InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > C&A kleding van bedrijf Brenninkmeijer is overal te koop

C&A kleding van bedrijf Brenninkmeijer is overal te koop

C&A kleding van bedrijf Brenninkmeijer is overal te koop C&A kleding is werkelijk in de gehele wereld te koop. Dit familiebedrijf heeft 1000 filialen in Europa maar ook in Zuid Amerika en in China kennen we de winkels van C&A. Het is gemakkelijk als je ergens een winkel van C&A binnen kunt lopen omdat er dan altijd wel iets te vinden is naar je smaak. C&A is een vertrouwd merk. Ieder seizoen wordt de collectie vernieuwd en er is zowel op het gebied van dames- als herenkleding een ruim aanbod. C&A kleding is ook online te koop. Ruilen gaat gemakkelijk.

Ontstaan van C&A

C&A is opgericht door twee boers Clemens en August Brenninkmeijer die begonnen zijn met een textielopslag in Sneek in 1841. In 1861 werd in diezelfde plaats de eerste kledingwinkel geopend. Vanaf 1900 kwamen er steeds meer winkels bij in Nederland en vanaf 1922 kwamen er ook zaken in Groot Brittannië, België, Frankrijk, Zwitserland, Luxemburg, Spanje, Oostenrijk, Portugal, Ierland, Tsjechische Republiek, Polen en Hongarije. Aan het eind van de vorige eeuw ging het minder goed bij C&A en er volgde een grootscheeps onderzoek wat werd uitgevoerd door ESS. Er werd besloten dat C&A zou stoppen met haar winkels in het Verenigd Koninkrijk omdat de stijl van kleding in die landen toch wel verschillend is van de rest van Europa. In 2007 had C&A 110 filialen in Nederland en de winkelketen blijft groeien. In Europa zijn in totaal 1575 filialen in 2017. De hoofdkantoren zijn gevestigd in Brussel en Düsseldorf. Maar ook in Mexico, Argentinië en Brazilië kan men bij C&A terecht. Sedert eind 2007 is ook in China de winkel van C&A te vinden in Sjanghai en in Beijing. Lange tijd was de slogan van het bedrijf : C&A is toch voordeliger maar dit is veranderd in : Mooi...van C&A. In het buitenland luidt de slogan Fashion your choose. We kennen allemaal de reclames van dit bedrijf waarbij bekende Nederlanders hun medewerking hebben verleend zoals Jan Smit, Frans Molenaar en Ellemieke Vermolen.

Het bedrijf Good Energies

Bij C&A werken in 2019 maar liefst 40.000 mensen. C&A Europe is eigendom van de in Zwitserland gevestigde Cofra Holding AG. Deze maatschappij is volledig in handen van de Nederlandse familie Brenninkmeijer. Deze familie zou volgens het jaarblad Quote de rijkste familie van Nederland zijn met een geschat vermogen van rond de 21 miljard. De strategie van het bedrijf is om kwalitatief hoogwaardige kleding te verkopen voor betaalbare prijzen en ook duurzaam geproduceerd. In 2019 telt het bedrijf in Europa 1575 winkels. Men is gestart in Brazilië in 1976, daarna volgde Mexico in 1999 en sedert 2007 zijn er ook winkels van C&A in China. In 2007 werd het bedrijf uitgebreid met een investeringsmaatschappij die gericht was op duurzame energie. De naam van dit bedrijf werd "Good Energies". Het bedrijf investeert in ondernemingen die zich bezig houden met duurzame energie. Het is een private stichting die is opgericht in Zwitserland en ondersteunt plaatselijke activiteiten over de hele wereld die zich bezig houden met verantwoord ondernemen.

Collectie van C&A

Bij C&A koop je kleding voor het hele gezin zoals:
  • Herenkleding
  • Dameskleding
  • Clockhouse
  • Babykleding
  • Schoenen, tassen

Herenkleding

Herenkleding kan men verdelen in:
  • Casual
  • Formeel
  • Speciaal
  • Sport
  • XL collectie

Speciale maten

Voor Herenkleding is er een groot aanbod te vinden bij C&A waarbij het vooral gemakkelijk is dat men bij het kopen van een kostuum verschillende maten kan nemen van colbert en broek. Dit noemt men bij C&A splitsuit. Juist omdat men bij broeken werkt met tussenmaten is het aanbod goed passend te maken. Westbury is de merknaam van de klassieke herenkleding bij C&A.

Dameskleding

Dameskleding is bij C&A te verdelen in:
  • Modern
  • Klassiek
  • Speciaal
  • Sportief
  • XL collectie

Clockhouse

Dit is de mode afdeling voor de jonge mensen. Rock en roll en be the first zijn termen die men graag gebruikt om de kleding style van de jeugd aan te geven. In deze collectie zien we ook de laarzen en de petten, shawls en schoenen.
De mode is individueel modern en draagbaar. Vroeger kende men in het filiaal in Amsterdam een grote keurklas afdeling. Hier kon men prachtige kleding kopen voor speciale gelegenheden. Deze afdelingen ziet men in het buitenland bij C&A soms nog terug maar zijn lang niet overal te vinden. Voor de feestdagen in december ziet men deze speciale kleding nog wel in de Duitse winkels van C&A. Tijdloze damesmode kennen we onder de naam Canda.

Baby- en kinderkleding is overal te koop

Voor baby- en kinderkleding is het van belang te weten dat er veel kleding is gemaakt van bio katoen. Deze kleding wordt gemaakt van katoen die biologisch verbouwd is. Hiermee kan men tegemoet komen aan de vraag van klanten naar meer ecologische producten. Ook heeft men oog voor de veiligheid van het kind door te werken met opvallende kleuren. Men noemt dit de bodyguard producten. Voor kinderen van 2 tot 6 jaar kan men terecht bij het merk Palomino. Vanaf 7 jaar tot 14 jaar wordt het Me Here and There. Een eigen stijl voor de pubers.

Service van C&A

De service van C&A bestaat uit het geven van onderhoud tips, die je op het internet kan vinden voor het onderhoud en reinigen van de kleding. Ook staan er tips hoe je je das op de juiste manier kunt strikken. Daarnaast heeft C&A een eigen verander service zodat broeken en rokken bijv. snel korter gemaakt kunnen worden. Cadeaubonnen van C&A zijn verkrijgbaar en zijn een aardig idee voor een gift bij feestdagen. Artikelen kunnen binnen een bepaalde tijd worden omgeruild indien ze niet naar wens zijn of toch niet blijken te passen. Ook online kan men kopen bij C&A. De webwinkel van C&A met de naam Click en Collect is in verschillende landen actief zodat men van huis uit kan winkelen.
Gerelateerde artikelen
Kleding: het merk WEKleding: het merk WEWE Stores is een van oorsprong Nederlands bedrijf die kleding verkoopt en is actief op de Noord-West Europese markt. Inm…
Maattabellen voor babykleertjes en kinderkledingAls je online kinderkleding gaat kopen dan is het handig om de kleding- en schoenmaten voor baby's, peuters, kleuters en…
Tips om voordelige kinderkleding te kopenKinderkleding kopen, ouders van kinderen moeten vaak ieder seizoen weer op jacht om de garderobe voor hun kinderen weer…
Macy’s: het grootste warenhuis ter wereldMacy’s: het grootste warenhuis ter wereldAls u V&D in Nederland al groot vond of Harrods al voor een kasteel aanziet, dan schrikt u zich rot bij het zien van ’s…
Online voordelig kinderkleding kopen; tips en websitesOnline voordelig kinderkleding kopen; tips en websitesLeuke, hippe kinderkleding kun je gemakkelijk en voordelig online kopen. Een aantal grote namen als H&M, Wehkamp, V&D en…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia
  • Site van C&A.

Reageer op het artikel "C&A kleding van bedrijf Brenninkmeijer is overal te koop"

Reactie

Danielle van Praag, 23-08-2017 00:26 #1
Is er ook een onlineshop voor Hongarije? Echt een onlineshop… ik weet dat er een fysieke winkel is in Boedapest, maar ik wil online winkelen…! Reactie infoteur, 23-08-2017
Hallo Danielle,

Dank voor je reactie. Het spijt me, maar op deze vraag moet ik het antwoord schuldig blijven. Misschien kun je een antwoord krijgen als je contact opneemt met het concern via deze link:https://www.c-and-a.com/nl/nl/corporate/company/over-ca/winkels/locaties/
Ik wens je veel succes.
Met vriendelijke groet,
Celientje1

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 25-04-2019
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Reacties: 1
Schrijf mee!