InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Primark Zwolle - winkelinformatie

Primark Zwolle - winkelinformatie

Primark Zwolle, gelegen in de historische binnenstad, is de tweede winkel van Primark in de provincie Overijssel na het filiaal in Enschede. De winkel is een van de bekendste winkels van de stad en een publiekstrekker met een regionale uitstraling. Voordat de winkel haar deuren opende onderging het pand waarin Primark Zwolle is gehuisvest een uitgebreide renovatie.

Locatie Primark Zwolle

Primark Zwolle is zijn aan de Melkmarkt 3 (postcode: 8011 MA) in het centrum van Zwolle. Deze locatie is bekend als de voormalige bankenlocatie dat al jaren leeg stond voordat Primark haar oog op het pand liet vallen. Het pand van Primark Zwolle is zodanig ontworpen dat het goed past binnen de historische binnenstad van Zwolle. Toch worden er geen concessies gedaan aan het concept waarmee Primark overal scoort; grote winkels met een enorm winkeloppervlakte. Om het grote winkeloppervlak te kunnen behalen zijn voorgenomen woningen uit het ontwerp geschrapt ten gunste van winkelruimte.

Bereikbaarheid met auto en parkeren

Bezoekers van Primark Zwolle die met de auto willen reizen zullen rekening moeten houden met het feit dat de binnenstad van Zwolle deels autovrij is. Ook geldt in de binnenstad van Zwolle betaald parkeren. Parkeren is ook mogelijk in één van de parkeergarages in Zwolle. Je vindt parkeergarages aan de Pletterstraat 41 (Q-Park Centrum) en de Maagjesbolwerk 54 (Q-Park Maagjesbolwerk). Beide parkeergarages liggen aan de rand van het winkelgebied van Zwolle.

Locatie Primark Zwolle

Legenda
A. Primark Zwolle
B. Parkeergarages
C. Treinstation Zwolle

Bereikbaarheid met openbaar vervoer

Primark Zwolle is ook met het openbaar vervoer te bereiken. Het treinstation Zwolle Centraal is namelijk op ongeveer één kilometer loopafstand gelegen van de Melkmarkt. Het lopen van deze afstand neemt ongeveer tien minuten in beslag. Eventueel is de treinreis te combineren met de bus. In de nabijheid van Primark Zwolle zijn de bushaltes Rodetorenplein en Eekwal/Centrum gelegen.

Openingstijden

De openingstijden van Primark Zwolle zijn als onderstaand:
  • Maandag: 11.00 - 18.30 uur
  • Dinsdag: 9.00 - 18.30 uur
  • Woensdag: 9.00 - 18.30 uur
  • Donderdag: 9.00 - 21.00 uur (koopavond)
  • Vrijdag: 9.00 - 18.30 uur
  • Zaterdag: 9.00 - 18.00 uur
  • Zondag: 12.00 - 17.00 uur

Werken bij Primark Zwolle

Primark staat bekend om de vele winkelmedewerkers en kassa's waardoor je altijd snel geholpen wordt. Het grootste deel van de werknemers bij Primark zijn parttimers. Om gedurende de hele week (waaronder de weekenden) voldoende personeel in de winkel aanwezig te hebben heeft ieder Primark filiaal meer dan honderd werknemers op de loonlijst. Ook Primark Zwolle is een grote werkgever in Zwolle en omstreken.

Zwolle winkelstad

Zwolle is mede dankzij Primark een winkelstad met regionale uitstraling. De winkel zorgt namelijk voor een toestroom van kooplustigen uit de hele regio. Dit fenomeen heeft zich ook al voorgedaan in andere steden waar Primark een filiaal heeft geopend; telkens groeide het aantal dagjesmensen dat kwam winkelen aanzienlijk. Andere winkels profiteerden van deze extra toestroom, evenals de plaatselijke horeca.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Gemeente Zwolle, www.zwolle.nl
  • Q-Park Parkeergarages, www.q-park.nl
  • Primark, www.primark.nl

Reageer op het artikel "Primark Zwolle - winkelinformatie"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 24-07-2017
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Special: Primark
Schrijf mee!