InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Pennen bedrukken

Pennen bedrukken

Bedrukte pennen, een prima manier om uw bedrijfsnaam meer bekendheid te geven. Uw bedrijfsnaam en uw adresgegevens, uw slogan of logo, het kan allemaal worden gedrukt op een pen naar keuze. Het effect van een bedrukte pen kan behoorlijk groot zijn wanneer de boodschap helder is, of aansluit bij de wens van bijvoorbeeld een potentiële klant. Maar ook wanneer de pen in gebruik is bij iemand die uw diensten of producten nodig heeft. Pennen laten bedrukken is niet erg duur en u kunt een grote oplage bestellen waardoor de stukprijs flink zal zakken. Het is een leuk relatiegeschenk en u kunt pennen aanbieden op het moment dat uw klant bijvoorbeeld iets wil schrijven maar zelf geen pen bij de hand heeft. Niet alleen de boodschap op de pen moet uw positie, uw assortiment of bedoeling uitdrukken, ook de pen zelf dient uit te stralen wat u voor ogen heeft. Wanneer u een zeer goedkoop uitziend exemplaar cadeau doet aan een grote klant of wanneer deze absoluut niet uitstraalt wat u of uw bedrijf uitstralen dan kan de verkeerde boodschap worden afgegeven met alle gevolgen van dien. Een goede pen, passend en voorzien van de juiste uitstraling en boodschap kan echter enorm doeltreffend werken.

Waar kunt u goedkoop pennen laten bedrukken?

Naast kwaliteit is de prijs natuurlijk ook een enorm belangrijk aspect. Zeker wanneer u voornemens bent om een grote partij promotieartikelen in te kopen zoals bedrukte pennen. Uiteindelijk moet het bedrag dat u investeert in dit materiaal u extra winst en duurzame relaties opleveren. Er zijn tal van bedrijven welke zich richten op het fabriceren en vervaardigen van promotiematerialen als bedrukte pennen. Een aantal daarvan zijn meer ervaren, en hebben een grotere productielijn waardoor de kosten per stuk vaak lager liggen dan bij bedrijven met een kleinere productielijn. Het bestellen van een grotere oplage levert normaliter altijd korting op, gezien de productielijn en alle bijkomende handelingen slechts één keer gestart en of uitgevoerd hoeven te worden. Dit komt de stukprijs ten goede. Een aantal bedrijven waar u goedkoop pennen kunt laten bedrukken zijn bijvoorbeeld budgetpen.nl, relatiepennen.nl of artega.nl. Hier kunt u online uw aanvraag en bestelling doen. De producten worden hierna op het adres naar keuze afgeleverd. Naast de genoemde voorbeelden zijn er online tal van andere bedrijven te vinden die uw pennen kunnen drukken. Kijk hiervoor bijvoorbeeld eens op zoekmachines of vergelijkingssites. U komt hier tal van aanbieders tegen waardoor u een goede vergelijking kunt maken en uw bedrukte pennen kunt bestellen.

Tips voor als u pennen wilt laten bedrukken

Wanneer u pennen laat bedrukken is het erg belangrijk dat u vooraf helder voor de geest heeft wat u ermee wilt bereiken. Gaat het puur en alleen om uw bedrijfsnaam en contactgegevens dan bent u snel klaar. Maar tegenwoordig is het vaak zinvol om een marketingtechnisch geraffineerd afdruksel op de pen te laten zetten. De uitstraling van de pen is daarbij ook erg belangrijk. U geeft met de pen een visitekaartje af van uw bedrijf, dus ben zorgvuldig in uw keuzes. Verkoopt u dure en luxe producten, dan is het niet handig om te kiezen voor een exemplaar met een erg goedkope uitstraling. Beter kiest u dan voor een stijlvol exemplaar en een net lettertype. Wanneer u bijvoorbeeld actief bent in de zorg en bijvoorbeeld veel met kinderen werkt, is een leuke kleur of een grappig ontwerp vaak erg doeltreffend. Afhankelijk van de markt waarin u werkzaam bent dient u dus een geschikt model te kiezen en te laten voorzien van een boodschap die daar geheel bij aansluit. Wanneer u er zeker van bent dat uw keuze de goede is, kunt u het best direct ruim voldoende pennen bestellen. Wanneer u er te weinig bestelt en daarna nog een bestelling moet doen bent u in zijn totaliteit veel duurder uit dan wanneer u ineens de hele serie bestelt.

Wat kost het om pennen te laten bedrukken?

De kosten van het bedrukken van pennen liggen behoorlijk ver uit elkaar. Niet alleen is de keuze voor een bepaald model erg bepalend voor de stukprijs, ook de te bedrukken tekst en de hoeveelheid die de bestelling bevat zijn sterk van invloed op de prijsbepaling van uw order. Bovendien zijn er bedrijven die veel meer orderkosten of transportkosten rekenen dan andere bedrijven, het is zaak om dit ook mee te nemen in uw beredenering om een bepaald bedrijf uw order wel of niet te gunnen. Goedkope bedrukte pennen met een standaard tekst zijn in een normale order al leverbaar vanaf ongeveer acht cent per stuk. Wanneer de oplage groeit zal de prijs per stuk dalen. Verwacht echter niet dat dit bij de goedkoopste pennen vele centen per stuk is. Wanneer u kiest voor een meer luxueus exemplaar kan de stukprijs erg oplopen. Normale pennen variëren in stukprijs tussen de 8 cent en één euro. Exclusievere exemplaren zijn per stuk duurder, afhankelijk van wat u wilt. Wanneer u kiest voor een meer luxueus model dan zal de prijs per stuk wel aanzienlijk dalen wanneer u de oplage ervan vergroot. Hoeveel is afhankelijk van de ordergrootte. Neem overigens ook mee dat, naast de gebruikelijke korting van een grotere oplage, de verzendkosten en eventuele orderkosten beperkt zullen blijven tot één bestelling. Dit verlaagt de totaalprijs van uw order ook aanzienlijk.
© 2012 - 2019 Schrijver50, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Pennen bedrukken"

Infoteur: Schrijver50
Gepubliceerd: 01-12-2012
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!