InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Albert Heijn, de grootste supermarkt van Nederland

Albert Heijn, de grootste supermarkt van Nederland

Albert Heijn, de grootste supermarkt van Nederland De Albert Heijn is al enige tijd ronduit de grootste supermarktketen van Nederland. Sterker nog, één op de 3 supermarkten in Nederland is een Albert Heijn! De Albert Heijn kent verschillende soorten winkels. Zo is er de gewone supermarkt, de Albert Heijn wijkwinkel. Maar er bestaat ook een AH XL, AH To Go, en een online Albert Heijn webshop. Albert Heijn is opgericht in 1887, in het plaatsje Oostzaan. Het begon allemaal als klein winkeltje, waar men kruidenierswaren verkocht. De eerste Albert Heijn supermarkt zoals we hem nu kennen, werd geopend in het jaar 1952. Dit was de eerste supermarkt in Nederland waar bij men zelf met een boodschappenmandje langs de schappen moest. Het hoofdkantoor van Albert Heijn is momenteel nog steeds te vinden in de plaats Zaandam.

Momenteel zijn er zes distributiecentra, die iedere dag zorgen voor de bevoorrading van de winkels. Deze zijn tre vinden in Zaandam, Zwolle, Pijnacker, Geldermalsen, Tilburg en Nieuwegein.

Wijkwinkel

De Albert Heijn wijkwinkel is de supermarkt zoals de meeste van ons hem kennen. Er zijn wel 830 Albert Heijn wijkwinkels te vinden in Nederland. Iedere winkel beschikt over een eigen bakkersafdeling, slagersafdeling, groenteafdeling en kruideniersafdeling. Ook zijn er vele Non-Food producten

AH XL

De AH XL is het grotere broertje van de normale Albert Heijn wijkwinkel. Deze winkel is uitermate geschikt voor het doen van de grote wekelijkse boodschappen. Vaak zijn hier extra aanbiedingen in grote partijen te vinden. Dit geldt voor zowel food als non food artikelen. Dus ook voor alle schoonmaakartikelen, kun je hier terecht.

Verder biedt de AH XL de optie om zelf de boodschappen te scannen, zodat lang in de rij staan voor de kassa tot het verleden behoort. Ook wordt er iedere woensdagmiddag een leuke activiteit georganiseerd in deze winkels, speciaal voor de kinderen!

AH To Go

De AH To Go is vaak te vinden op bijvoorbeeld stations en luchthavens. Overal waar je dus even een 'snelle boodschap' kunt doen. Het assortiment van de AH To Go is kleiner dan dat van een gewone supermarkt. Toch kun je voor een ontbijt, lunch, diner of tussendoortje terecht hier. Ook tijdschriften worden hier verkocht. Ideaal voor onderweg dus.

Webwinkel

Een goed alternatief voor het ouderwetse boodschappen doen, is de Albert Heijn webshop. Op de webshop is een ruim assortiment aan producten te kiezen. De bestelling kan altijd binnen 24 uur worden thuisbezorgt. Je kunt bij de bestelling aangeven welk tijdstip je het beste uitkomt. Dit kan zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds zijn. Helaas is het momenteel nog niet in heel Nederland mogelijk om gebruik te maken van deze bezorgservice.

Acties & reclame's

Regelmatig biedt Albert Heijn spaaracties waarmee keer op keer voor een nieuwe hype wordt gezorgd. Denk maar eens aan de voetbalplaatjes, of Muppets die erg populair zijn! Verder is het erg handig om in het bezit te zijn van een bonuskaart. Hiermee krijg je extra korting op bepaalde producten uit de bonusfolder. Deze folder wordt iedere week uitgegeven.

Verder worden een aantal keer per jaar de Hamsterweken gehouden. Dit zijn speciale kortingsweken, die aangeduid worden door middel van reclamespotjes waarin pratende hamster de hoofdrol spelen.

De normale reclamespotjes op televisie zijn eveneens erg populair, mede door de rol van acteur Harry Piekema. Sinds 2006 is hij de hoofdpersoon in reclamespotjes van Albert Heijn door de rol van supermarktmanager te vertolken.

Ook heeft Albert Heijn een eigen 'app' voor op de smartphone, genaamd Appie. Met deze applicatie kun je gemakkelijk een boodschappenbriefje bijhouden, en wanneer je naar de winkel gaat, stippelt hij direct de snelste route voor je uit.
Gerelateerde artikelen
Albert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn, ook wel bekend onder de afkorting AH, is de grootste supermarktketen van Nederland met bijna duizend winke…
Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Ongelofelijk veel jongeren werken bij de supermarktketen Albert Heijn. Het grootste deel van deze jongeren is vakkenvull…
Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Veel jongeren zoeken een bijbaan om extra geld te verdienen. Een populaire bijbaan is caissière bij Albert Heijn. Achter…
Albert: Al jouw boodschappen van Albert Heijn thuisbezorgdWanneer je lui bent, ziek of slecht ter been vormt de bezorgservice van Albert, Albert.nl, een oplossing. Je bestelt je…
Albert Heijn Bonuskaart: hoe kom je aan Persoonlijke Bonus?Albert Heijn Bonuskaart: hoe kom je aan Persoonlijke Bonus?De Bonuskaart van de Albert Heijn is al sinds jaar en dag een begrip. Waar elders producten in de aanbieding zijn, zijn…
Bronnen en referenties
  • Ah.nl

Reageer op het artikel "Albert Heijn, de grootste supermarkt van Nederland"

Infoteur: Denn
Laatste update: 24-06-2012
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!