InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Betrouwbaarheid thuiswerk

Betrouwbaarheid thuiswerk

Hoe betrouwbaar is werken vanuit het thuisfront? Waar moet je op letten bij het vinden van thuiswerk? Met welk (soort) thuiswerk moet je oppassen? Hieronder staat een stuk uitgelicht over de betrouwbaarheid van thuiswerk.

Betrouwbaarheid thuiswerk

Meldpunt

Er bestaat een online meldpunt met betrekking tot de betrouwbaarheid van thuiswerk. Al het thuiswerk wat zowel goedgekeurd als afgekeurd is, is hier te vinden. Om een lang verhaal kort te maken: alle online sites die thuiswerk bieden met het speciale "Keurmerk Thuiswerk" zijn zo goed als betrouwbaar.

Keurmerk Thuiswerk 2007

Het "Keurmerk Thuiswerk 2007" is geïntroduceerd naar aanleiding van de vele klachten die mensen ondervinden bij het zoeken van thuiswerk. Voor velen is het onduidelijk wanneer bepaald thuiswerk betrouwbaar is of niet. Het speciale keurmerk laat zien dat het betreffende bedrijf geen maandelijkse kosten of getarifeerde wachttijden mag hanteren. Het bedrijf wordt geroyeerd van de witte lijst en het keurmerk wordt hem/ haar ontnomen, wanneer het bedrijf zich niet houdt aan het bovenstaande.

Witte lijst

Om na te gaan of het bedrijf het keurmerk mag dragen, kun je op het logo van het keurmerk klikken en direct zien of deze gelinkt staat aan de witte lijst van het Meldpunt Thuiswerk. Als het betreffende lijst niet in de lijst staat, dan wordt het keurmerk ogenschijnlijk misbruikt ter misleiding. In dit geval kan misleiding worden aangegeven bij Meldpunt Thuiswerk, zodat hiervoor verder stappen ondernomen kunnen worden. Het hoeft niet direct te betekenen dat bedrijven, waar het Keurmerk Thuiswerk 2007 ontbreekt, niet betrouwbaar zijn. Oplichting is in dit geval echter moeilijk in te schatten.

Signalen van onbetrouwbaarheid

Het Meldpunt Thuiswerk geeft een aantal signalen door waaruit kan blijken dat het betreffende thuiswerk bedrijf niet geheel betrouwbaar is. Dit zijn enkele van deze signalen:
  • Abnormaal hoge uitbetaling beloftes
  • 25 Euro per mail verdienen
  • Thuiswerkgidsen
  • Gratis nieuwsbrieven, maar wel elke keer terugbellen voor 80 cpm

Conclusie

Thuiswerk dat wordt aangeboden op het internet hoeft niet altijd onbetrouwbaar te zijn. Het is echter wel altijd oppassen met welke site je in zee gaat. Van inpakwerk, tot administratief thuiswerk, tot e-mails beantwoorden vanuit huis, al met al is het vooral de eigen ervaring die laat zien of er geld mee te verdienen valt of dat het zonde van de tijd is geweest. Het Meldpunt Thuiswerk bestaat echter en is zeer handig voor het nalezen van ervaringen, het controleren van de Keurmerk Thuiswerk, etc. Naar mijn mening: een krachtige en zeer zinvolle site.
© 2008 - 2019 Laurab84, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.meldpuntthuiswerk.nl

Reageer op het artikel "Betrouwbaarheid thuiswerk"

Reactie

Oscar Hopman, 03-12-2012 12:30 #1
Ik zoek naar betrouwbaar administratief thuiswerk de meeste doen het met spaarprogramma's of je moet aanmelden bij een thuiswerkbank waar weinig goede reacties zijn ik wil niet betalen geef mij de juiste website zodat ik kan werken.

Infoteur: Laurab84
Laatste update: 14-11-2008
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!