InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > A.S. Watson Group is retailer van Kruidvat, Trekpleister

A.S. Watson Group is retailer van Kruidvat, Trekpleister

A.S. Watson Group is retailer van Kruidvat, Trekpleister De A.S. Watson Group is een organisatie die we kennen als de grootste retailer in health and beauty ter wereld. Ze beheert niet alleen het Kruidvat maar ook meerdere andere drogisterijen. Het is in 2019 de grootste retailer ter wereld op het gebied van drogisterijen. Zaken als het Kruidvat, ICI Paris, Pour Vous en Prijsmepper zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. In Duitsland behoort ook Rossmann tot dit concern. De keuze aan artikelen is groot en wordt nog steeds uitgebreid.

Wat is de A.S. Watson Group

A.S. Watson Group health and beauty Benelux is de grootste retailer ter wereld op het gebied van drogisterijen. Dit bedrijf heeft in 2019 maar liefst 13000 vestigingen in meer dan 50 landen. Er werken in totaal 130.000 medewerkers. Groei en ontwikkeling staan centraal in dit bedrijf. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hongkong. A.S. Watson group is onderdeel van Huchison groep. Alleen al in Hong Kong werken ruim 12000 medewerkers.

Welke drogisterijen behoren tot de A.S. Watson Group

Tot de A.S. Watson Group behoren in 2017:
  • Het Kruidvat
  • Trekpleister
  • ICi. Paris.Xl
  • Prijsmepper
  • Pour Vous
  • Rossmann

Het Kruidvat

Het Kruidvat is een drogisterij keten die is opgericht in 1975 en men kan eigenlijk zeggen dat ieder dorp en stad wel een Kruidvat winkel heeft. In 2017 zijn er 1000 vestigingen en er werken 17000 medewerkers. Kruidvat is dan ook marktleider in de drogisterijbranche met het motto steeds verrassend- altijd voordelig. Er zijn winkels in Nederland en in België. In 2015 zijn er ook winkels van het Kruidvat geopend in Frankrijk. Dagelijks worden de filialen bevoorraad vanuit de vestigingen in Heteren en in Veghel. Het Kruidvat heeft een zeer uitgebreid assortiment waaronder:
  • tanden en gebit onderhoud producten
  • producten voor haarverzorging
  • huidverzorging
  • dieetproducten
  • babyproducten
  • vrij te verkopen medicijnen
  • snoepgoed en cadeaus
  • schoonmaakartikelen
  • fotoshop

Retailer A.S. Watson Group

Het Hoofdkantoor van A.S. Watson Group Nederland is gevestigd in Renswoude van waaruit de filialen in Nederland en de Benelux worden aangestuurd.

Trekpleister

Ook Trekpleister heeft 200 vestigingen in Nederland in 2019 maar is daarnaast ook bekend als webwinkel. Wanneer men artikelen op de ene dag bestelt dan stelt men dat deze de volgende dag worden afgeleverd. Er zijn folders waar de aanbiedingen in vermeld staan. Naast de normale drogisterij artikelen verkoopt men hier ook reinigingsmiddelen en gezondheidsproducten. Ook voor het aankopen van speelgoed wordt Trekpleister veel bezocht.

Ici Paris Xl

De parfumeriezaken van Ici Paris zijn ontstaan in Brussel in 1968. Het doel was om de wereld van Parijs naar de wijk Xelles in Brussel te halen. Dit was een groot succes. Vanaf 1977 zijn de winkels ook in Nederland bekend. Wie een eenvoudig artikel koopt zoals een parfum of eau de toilette in deze winkel zal verbaasd staan over de leuke manier waarop dit wordt ingepakt en als een echt cadeautje neemt men het product mee.

Prijsmepper heeft groot aantal winkels

Prijsmepper Outlet is een bedrijf waar de restvoorraden van Kruidvat en Trekpleister verkocht worden. Er zijn verschillende filialen over het land met diverse openingstijden. Elke prijsmepper heeft een eigen specialiteit. Zo zijn er winkels te vinden in Nieuwegein en ook in Amsterdam en Enschede. Vaak is hier wel veel voordeel te behalen op producten die je langere tijd kunt bewaren. Prijsmepper verkoopt ook artikelen zoals speelgoed, snoep, schoonmaakartikelen en drogisterij producten. Maar ook sieraden en seizoenartikelen kan men hier vinden.

Rossmann

Tot de A.S. Watson Group behoort ook de firma Rossmann. In 1972 werd de eerste winkel van Rossmann in Hannover geopend. In 1996 is een joint venture aangegaan tussen Kruidvat en het Duitse Dirk Rossmann. De drogisterijen zijn te vinden in:
  • Duitsland
  • Polen
  • Tsjechië
  • Hongarije

De Rossmann winkels zien er goed verzorgd uit. Zij zijn te vinden op de grote winkelcentra die vaak buiten het centrum van een dorp of stad gevestigd zijn. Het assortiment is heel uitgebreid. Naast de normale drogisterij artikelen vinden we hier ook veel dieetproducten. Ook bij Rossmann is het mogelijk om artikelen online te bestellen.

Pour Vous

Pour Vous zijn speciaalzaken die beauty hoog in het vaandel hebben. Zij worden gezien als verrassend en persoonlijk. Het assortiment bestaat uit geuren, cosmetica en persoonlijke verzorging.

Dieetproducten

In alle winkels van de A.S. Watson Group worden dieetproducten verkocht. Dat kunnen zijn producten om af te vallen maar ook supplementen voor sporten. Er is tevens een uitgebreid assortiment in baby- voeding.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Drogisterij kiezen in Nederland is gemakkelijkDrogisterij kiezen in Nederland is gemakkelijkIn Nederland valt er veel te kiezen wanneer men producten uit een drogisterij nodig heeft. Ieder jaar wordt de beste dro…
Fotoboeken van KruidvatDe fotoboeken van Kruidvat behoren tot de meest verkochte fotoalbums in Nederland. Op de website van Kruidvat vind je de…
Lenen  snelle lening bij KruidvatLenen snelle lening bij KruidvatU kunt bij Kruidvat sparen, een goede verzekering afsluiten en veilig een lening of consumptief krediet afsluiten. Dit i…
Goedkope make-up merkenAls je voor bekende make-up merken kiest, zoals Clinique, Mabelline New York en Lancômes, dan kan je handen vol geld kwi…
Kerstkaarten en decemberzegelsOngeveer 90 procent van de Nederlanders sturen kerstkaarten. Tegenwoordig wordt er ook steeds vaker gekozen voor de e-ca…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Stevepb, Pixabay
  • Kruidvat en trekpleister
  • Rossmann.

Reageer op het artikel "A.S. Watson Group is retailer van Kruidvat, Trekpleister"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 05-06-2019
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Apotheken en drogisterijen
Schrijf mee!