InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > Tictail je eigen gratis webshop

Tictail je eigen gratis webshop

Tictail je eigen gratis webshop Dit is een artikel over een geheel nieuw concept. Tictail is de makkelijkste en snelste weg en het meest sociale platform om je producten te verkopen. Met dit nieuwe concept kan je een eigen online winkel maken, zonder dat het je iets kost.

Wat is Tictail?

Tictail is een vrij nieuw concept en is opgestart in mei 2012. Tictail is opgestart door zeven mensen die allemaal het zelfde idee hadden. Zij hadden de gedachten om voor mensen zoals jij en ik, iets te creëren zodat je op de meest gemakkelijke manier producten kunt verkopen. Tictail denkt met dit concept, dat dit de eenvoudigste manier is om een online winkel te beginnen. Tictail wil onafhankelijke merken en retailers helpen die in staat zijn om een webwinkel op te richten op een manier die helpt bij de opbouw van hun nieuwe merk. Waarom zou jezelf tegen houden om niet jouw producten te verkopen? Terwijl dit op een hele makkelijke manier kan met Tictail? Iedereen kan een webwinkel starten vindt Tictail, dus jij ook.

Uiterlijk van je eigen webwinkel

Om een webwinkel te bouwen heb je normaal kennis nodig van HTML. Met Tictail is dit niet nodig. Met Tictail hoef je namelijk geen software te installeren die moeilijk te begrijpen is en je hebt ook geen servers nodig voor je eigen webwinkel. Je kunt je eigen geweldige webwinkel bouwen in een paar minuten. Je kunt tussen een paar leuke thema’s kiezen om je webwinkel te vormgeven. Je kunt deze ook aanpassen door je eigen logo te uploaden en je hebt een eigen webwinkel.

Als je zelf toch de kleuren wilt wijzigen en de webwinkel nog meer eigen maken, dan kan je de webwinkel ook aanpassen met HTML. Hier is een niet zoveel kennis voor nodig.

Producten plaatsen op de webwinkel

Nu je een eigen webwinkel hebt opgestart, moet je natuurlijk jouw producten toevoegen. Wat je ook verkoopt het kan allemaal op Tictail, ook al zijn het tweedehands producten die je wilt verkopen. De producten zijn op een makkelijke manier toe te voegen.
Producten toevoegen kan al meteen als je inlogt. Je ziet groot in beeld 'voeg een nieuw product toe'. Je bepaalt als eerste de prijs, daarna de btw en als laatste de verzendkosten. Je kunt de klant informeren met welk bedrijf je verzendt en hoeveel dagen dit gaat duren. Dit komt allemaal bij het product te staan. Het belangrijkste is een afbeelding van het product, je kunt erg veel afbeeldingen bij je product toevoegen.

Wanneer je meer van hetzelfde product op voorraad hebt, kan je dit ook makkelijk aanpassen. Is je product uitverkocht? Dan kun je het product ook onzichtbaar maken voor de klant. Tictail heeft geen limiet, je mag zoveel producten toevoegen als je zelf wilt. Je kunt zelfs tabs aanmaken zodat de webwinkel overzichtelijk wordt.

Je kunt ook de terms & conditions toevoegen om jezelf te dekken, net zoals de return policy die je kunt toevoegen. Zo kunnen klanten zien of het product teruggestuurd mag worden en tot wanneer het teruggestuurd kan worden.

Bestelling en betaling

Als er al wat producten op de webwinkel staan dan kunnen de klanten een bestelling doen. Als er een bestelling binnen komt van een klant krijg je meteen een melding binnen. De voorraad gaat er automatisch vanaf. Zo kom je niet in de problemen met de voorraad. De klanten kunnen op Tictail gemakkelijk betalen met paypal. Dit is een standaard optie wat je erbij krijgt. Natuurlijk kun je ook andere betalingsopties op je webwinkel plaatsen. Hiervoor heb je de kennis van HTML nodig of je kunt een uitbreiding kopen. Over het algemeen hoeft Tictail niets te kosten. Maar als je veel verdient kun je dit altijd nog doen.

Social media

Social media is erg belangrijk want hiermee kan je eigen webwinkel promoten. Je kunt je eigen Tictail met Facebook en Twitter koppelen. Zo kan je via social media je klanten op de hoogte houden als je nieuwe producten binnen hebt gekregen. Dit is ook erg handig als je acties wilt houden. Dit werkt ook altijd erg goed, als klanten zien dat als je iets gratis weggeeft, dan zullen er altijd wat toekomstige klanten aanmelden. Deze klanten zullen dit weer door vertellen en zo kan je bekender worden, alleen al door social media. Ook houdt Tictail het aantal bezoekers bij, erg leuk om te zien.
© 2013 - 2019 Lisateamo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe verkoop je producten op het internet? Eigen webshopHoe verkoop je producten op het internet? Eigen webshopEen internetwinkel of een online shop is een droom van veel beginnende ondernemers. Producten verkopen op het internet k…
Webshop keurmerken: welke is de juiste voor uw webwinkel?Webshop keurmerken: welke is de juiste voor uw webwinkel?Een webshop keurmerk kan iets zeggen over de service van een webwinkel. Een webwinkel zonder een keurmerk wordt door vee…
Runnen van een webwinkel, hoe doe je dat?Runnen van een webwinkel, hoe doe je dat?E-Commerce of het online shoppen zit zeer sterk in de lift. Via online shopping kan de consument heel snel en bovendien…
Succesvol een webwinkel beginnenEen webwinkel beginnen is zeer eenvoudig en hoeft niet veel geld te kosten, maar er moet meer gebeuren om ook daadwerkel…
De beste tips voor een webshopDe beste tips voor een webshopMet een webshop kunt u relatief eenvoudig geld verdienen op het internet. Het probleem is dat u klanten moet trekken en…
Bronnen en referenties
  • http://www.tictail.com

Reageer op het artikel "Tictail je eigen gratis webshop"

Reactie

Frantan (infoteur), 18-01-2013 14:42 #1
Hier blijven tal van interessante items onbeantwoord. De belangrijkste vraag: 'Hoe plaats je jouw producten in je webwinkel? Reactie infoteur, 18-01-2013
Bedankt voor je tip. Aangepast in het artikel, ik zal kijken of ik nog meer kan uitbreiden.

Infoteur: Lisateamo
Gepubliceerd: 18-01-2013
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Reacties: 1
Schrijf mee!