InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Jumbo; een vriendelijke en klantgerichte supermarkt

Jumbo; een vriendelijke en klantgerichte supermarkt

Jumbo; een vriendelijke en klantgerichte supermarkt Jumbo is een van de grote supermarkten in Nederland. Jumbo geniet vooral bekendheid door de 7 dagelijkse zekerheden. Dit maakt Jumbo tot een vriendelijke en klantgerichte supermarkt. In 2012 heeft Jumbo ook de winkels van C1000 voor een groot gedeelte overgenomen. Het gevolg hiervan is dat we Jumbo in bijna iedere stad of dorp kunnen vinden. Het klantgerichte en vriendelijke beleid van deze supermarktketen wordt door de mensen hoog gewaardeerd.

Ontstaan

Jumbo is opgericht in 1979 door Jan en Anita Meurs. Het is een onderdeel van de Van Eerd groep die reeds in 1921 een levensmiddelengroothandel heeft opgericht. In 1983 kocht de Van Eerd groep de formule van Jan en Anita Meurs. Het blijft een familiebedrijf omdat alle aandelen in handen zijn van de familie van Eerd. Vooral in het zuiden van het land in Zeeland, Noord- Brabant en Limburg zijn van oudsher veel Jumbo zaken te vinden. In de negentiger jaren werd het aantal supermarkten uitgebreid en de kwaliteit verbeterd. Men gaat uit van het idee dat het altijd nog beter kan. Het hoofdkantoor en het distributiekantoor bevinden zich in Veghel. Jumbo is de op twee na grootste supermarkt in Nederland na Albert Heijn C1000. In 2009 heeft Jumbo een overname van de Super de Boer winkels gerealiseerd. Hierbij werden 300 winkels van Super de Boer gekocht, waarvan 125 werden doorverkocht. Jumbo heeft thans 203 supermarkten in Nederland. Hiervan zijn 139 eigen filialen en 64 franchise ondernemingen. In 2011 viert men het 90 jarig bestaan. In 2010 werd Jumbo uitgeroepen tot de beste winkelketen in de categorie supermarkten. Het assortiment bestaat uit 32000 artikelen. Aantal medewerkers in de winkels bedraagt 16.550. Het marktaandeel van Jumbo in de supermarkten bedraagt 6,2%.

Jumbo wil tevreden klanten

Bij Jumbo gaat men voor 100% tevreden klanten en dit uit zich in de 7 dagelijkse zekerheden. .

Deze zijn:
  • Euro's goedkoper
  • Vers is ook echt vers
  • Uw wensen staan centraal
  • Service met een glimlach
  • Vlot winkelen
  • Voor al Uw boodschappen
  • Niet tevreden? geld terug.

Boodschappen scannen

Jumbo is een supermarkt die graag met de tijd mee gaat. Zij zijn één van de eerste supermarkten in Nederland waar men snel boodschappen kan doen met de scanner. Dit werkt tijdsbesparend. Voor mensen die hier moeite mee hebben is er vriendelijk personeel dat uitleg geeft en zo nodig met de klant een rondje maakt zodat men het scannen snel onder de knie kan krijgen.

Wat betekent vriendelijke behandeling voor de klant

Voor de klant betekent dit in de praktijk dat wanneer men een artikel in een andere winkel goedkoper kan kopen, dan zal Jumbo de prijs verlagen en U krijgt het artikel gratis.Vanzelfsprekend dient het om hetzelfde artikel te gaan en U dient de kassabon te overhandigen. Mocht een artikel een houdbaarheidsdatum hebben van dezelfde dag of een dag later dan ontvangt u het artikel ook gratis. Wanneer er meer dan vier wachtenden voor de kassa staan en er is een mogelijkheid om nog een kassa te openen en men doet dit niet dan verplicht Jumbo zich om U de boodschappen gratis te geven. Het is logisch dat bij calamiteiten of overmacht men geen beroep kan doen op deze 7 dagelijkse zekerheden. Toch kan men zeggen dat Jumbo duidelijk kiest voor:
  • De laagste prijs
  • De beste service
  • Een goede kwaliteit
  • Het grootste assortiment

Welke afdelingen zijn er

  • Slagerij
  • Bakkerij
  • Groenten en fruit
  • Bloemen en planten
  • Vleeswaren
  • Kaas
  • Vis
  • Lectuur en kranten

Tapas

In diverse grote supermarkten van Jumbo heeft men een afdeling waar heerlijke verse tapas te koop zijn. Voor een gezellig avondje kan men hier heel goed terecht. Zo is er een grote keuze uit diepvriesgarnalen, mosselen en stukjes vis waarmee men snel een pizza of paella kan maken. Maar ook zijn er verse olijven en kleine hapjes die kant en klaar te koop zijn.

Welke merken verkoopt Jumbo

  • Jumbo huismerk
  • Jumbo bewust
  • Euromerk
  • Productinfo Jumbo babyvoeding

Vooral op het gebied van baby- en kindervoeding heeft Jumbo een heel groot assortiment en een gratis telefoonnummer waar men informatie kan verkrijgen.

La Place restaurants

Na het faillissement van Vroom & Dreesman werden de La Place restaurants overgenomen door Jumbo. Echter dit was niet alles want achttien AC restaurants, gelegen aan de Nederlandse snelwegen, die in handen waren van het Italiaanse bedrijf Autogrill werden ook aan Jumbo verkocht. GR8 Investments wat in handen in van familieleden van het van der Valk concern kocht de AC restaurants van Autogrill. Direct na de overname begonnen zij te onderhandelen met Jumbo waardoor niet alleen de La Place restaurants maar ook de AC restaurants eind 2016 in handen zijn gekomen van Jumbo.

Niet alleen supermarkt maar ook Jumbo Golf wereld

Naast de supermarkten kent Jumbo ook 7 vestigingen waar men voor lage prijzen allerlei artikelen voor de golf sport kan kopen.
Ook hier kent men de 7 dagelijkse zekerheden.
Gerelateerde artikelen
30% Besparen op boodschappen? Koop huismerken en vergelijk!Waarom zou je voor een pot pindakaas of een pak waspoeder 10% meer betalen dan nodig? Toch doen consumenten dat. Gemak i…
Jumbo: werken bij JumboJumbo: werken bij JumboDe supermarktketen Jumbo is met honderden winkels en een miljardenomzet is Jumbo uitgegroeid tot de tweede supermarktket…
Jumbo nog klantvriendelijker door online initiatievenIn een tijd van sociale media is het goed dat ook supermarkten zich daar op richten en van de mogelijkheden gebruik make…
Jumbo 2017, hoogte loonbetaling en uitbetaaldatumJumbo 2017, hoogte loonbetaling en uitbetaaldatumIn Nederland zijn de meeste kleine winkels overgegaan of opgegaan in grotere supermarkten. Grote supermarkten sieren het…
Jumbo & Albert Heijn: prijsstrategieën en aanbiedingenJumbo & Albert Heijn: prijsstrategieën en aanbiedingenAlle supermarkten hebben elke week weer verschillende producten in de aanbieding. Dit doen ze voornamelijk om extra klan…
Bronnen en referenties
  • Jumbo website
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Jumbo; een vriendelijke en klantgerichte supermarkt"

Reacties

Bianca, 13-05-2016 19:55 #2
Ik ben het hier helemaal mee eens! Ze zijn inderdaad echt klantvriendelijk. Ik heb mijn shirt kapot getrokken aan winkel kar. En werd netjes gebeld en mocht een nieuwe halen en die is vergoed en een bosje rozen gekregen! De JUMBO in BERGEIJK krijgt van mij een 10 :) Reactie infoteur, 14-05-2016
Beste Bianca,

Hartelijk dank voor je reactie. Altijd leuk om ervaringen van andere mensen te horen.
Klantvriendelijkheid is een kostbaar iets en fijn dat zo'n goede behandeling kreeg.
Met vriendelijke groet,
Celientje1

Jan van der Hofstad, 25-04-2011 10:49 #1
Je ziet zoveel gele auto's met die grote tekst JUMBO maar wat betekend het woord
Jumbo eigenlijk Reactie infoteur, 25-04-2011
Jumbo betekent olifant.

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 03-01-2017
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Reacties: 2
Schrijf mee!