WOW HD: positieve en negatieve punten

WOW HD: positieve en negatieve punten Nu er steeds meer aankopen worden gedaan via internet, worden ook steeds meer producten op webshops uit het buitenland besteld. Vaak kun je altijd met een beetje zoeken wel het product dat je wilt goedkoper vinden op een buitenlandse website. Zo ook bij WOW HD (voorheen CD WOW). Dit is een webshop uit het Verenigd Koninkrijk. WOW HD is een online winkel waar onder andere cd's, dvd's, games, boeken, cosmetica, iPods en merchandise worden verkocht van artiesten. Het assortiment is dus ruim! Het bedrijf is gevestigd in Buckingham in het Verenigd Koninkrijk. Het levert echter niet alleen in het Verenigd Koninkrijk, eigenlijk over de hele wereld kun je nu wel de producten bestellen.

Landen met een WOW HD site

  • Australië
  • Canada
  • China
  • Denemarken
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Hong Kong
  • Ierland
  • Japan
  • Nederland
  • Nieuw-Zeeland
  • Zweden
  • Verenigd Koninkrijk
  • Verenigde Staten

Positief

WOW HD wordt geroemd om de lage prijzen, want vergeleken met Nederlandse prijzen zijn de prijzen toch wel echt heel laag. Je vraagt je af hoe dat kan wanneer de producten helemaal uit het buitenland moeten komen voor ze bij je in de bus vallen. Antwoord: de producten worden geëxporteerd vanuit landen waar de verzendkosten erg laag zijn, bijvoorbeeld Hongkong.

Een ander positief punt is dat de producten in het Verenigd Koninkrijk gewoon veel eerder uitkomen dan in Nederland. Wanneer je iets echt als eerst in huis wilt hebben kun je vaak eerder bij WOW HD terecht, dan heb je het product in huis voor het in Nederland ook is verschenen!

Negatief

Een negatief punt kan zijn dat de communicatie altijd in het Engels moet. Het bedrijf is, zoals gezegd, uit het Verenigd Koninkrijk. De site is dan wel helemaal in het Nederlands gemaakt maar er zijn nog geen Nederlandse werknemers die je in netjes Nederlands kunnen antwoorden.

Het positieve punt wat net is genoemd, de lage kosten, heeft natuurlijk ook iets negatiefs. Wanneer een product helemaal uit het buitenland (waar het net wat goedkoper kan) moet komen voor het in Nederland aankomt duurt het natuurlijk een tijd voor je het in huis hebt.

De geschatte levertijden

  • Verenigd Koninkrijk: 5 tot 7 werkdagen
  • Ierland: 5 tot 7 werkdagen
  • Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland: 4 tot 6 werkdagen
  • Andere Europese landen: 6 tot 8 werkdagen
  • Australië en Nieuw-Zeeland: 7 tot 10 werkdagen
  • Hong Kong en Azië: 5 tot 7 werkdagen
  • VS: 7 tot 10 werkdagen
  • Rest van de wereld: 7 tot 10 werkdagen

Conclusie

WOW HD is vooral geschikt voor mensen die de nieuwste producten het eerste in huis willen (doordat producten eerder uit zijn gekomen in het buitenland). Levertijden zijn langer dan de meesten gewend zijn, maar voor de lage prijzen zijn ze meestal het wachten waard. Wie geen zin heeft om te wachten kan altijd nog een paar euro extra betalen voor die paar dagen eerder!
Gerelateerde artikelen
HEMA webshop: informatie en beoordelingDe HEMA webshop is een online winkel met een groot en divers aanbod. Wat heeft de HEMA webshop u te bieden? Hoe ziet het…
Webshop starten met WordpressHet starten van een webhop is gemakkelijk te realiseren door middel van Wordpress. Dit artikel gaat nader in op de funct…
Geld verdienen met SpreadshirtGeld verdienen met SpreadshirtEr zijn ontzettend veel mogelijkheden om op het internet geld te verdienen. Spreadshirt is een grote en bekende internat…
Korres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingKorres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingWereldwijd al met heel wat awards overladen, is Korres Natural Products nu eindelijk ook in Nederland gemakkelijk verkri…

VoorraadwaarderingVoorraadwaarderingVoorraden zijn belangrijk voor bedrijven als ze geen voorraden hebben kunnen ze niets verkopen of niets produceren. De v…
Pakketten verzenden vanuit BelgiëPakketten verzenden vanuit BelgiëDoor de opkomst van internetshoppen krijgen meer en meer mensen te maken met het versturen en ontvangen van pakketjes, i…
Bronnen en referenties
  • Cdwow.nl

Reageer op het artikel "WOW HD: positieve en negatieve punten"

Reacties

Erwin, 08-09-2018 16:21 #6
Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen gehad met deze site en bij niet levering altijd mijn geld teruggekregen. Zelfs bij een defect product geld terug of vervanging gehad. Betaal gewoon altijd met creditcard of paypal, die hebben kopersbescherming. Dan krijg je bij problemen met product of niet levering altijd je geld terug.

Pim Moret, 21-02-2017 09:43 #5
In september 2014 een cd box besteld en betaald van James Last. Na vele
Vertragingen en ontwijkende antwoorden per mail kreeg ik te horen dat het bedrijf een nieuwe eigenaar had en ik maar moest zien hoe ik mijn betaalde aankoopbedrag terug moest krijgen. Wowhd vertelde dat ze mijn bestelling NIET zouden leveren en ook mijn geld niet zouden terug betalen. Ik heb in de loop der jaren voor ruim €1000.- aan dvd/cd bij hun gekocht en nu laten ze mij als klant vallen. Wekelijks stuur ik emailtjes en nergens krijg ik meer reacties op. Ik heb alles er aan gedaan om dit opgelost te krijgen. Op internet las ik dat er tientallen soortgelijke gevallen gepubliceerd staan. Het is geen incident maar wanstallig beleid van oplichting. En dat voor een bedrag van nog geen €29.00 Tijd om dit aan de kaak te stellen. Wees gewaarschuwd.

Jo, 18-12-2015 12:29 #4
Net zelfde ervaring als nog een aantal mensen hier: een bestelde cd is na 10 maanden niet geleverd. In die tijd 3 automatische mails gehad met bericht vertraging bij leverancier, waarvan de laatste in augustus. Na contact opnemen met WOWHD automatische mail ontvangen:
"As of August 1st 2015 WOWHD is under new ownership. We have no control over any orders placed prior to us acquiring WOWHD. If you have yet to receive merchandise that was ordered and paid for prior to August 1st 2015 please contact your financial institution and file a claim"

Aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en dat mijn bank na 10 maanden geen terugbetaling meer doet - dan een heel kwade mail ontvangen waarin wordt geschreven: zoals eerder gezegd moet u bij uw bank zijn, WOW HD voelt zich blijkbaar boven de wet - hoe het er nu aan toe gaat is het enkel kwestie van wachten op het faillissement

Rudi, 28-10-2015 22:23 #3
Inderdaad! Oplichters inmiddels. Heb regelmatig cd's besteld. Kwam altijd wel aan. In april laatste bestelling gedaan. heb daarna 6x een email gekregen dat cd vertraagd is. Ondertussen regelmatig email gestuurd (o.a. via de site) met de vraag wanneer geleverd zou gaan worden. Er werd nooit direct antwoord gegeven, het probleem van de levering werd genegeerd. Wel werd steeds een onbenullig antwoord gegeven over de wijziging van de website. Er was een migratie doorgevoerd (waar het overigens een zeer beroerde website door is geworden) waarbij alle data van de gebruikersaccounts was verdwenen. Dat zou achter de schermen worden opgelost en binnenkort weer online komen. Handig, want dan zou je gewoon in beeld hebben welke cd's je nog zou willen kopen, wat je al gekocht had, welke orders nog lopend waren etc. Vorige week kreeg ik opeens een reactie op mijn vraag waar de cd bleef. Kortgezegd kwam het antwoord hier op neer: WOWHD heeft sinds 1 augustus een nieuwe eigenaar. We hebben geen data van bestellingen die voor die datum zijn gedaan. Ook hebben we geen controle over de betalingen die zijn gedaan. U moet bij uw financiële instelling reclameren en uw geld terugvragen. Wij leveren niks meer, we hebben niks te maken met orders van voor 1 augustus 2015. Het is gewoon misselijkmakende oplichterij! Ik ben bezig met steeds weer mailtjes te sturen, gewoon vanwege het feit dat ik me irriteer aan oplichters en dat ze er gewoon mee weg komen. Ze slaan een kwade toon aan en blijven maar roepen dat ik het zelf maar moet uitzoeken. Gekke is, nooit eerder werd melding gemaakt van die 1 augustus wijziging. Gewijzigd eigenaarschap of niet, het bedrijf manifesteert zich nog steeds op dezelfde manier als daarvoor. zelfde webadres, zelfde mailadres. OPLICHTERS! Ik raad u aan geen bestellingen meer te plaatsen daar. Nu gaat het voor mij maar om 7,50 euro dus tja, ik maak me er verder niet druk over. Maar het is voldoende om ze nog een tijdje zoet te houden met mijn emails :) En ik ga toch eens kijken in hoeverre consumentenrechten nu gelden. Dus niet om het geld ofzo, maar wel vanwege het onfatsoen en het ermee wegkomen wat irritant is. Leve de maatschappij van vandaag de dag! Zo, bedankt voor het aanhoren van m'n geklaag :)

Wim Koelewijn, 02-10-2015 20:18 #2
Gewoon niet bij wow hd bestellen.het bedrijf levert niet! int het geld, maar er wordt niet(s) geleverd.vanaf mei 2 cd's in order… regelmatig krijg ik te horen dat de cd-levering is vertraagd… denk dat ze failliet zijn.!

Storm, 08-09-2015 10:04 #1
Mocht iemand dit ooit lezen: niet meer bestellen bij Wowhd.nl. Bedrijf is nationaal en internationaal niet meer betrouwbaar. Check de Facebook-pagina van Wowhd in de UK, hun twitterpagina, trustpilot en dergelijke.

Het staat vol met mensen die al een half jaar wachten, geen status van hun bestelling meer kunnen bekijken/ volgen, geen contact meer kunnen krijgen met de klantenservice, bij nieuwe bestellingen geen gebruik meer kunnen maken van kortingscodes of cadeaubonnen/ gift cards, sommigen kunnen niet eens meer bestellen omdat ze de order niet kunnen plaatsen (sterke aanwijzing dat de webshop uit de lucht is), niet kunnen cancelen van bestellingen, geen geld terug krijgen voor niet geleverde bestellingen (maar een cadeaubon die ze vervolgens niet meer kunnen gebruiken…). Het gaat maar door.

Wanbeleid van hun kant. Heb dit eerder meegemaakt met het Nederlandse NLstore.nl, dit bedrijf zat tegen die tijd al in erg zwaar weer en is even later over de kop gegaan. Wees gewaarschuwd en informeer jezelf goed voor je hier nog besteld.

Het doet me pijn, want net als NlStore.nl was CDWow.nl/ WowHD.nl een erg fijne webshop, waar ik 6 jaar lang (bijna maandelijks) bij besteld heb om mijn dvd-verzameling van de grond te krijgen. De keren dat het fout ging (keer of 3) is het naar wens en redelijk spoedig opgelost. Het ging achteruit sinds de overname (van cdwow naar wowhd), maar ging verder en sneller bergafwaarts sinds ze hun assortiment hebben veranderd (geen boeken, games en cosmetica meer en nu ook alleen nog maar regio 1 DVD's; d.w.z. je hebt een regiovrije dvd-speler nodig om de dvd te bekijken, vrijwel altijd zonder -NL-/ -ENG- ondertiteling). Ik neem er nu dan toch afstand van en ga op zoek naar een alternatief, dit is een zinkend schip en ik ben al kopje onder gegaan toen NLstore zonk, op vrijwel dezelfde manier… Ik hoop ZO dat dit nog goed komt, maar ik ga er niet van uit, wellicht bij een nieuwe overname/ herstart. Reactie infoteur, 17-09-2015
Beste Storm, dankjewel voor het delen, hopelijk zijn hier mensen mee gewaarschuwd.

Infoteur: Shiny
Laatste update: 18-02-2013
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Reacties: 6
Schrijf mee!