen worden aangeboden. D-reizen werd opgericht in 1983 om dit obstakel bij klanten weg te nemen. D-reizen helpt mensen met het oriënteren en zoeken van een vakantiebestemming. Ook heeft D-reizen de grootste online vakantiewinkel waar men online zelf vakanties kan boeken. De klant heeft zo in principe dezelfde zorg op het internet als bij een fysiek D-reizen bureau, vanwege de reisassistenten die zowel on- als offline voor u klaar staan. Voor, tijdens en na de vakantie heeft de klant een persoonlijke reisassistent die helpt de vakantie te boeken en altijd kan helpen mocht er iets mis zijn. D-reizen scoort in het algemeen goed.

WTC

De World Ticket Center (WTC) is een groot en zelfstandig reisorganisatie die in 1983 werd opgericht in Nederland. In een oud pand bij de Amsterdamse grachten werken meer dan 70 reisspecialisten. Bij WTC zijn alle soorten tickets en prijzen volgens hun scherpe zo scherp mogelijk. Van losse vliegtickets tot complete wereldreizen, het kan allemaal. WTC maakt niet alleen gebruik van reisbureaus, want de meeste vakanties worden digitaal op hun website afgehandeld. Het is mogelijk om telefonisch contact te leggen met de organisatie. WTC wordt gezien als één van de grootste reisorganisaties van Nederland en heeft miljoenen klanten. Ook heeft het bedrijf verscheidene prijzen en awards mogen ontvangen in de luchtvaartbranche voor onder andere hun website.

Toekomst reisbureaus

Onafhankelijk blijven als reisorganisatie/bureau blijft heel moeilijk. Zeker als er heel veel concurrentie is. Uiteindelijk zullen grote organisaties zoals Thomas Cook kleinere organisaties zoals Neckermann overnemen. Alleen de sterken overleven uiteindelijk. Daarnaast boeken mensen steeds meer hun reis online waardoor een fysiek reisbureau overbodig is en vele banen geschrapt worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://neckermann.nl/algemeen/over-neckermann.aspx
  • http://www.d-reizen.nl/informatie/over-d-reizen
  • http://www.worldticketcenter.nl/over-ons/wie-zijn-wij

Reageer op het artikel "Bekende Nederlandse Reisbureaus"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 18-11-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Special: Reisorganisaties
Schrijf mee!