Evenementenorganisator B2s

B2s is één van de grootste party organisatoren in Nederland. B2s organiseert feesten voor de hardere muziek stijlen. Hieronder vallen stijlen als hardstyle, hardcore, tek etc. De onderneming is één van de grondleggers van de hedendaagse festivals en evenementen die 'the harder styles' vertegenwoordigen.

Over B2s

B2s is een evenementenorganisator van dance events. De feesten vallen onder ‘the harder styles’. Hieronder vallen stijlen als hardstyle, hardcore, early en tek. B2s is onderdeel van ID&Q. B2s staat voor Back2school en verwijst daarmee naar de oudere stijlen waaruit de feesten tot op de dag van vandaag uit zijn voortgekomen. B2s heeft 17 verschillende concepten die samen goed zijn voor een totaal van 160.000 bezoekers per jaar. B2s is in 1996 opgericht door Paul Elstak en Rob Jansen. Het logo weergeeft de afkorting van Back2school. Beide oprichters worden ook wel de grondleggers van de scéne genoemd. De stijl komt voort uit een concept genaamd Qlubtempo. Dit was een evenement waarmee de hardstyle muziek geïntroduceerd werd. In de loop der jaren is de muziekstijl erg in populariteit gegroeid. Daarmee zijn ook het aantal evenementen forst toegenomen. Het Back2school principe gaat meer in op de hardere variant van hardstyle, namelijk Hardcore. De feesten van B2s staan dan ook bekend om de, nog wat hardere, stijlen dan hardstyle. Evenementen van B2s trekken jaarlijks tienduizenden bezoekers van verschillende landen ter wereld. Wat is begonnen als een kleinschalig concern van evenementen, is uitgegroeid tot een van de belangrijkste harder styles organisatoren ter wereld.

Concepten

B2s kent verschillende feesten met betrekking tot 'the harder styles'. De feesten variëren van thema tot het moment wanneer het evenement gehouden wordt. Zo is er verschil is dag- en nachtfeesten en evenementen die één enkele dag duren of bijvoorbeeld drie dagen lang plaats vinden. B2s biedt de volgende feesten aan:
  • 1992 is 4 you!
  • Back2school
  • Darkness4life
  • Decibel
  • Drop the Bass
  • Euphoria
  • Hard Bass
  • Hardcore 4 Life
  • Knock Out!
  • Loudness
  • Parkzicht
  • Project Hardcore
  • Pussy lounge
  • Reactor
  • Refuse
  • Remember
  • Thrillogy
  • UP!

HardBass

HardBass is een van de bekendste feesten in zijn klasse. Het evenement wordt jaarlijks begin februari gehouden in het Gelredome in Arnhem. Het feest biedt ruimte voor meer dan 30.000 bezoekers en was in 2014 binnen één week tijd uitverkocht. Het feest is onderverdeeld in 4 teams die gedurende de nacht hun set draaien. De teams staan bekend als team green, yellow, blue en red. Het feest duurt van 22:00 tot 07:00. De prijs voor een regulier kaartje varieert tussen de € 50 en € 60. De minimum leeftijd om het evenement te bezoeken is 18 jaar.

Decibel

Decibel behoort tot de absolute toppers op het gebied van ‘outdoor’ feesten. Elk jaar keert dit evenement terug in augustus. Het vindt veelal aan het einde van de vakantie plaats. Het evenement wordt georganiseerd op het terrein naast Speelland en De Beekse Bergen, in Hilvarenbeek. Desondanks de wat hogere prijsklasse van ongeveer € 70, is het feest jaarlijks binnen enkele dagen uitverkocht. Gedurende de dag zijn er diverse acts verdeeld over 9 stages. Bezoekers hebben de mogelijkheid om een weekend arrangement te nemen inclusief camping. Decibel the weekend vindt dan plaats op vrijdag, zaterdag en zondag. De minimumleeftijd om het evenement te bezoeken is 18 jaar.

Loudness

Loudness staat voornamelijk bekend om de raw-style. Het feest wordt jaarlijks georganiseerd in het klokgebouw in Eindhoven. Op deze locatie wordt de industriële sfeer weergeven die goed aansluit op de stijl van de muziek. Tickets waren in 2014 te koop voor € 32,50 waarmee het evenement aanzienlijk goedkoper is dan feesten als Hardbass en Decibel. Het feest begint om 22:00 en eindigt om 07:00. De minimum leeftijd is ook bij dit feest 18 jaar.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.b2s.nl

Reageer op het artikel "Evenementenorganisator B2s"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: Oktober 2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Schrijf mee!