InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > Shoppen, toen en nu

Shoppen, toen en nu

Er is voor de winkelende klant geen verschil meer tussen online shoppen of shoppen in een winkelstraat. Of je shopt op je laptop, snuffelt in winkelstraten of winkelcentrum, het is allemaal shoppen. Vele winkeliers hebben de oude manier van shoppen slim aangepast naar het online shoppen. Innovatieve ondernemers omarmen deze nieuwe realiteit, ze gebruiken deze digitale tijdperk om hun doelgroep te vergroten. Lees hoe het shoppen is veranderd en hoe je als ondernemer deze aanpassingen kunt gebruiken om mee te gaan in deze digitale revolutie.

Shoppers weten net zo veel verkopers

Toen:

Mensen kwamen naar de winkel met geen of weinig kennis en waren afhankelijk van verkopers om hen te adviseren over wat ze moesten kopen.

Nu:

Tegenwoordig zijn mensen gewend om zelf online onderzoek te doen, om het maximale van elke cent dat ze uitgeven, eruit te halen, en om een veilig gevoel over hun aankopen en veilig betalen te hebben. In deze krachtige verschuivingen, liggen grote mogelijkheden voor ondernemers. Degene die de juiste gereedschap en inzichten weten te gebruiken van het internet, hebben de mogelijkheid om het gat te dichten van slimme online shoppers en offline winkeliers, en om uit te blinken in deze competitieve markt. Elk moment in een consumentís beslissing is belangrijk. Om deze momenten te winnen, moeten slimme ondernemers er zijn waanneer online shoppers geïnspireerd zijn en zij hun onderzoek beginnen naar hun online aankopen.

Ondernemers kunnen gepersonaliseerde reclame op maat leveren

Toen:

Detailhandel begon toen winkeliers hun klanten uit hun wijk of omgeving welkom heten en zo hen voorkeuren en benodigdheden leerden kennen.

Nu:

In onze constante verbondenheid met de wereld, is een apparaat het enige wat echt van belang is om je klanten te leren kennen. Een apparaat levert verband, het helpt om te begrijpen wat er echt toe doet bij een klant uit een bepaalde omgeving of op een bepaalde tijd. In combinatie met zoekopdrachten, is dit een ongelooflijk krachtig. Dit kan ondernemers helpen de juiste en relevante suggesties te doen, het juiste bericht op het juiste moment is de volgende generatie van klanten service, dit kan gemakkelijk zorgen voor actie.
Verbondenheid zorgt er ook voor dat ondernemers nu beter dan ook kunnen anticiperen op wat consumenten nodig hebben, gebaseerd op wanneer, waar en hoe zij op hun site uitkomen helpt hen ook om te besluiten hoe zij de shoppers zullen beantwoorden. Mensen zijn constant op zoek naar product informatie, goeie deals, beschikbaarheid en lokale aanbiedingen online. Winkeliers en ondernemers die er niet zijn, om de juiste informatie te leveren wanneer de consument er om vraagt, zullen de boot missen.

Smartphones, tablets en laptops bezorgen meer klanten naar winkels.

Toen:

Op zoek naar de juiste winkel of product, was je afhankelijkheid van je bekendheid van het gebied of het geluk hebben dat je iets treft waar je eigenlijk helemaal niet naar op zoek bent.

Nu:

Nu de lijnen vervagen tussen online en offline shoppen, integreren innovatieve ondernemers mobiel shoppen in hun fysieke shopervaring. Wanneer shoppers zoeken naar een winkelnaam of productcategorie, verwachten zij een adres met plattegrondje, een telefoonnummer die gemakkelijk online kunnen bellen, aanbiedingen die overeen komen met hun locatie en tijd van de dag. Eenmaal in de winkel houd het online zoeken element niet op. Er was een tijd dat je moest zoeken in de gangpaden naar producten bv in een supermarkt. Mobiel internet kan een routebeschrijving, een persoonlijk assistent, een boodschappenlijst en een productzoeker in een zijn.

Persoonlijk meningen zijn waardevoller dan ooit

Toen:

Reclame was een activiteit gedeeld door vrienden en familie, mond op mond reclame was een sociale gelegenheid die nieuwe producten tot een must have transformeerde en kleine winkels tot een imperium omtoverde.

Nu:

Tegenwoordig zijn sociale netwerken van essentieel belang voor ondernemers. Met Youtube en sociale netwerken als G+ en facebook, delen mensen hun meningen over producten niet alleen met een groep vrienden maar met miljoenen anderen. Om deze redenen heeft Google shopping, beoordelingen en recensies geïntroduceerd om het gemakkelijker te maken om producten en aankopen te bespreken met vrienden en familie. Slimme ondernemers herkennen de mogelijkheden die liggen in het digitale, ipv campagnes in de breedste vorm, kunnen zij nu direct contact hebben met individuele, of gemeenschappen die hun producten het meest waarderen. Ook grijpen winkeliers de mogelijkheid om negatieve opmerkingen om te zetten in positieve.

Producten kunnen van het scherm springen

Toen:

Het internet was prima om bepaalde informatie op te zoeken, maar was geen vervanging van het vasthouden, het voelen en het fysiek inspecteren van een product uit een winkel of showroom.

Nu:

Interactieve videoís, 360 graden rondkijken in een zaak, beweginginventiviteit zijn enkel een paar mogelijkheden die producten tot leven kunnen brengen vanaf het scherm. Elk digitaal knopje opent spannende mogelijkheden om het gat te sluiten tussen digitaal en de ervaring van het daadwerkelijk vast houden van een product in een fysieke winkel. Google shopping heeft 360 graden fotoís geïntroduceerd om consumenten een nog beter beeld te geven van hoe een product er precies uitziet. Sommige ondernemers bieden online passessies aan. Brillen verkopers moedigen consumenten online aan om brillen te proberen in combinatie met hun foto. Wanneer online winkeliers hun producten persoonlijker maken op een unieke manier, creëren zij de mogelijkheid voor consumenten om interactie te hebben met hun producten, op een emotioneel niveau. Wanneer consumenten emotioneel zijn geraakt door een product, zijn zij sneller geneigd om iets te kopen.

We beginnen de mogelijkheden nu pas echt te ontdekken. Het digitale tijdperk weeft zich steeds dieper in ons leven, slimme ondernemers begrijpen dat je deze mogelijkheden optimaal dient te benutten, het gaat niet om gadgets of technologie. Het gaat om de natuur van de mens. Vooruitstrevende ondernemers moeten kijken hoe zij het digitale zoals mobiel internet, verbondenheid, video verkopen, marketing en klanten service optimaal kunnen benutten. Als deze zaken goed worden gebruikt word technologie onzichtbaar. Consumenten zien enkel een winkel of onderneming, als zij goed zijn in het precies geven aan hen, wat zij willen hebben.
© 2014 - 2019 Natuurlijkmooi, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Finland: ShoppenFinland staat bekend om haar natuur en de vele meren. Maar in Finland kunt u ook gezellig shoppen in één van de vele war…
Shoppen op de 'Innovation Boulevard' in AntwerpenShoppen op de 'Innovation Boulevard' in AntwerpenDe Meir in Antwerpen is alom bekend voor wie houdt van shoppen. Op zaterdag en tijdens koopzondagen kan je er over de ko…
Shopaholic of shoppen haten: waarom mannen shoppen hatenShopaholic of shoppen haten: waarom mannen shoppen hatenVooral vrouwen zijn gek op shoppen. Maar wanneer ben je nu een shopaholic? En waarom vinden veel mannen dat shoppen vers…
Bronnen en referenties
  • http://www.thinkwithgoogle.com/articles/five-ways-retail-has-changed-and-how-businesses-can-adapt.html
  • Foto:http://www.hipenhot.nl/hip-en-hot-online-shoppen-met-korting-natuurlijk/

Reageer op het artikel "Shoppen, toen en nu"

Infoteur: Natuurlijkmooi
Gepubliceerd: 04-08-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Schrijf mee!