InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Tweedehands boeken kopen

Tweedehands boeken kopen

Tweedehands boeken kopen Tegenwoordig zijn haast alle producten tweedehands aan te schaffen. Dit geldt ook voor tweedehands boeken. Naast de bekende boekenmarkt zijn er tig online alternatieven. Het aanschaffen van boeken via het internet heeft zo zijn voordelen. De gegevens staan er immers altijd overzichtelijk, en vaak is het nog goedkoper ook! Maar waar kunt u nu 2e hands Boeken aanschaffen?

Webwinkels

Tegenwoordig bieden veel webwinkels de mogelijkheid tot het aanschaffen van tweedehands boeken aan. Een voorbeeld van een winkel die deze functie mogelijk maakt is Bol.com. Op deze website kunt u tweedehands boeken aanschaffen tegen een lagere prijs. Een nadeel van het aanschaffen bij een gerenommeerde webwinkel zijn de vaak hoog liggende verzendkosten, en de hogere verkoopprijs. Wanneer u een boek echter aanschaft bij een webwinkel, heeft u wel meer zekerheid. Over het algemeen genomen letten de webwinkels immers erg goed op de kwaliteit van de boeken.

Veilen

Een ander alternatief is het aanschaffen van tweedehands boeken op speciale veilingsites. Deze veilingsites zijn vaak open tot het publiek, waardoor iedereen er gratis producten en diensten kan aanbieden. Dat iedereen dit kan, heeft zo zijn nadelen en voordelen. Mensen kunnen er immers ook hun boeken verkopen die al half uit elkaar liggen. Er is tevens altijd een risico aanwezig. Want wie zegt dat de verkoper wel echt zo eerlijk is, en de boeken daadwerkelijk opstuurt? Toch hebben deze websites ook veel voordelen. Zo kost een boek op een veilingsite als Marktplaats of eBay vaak veel minder, dan wanneer u het boek nieuw aanschaft.

Duurder

Let wel altijd op! Er is een grote kans, dat het daadwerkelijke bedrag hoger uitvalt. Zo weegt een boek nogal wat, en kost het verzenden er van de nodige postzegels. Het is daarom verstandig om op websites als Marktplaats binnen een bepaalde afstand te zoeken. Op die manier kunt u de boeken zelf ophalen.

Alternatieven

Gelukkig zijn er de nodige alternatieven aanwezig. Zo hebben veel plaatsen een kringloopwinkel, alwaar boeken tegen spotprijzen worden aangeboden. U koop dan al een boek voor minder dan een euro. Dit is bijvoorbeeld erg handig, wanneer u op vakantie gaat en de boeken na het uitlezen wilt weggooien. Daarnaast worden er in de meeste plaatsen, klein of groot, wel boekenmarkten gehouden. Daar zien de boeken er zo goed als nieuw uit, alleen zijn ze dan vaak de helft goedkoper. Dit komt doordat er bijvoorbeeld een kleine drukfout in staat, en de boekenwinkels het niet meer willen/kunnen verkopen.

Online of niet?

Of u het internet wilt gebruiken voor het kopen en eventueel verkopen van tweedehands boeken, is uw eigen keuze. Er zitten veel meer risico’s aan verbonden, maar het kan een hele uitdaging zijn. Wanneer u goed oplet en altijd naar bepaalde gegevens en foto’s vraagt, is de kans dat u wordt opgelicht al veel kleiner. Het scheelt veel geld, en wanneer u het slim speelt kunt u er zelfs winst mee maken!
© 2009 - 2018 Rakker126, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tweedehands boeken kopen"

Infoteur: Rakker126
Gepubliceerd: 01-07-2009
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!