InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > Keuken kopen doe je bij de Mandemakers Groep

Keuken kopen doe je bij de Mandemakers Groep

Keuken kopen doe je bij de Mandemakers Groep De aanschaf van een nieuwe keuken vraagt een goede voorbereiding en een degelijke en vakkundige begeleiding. Tegenwoordig staan ons veel hulpmiddelen ter beschikking waarmee we onze wensen in kaart kunnen brengen. Een onderneming die ons daarbij behulpzaam kan zijn is de Mandemakers Groep. DMG zoals de Mandemakers Groep wordt genoemd is een grote onderneming die veel keuken- sanitair- en meubelzaken in beheer heeft.

Het ontstaan van de Mandemakers Groep

Deze grote onderneming is klein begonnen. Het was Ben Mandemakers die in 1978 in de schuur van zijn ouders in Kaatsheuvel is begonnen met de bouw van keukens. Thans heeft het bedrijf 5000 werknemers in dienst en het bedrijf heeft een omzet van 1,1 miljard euro. In Waalwijk is een kantoor- en magazijnruimte ontstaan met een oppervlakte van maar liefst 58000 vierkante meter. Hier is plaats voor 1100 keukens hetgeen nog uitgebreid kan worden. Zowel in Duitsland als in Zweden is men samenwerking aangegaan met grote bedrijven en er werden veel overnames gedaan in de keuken maar ook in de meubelsector. Zo nam het bedrijf in 2009 Morres Wonen uit Hulst over. Ben Mandemakers is nog steeds werkzaam in het familiebedrijf en is verantwoordelijk voor de organisatie en de inkoop terwijl zoon Stefan hem terzijde staat op het commerciële vlak. Het bedrijf heeft 350 keuken- meubel en sanitairshowrooms. DMG ofwel De Mandemakers Groep is actief in de Benelux maar ook in Tsjechië, Polen en Curacao. De Mandemakers Groep heeft ook een eigen granietfabriek.

De verkooptechniek

Alle winkels die behoren tot de Mandemakers Groep gebruiken één en hetzelfde computersysteem. Er is dan ook weinig of geen concurrentie want iedere winkel weet direct wat en waar een a.s. cliënt een offerte bijv. heeft opgevraagd. Dit maakt het voor jou als cliënt mogelijk om scherp te onderhandelen als je in een van de winkels die behoren tot het concern van Mandemakers een offerte hebt aangevraagd. De verkopers worden zowel in de keukenbranche en in de badkamerbranche intern opgeleid. Ieder bedrijf heeft wel haar eigen collectie en heeft men een eigen bedrijfsvoering, echter alles onder de paraplu van De Mandemakers Groep. Een zo groot en gespecificeerd concern heeft veel mogelijkheden voor nieuwe ontwikkelingen en die zien we dan ook terug bij de keukens van De Mandemakers Groep. Denk aan de keuken van de toekomst waar de nieuwste snufjes te bewonderen zijn.

Welke ondernemingen behoren tot de Mandemakers Groep

Als je een nieuwe keuken aan gaat schaffen dan ga je shoppen bij diverse keukenzaken. Het is dan heel belangrijk om te weten welke bedrijven op het gebied van keukens, badkamers en meubels behoren tot de Mandemakers Groep. Deze onderneming is een B.V. waarbij de aangesloten ondernemingen eigen kleinere B.V.'s vormen.
  • Mandemakers keukens
  • Brugman keukens en badkamers
  • Keuken Kampioen
  • Keukenmaxx
  • Montel keukens en badkamers
  • Sanders Meubel en Keukenstad
  • Natuzzi
  • Riant Stoutenbeek
  • Fauteuilerie
  • Woonexpress XL
  • Piet Klercks
  • Edmon keukens
  • Mooiman keukens
  • SaniDirect
Tevens zijn de webwinkels Saniwebwinkel en Apparatenkampioen ook in handen van de Mandemakers Groep.

Merken als Barletti en Steinhaus kopen we bij de Mandemakers Groep

De Mandemakers Groep heeft vanzelfsprekend diverse eigen merken in haar assortiment. De keukenmerken Barletti en Steinhaus behoren eveneens tot de Mandemakers Groep. Zo wordt bij de Keuken Kampioen Steinhaus verkocht als huismerk.
Op het gebied van kranen en sanitair zien we Grohe en Villeroy en Boch maar ook Sfinx. Apparatuur van alle bekende merken kan geleverd worden. Men kan bij de aanschaf van een keuken onderscheid maken in:

  • Siematic
  • Barletti
  • Victorians
  • Ariadne
  • New Classic
  • M- collectie

Iedere keuken heeft aparte mogelijkheden en kan in verschillende uitvoeringen en opstellingen geleverd worden.

Siematic

De Siematic keukens worden geleverd in een lotus- of magnoliawitte lakversie. Er zijn 6 uitvoeringen in mat en 6 in hoogglans. Daarnaast zijn er 6 uitvoeringen in houtimitatiekleuren.

Barletti

Een Barletti keuken is een chique keuken die is uitgevoerd in gedistingeerd oudwit en warme houtfinish. De keuken is uitgevoerd met verzonken apparatenwand met Gaggenau apparatuur. Hierbij is zelfs gedacht aan een wijnkoeler en een plafondzuiger met afstandsbedienng.

Victorians

Deze keuken is volledig met de hand gemaakt en daarom zijn alle opstellingen mogelijk. Het exclusieve fornuis en de handgemaakte ornamenten geven de keuken de sfeer van een Engels landhuis.

Ariadne

Deze keuken zal gekozen worden door mensen die houden van eenvoud en een strak dessin. De spoelbak en het werkblad zijn vervaardigd van geschuurd Blue Stone composit.

New Classic

Deze keuken heeft een werkblad van natuursteen en massief eikenhouten deuren. Een Aga cooker hoort tot de uitrusting en de keuken heeft een Oud Hollandse uitstraling.

M-collectie

De M-collectie bestaat uit keukens in diverse opstellingen en in diverse prijsklassen.

Showrooms van Mandemakers keukens

De showrooms van Mandemakers Keukens zijn te vinden in:
  • Barendrecht
  • Beuningen
  • Groningen
  • Kaatsheuvel
  • Wateringen
  • Woerden
  • Zwolle
  • Zutphen
  • Nordhorn

Hoe kom je tot de juiste keuze met het beschikbare budget

Om een keuze te maken die passend is in het budget kun je bij Mandemakers de eigen gegevens invoeren. Daarna krijgt men de mogelijkheden voorgerekend die passen bij het beschikbare budget. Om ideeën op te doen kan men het inspiratieboek aanvragen. Ook is het mogelijk om je eigen gegevens in te voeren en een ontwerp te ontvangen op de computer of laptop in 3D uitvoering.

Droomkeuken ontwerpen

Als je nog geen idee hebt hoe je de opstelling van je droomkeuken wil hebben dan is het zeker lonend om een bezoek te brengen aan de Experience ruimte van Mandemakers keukens in Barendrecht. Hier zijn alle elementen aanwezig om je droomkeuken te verwezenlijken. Er is gekozen voor vier opstellingen:
  • Traditionele hoekopstelling
  • U- opstelling
  • Hoek opstelling met schiereiland
  • Eiland opstelling

Daarnaast is er nog de keuken van de toekomst te bewonderen in Barendrecht. Deze keuken heeft de beschikking over:
  • Afzuigschouw die in het keukenblad verdwijnt
  • Glazen fronten en glazen werkblad
  • Led- verlichting in de onderbouw
  • Quooker, icemaker, stoomoven en wijnklimaatkast
  • Expressokast
  • Plant voorzien van led- verlichting

Het spreekt voor zich dat wanneer je de aanschaf van een nieuwe keuken overweegt het zinvol kan zijn om de showroom in Barendrecht te bezoeken.
Gerelateerde artikelen
Mandemakers Keukens, thuis in de keukenbrancheMandemaker keukens timmert al 30 jaar aan de weg met betaalbare keukens in diverse stijlen. Voor elk budget en smaak heb…
Je keuken renoveren: maak je keuken weer als nieuwJe keuken is aan een opknapbeurt toe. Maar je vind het niet nodig om een nieuwe keuken te kopen of je hebt er het budget…
Interieur ontwerpen met 3D roomplannerInterieur ontwerpen met 3D roomplannerWie handig is met de computer kan tegenwoordig zelf zijn keuken, badkamer of huiskamer vanachter de PC ontwerpen. Met be…
Restylen voor een prikkie: de keukenRestylen voor een prikkie: de keukenDe keuken. Een ruimte die onmisbaar is in elk huis. Een ruimte waar je je behalve comfortabel wilt voelen, je ook prakti…
Keukenkastdeurtjes vervangen of verven: je keuken opknappenKeukenkastdeurtjes vervangen of verven: je keuken opknappenEen mooie nieuwe keuken kan ook met een klein budget. Met het vervangen van keukenkastdeurtjes door nieuwe keukenkastfro…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Sferrario1968, Pixabay
  • Mandemakers.nl
  • DMG de Mandemakers groep
  • Mandemakers Wikipedia

Reageer op het artikel "Keuken kopen doe je bij de Mandemakers Groep"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 07-10-2019
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Schrijf mee!