InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > Goedkoop en stijlvol winkelen doe je bij Primark

Goedkoop en stijlvol winkelen doe je bij Primark

Stijl, kwaliteit en betaalbare prijzen vormen de basis van de succesvolle modeketen Primark. Primark is een van de snelst groeiende winkel- en fashionketen in Europa. Je kan er voor heel weinig geld winkelen. Ze verkopen dameskleding, herenkleding, kinderkleding, schoenen en accessoires. Ook vind je bij Primark een aantal leuke accessoires voor in huis. In heel Europa heeft de Primark al ruim 245 vestigingen en het aantal blijft groeien. In Nederland vind je de Primark winkels in Rotterdam-Alexandrium, Zaandam en Hoofddorp. Eind 2012 opent er een vierde winkel in Almere, deze wordt dan de grootste van Nederland met een oppervlakte van 4.000 vierkante meter. De kans dat er een nog grotere winkel komt is vrij groot. Eindhoven denkt er namelijk over om in de toekomst een Primark te openen met een oppervlakte van ruim 7.000 vierkante meter. Er zijn ook nog plannen voor een vestiging in Den Haag, deze gaat dan 8.000 vierkante meter groot worden. Verder worden er de komende jaren nog vestigingen geopend in Nijmegen, Groningen en Enschede. Verdere steden zijn nog niet bekend, maar er is wel bekend dat Primark minimaal 25 vestigingen wil hebben in Nederland.

Primark is een waar paradijs voor shopliefhebbers en de keten wordt steeds bekender en beroemder. Populaire Primark winkels vind je in Londen, Luik, Essen, Bremen en in Nederland Zaandam. Deze winkels zijn vaak een stuk overzichtelijker en rustiger dan andere vestigingen wat waarschijnlijk komt door hun grote oppervlakte.

Geschiedenis

Primark opende de eerste winkel in 1969 in Dublin, genaamd Penneys. Binnen vier jaar waren er al 18 winkels geopend in Ierland! Het aantal groeide dus toen al enorm. In 1992 werd een flagship store geopend in Dublin. Het oppervlakte van deze winkel bedraagt 15.000 vierkante meter. In 2001 werd er een winkel in Manchester geopend, die na een aantal verbouwingen een oppervlakte had van ruim 30.000 vierkante meter.

Assortiment

Het assortiment van Primark staat altijd garant voor de laatste modetrends. Als je iets leuks ziet kun je het beter gelijk meenemen, want grote kans dat het een week later er niet meer is. Het assortiment wisselt bijna elke week en gaat altijd erg snel. Op is vaak ook echt op.

Kwaliteit

De kwaliteit van de kleding van Primark is over het algemeen wel goed te noemen, zeker voor de lage prijs. Er zijn altijd wel een aantal dingen die na een paar keer wassen krimpen en wat valer worden, maar er zitten ook dingen bij die erg lang mee gaan.
De prijs kwaliteit verhouding is zeker weten goed te noemen.

Primark Online Shop

Er is nog geen sprake van een online shop, maar dat is zeker niet uitgesloten. Een online shop zou erg goed lopen, want je kan er veilig betalen, alles is een stuk overzichtelijker en Primark is dan voor meer mensen bereikbaar. Veel mensen wonen niet in de buurt van een Primark, omdat er slechts enkele zijn in Nederland, deze mensen moeten daarom erg lang reizen en met een online shop hoeft dat niet meer.

Openingstijden

Bij de Primark is het altijd heel erg druk. Je kan het beste 's morgens bij de opening gaan en buiten de schoolvakanties om. In de vakanties en weekenden kun je vaak niet rustig winkelen en als je aan het einde van de dag gaat is de winkel erg rommelig en ligt alles door elkaar.

Primark Rotterdam (Alexandrium)
Poolsterplein 100

Dagvantot
Maandag11:0019:00
Dinsdag08:3019:00
Woensdag08:3019:00
Donderdag08:3019:00
Vrijdag08:3021:00
Zaterdag08:3018:00
Zondag12:0017:00

Primark Hoofddorp
Marktplein 254

Dagvantot
Maandag11:0018:00
Dinsdag09:0018:00
Woensdag09:0018:00
Donderdag09:0018:00
Vrijdag09:0021:00
Zaterdag09:0018:00
Zondaggesloten

Primark Zaandam
Ankersmidplein 7

Dagvantot
Maandag11:0019:00
Dinsdag09:0019:00
Woensdag09:0019:00
Donderdag09:0021:00
Vrijdag09:0019:00
Zaterdag09:0018:00
Zondag12:0017:00

Primark Almere
Stationstraat

Openingstijden nog niet bekend

Primark aankopen

Op verschillende grote forums zijn topics waar mensen hun aankopen laten zien. Dit is erg leuk om te zien, maar het kan ook voor teleurstellingen zorgen. Als je iets leuks ziet wil je het ook kopen, maar als je er dan eenmaal bent is dat artikel al uitverkocht. Bekende forums zijn Girlscene en Ellegirl, ook zonder account kan je topics volgen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.primark.nl

Reageer op het artikel "Goedkoop en stijlvol winkelen doe je bij Primark"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 13-11-2012
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Schrijf mee!