InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Tuincentrum Overvecht; complete en sfeervolle tuincentra

Tuincentrum Overvecht; complete en sfeervolle tuincentra

Tuincentrum Overvecht; complete en sfeervolle tuincentra Tuincentrum Overvecht is niet een van de bekendste tuincentra van ons land. Maar met zijn vele vestigingen, met name in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht, behoort hij toch zeker tot één van de grotere ketens van tuincentra. Je vindt er een ruim assortiment tuinartikelen, tuinmaterialen, bestratingsproducten en tuinhout. Maar ook voor je interieur (kamerplanten, decoraties, kunstbloemen) kan je bij tuincentrum Overvecht terecht. Maar tuincentrum Overvecht is misschien wel het bekendst om zijn kerstshow. In de laatste maanden van het jaar is er een uitgebreide en sfeervolle kerstshow in alle filialen.

Tuincentrum Overvecht

Met zijn 13 vestigingen behoort ook Tuincentrum Overvecht tot één van de grotere tuincentra van ons land. Deze 13 vestigingen zijn allemaal eigen filialen. De grootste concentratie van de vestigingen van Tuincentrum Overvecht vind je in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. De allereerste vestigingen werd in 1969 geopend. Deze stond in de Utrechtse wijk Overvecht. Aan deze eerste vestiging heeft deze keten van tuincentra zijn naam dus nog steeds te danken. In de loop der jaren is door overnames, onder andere de overname van vier vestigingen van Bos Tuin & Dier, het aantal vestigingen uitgebreid naar de huidige 13 filialen in 2019. Alle nieuw overgenomen winkels worden direct omgebouwd naar de eigen huisstijl, zodat ze daarna naadloos in de bestaande formule passen.

Tuincentrum Overvecht en het assortiment

Met een assortiment van ongeveer 50.000 artikelen op het gebied van tuin, balkon en interieur zijn alle vestigingen stuk voor stuk compleet ingerichte tuincentra. Op bijzonder sfeervolle wijze worden de producten gepresenteerd. Door deze presentatie doe je als bezoeker allerlei nieuwe ideeën op. Het assortiment bestaat uit producten als barbecues, beelden, bestrating, bomen, cadeauartikelen, dierbenodigdheden, interieurartikelen, (tuin)gereedschappen, planten, potterie, tuingrond, tuinhout, (tuin)verlichting, vijvermaterialen, waterornamenten en zaden.

Tuincentrum Overvecht kerstshow

Als één van de eerste tuincentra ging Tuincentrum Overvecht in Utrecht in de laatste jaren van de maand het tuincentrum transformeren naar een waar winterwonderland. In een prachtige en sfeervolle setting werden en worden nog steeds ontelbare kerstartikelen gepresenteerd. Want inmiddels is het hét handelsmerk van Tuincentrum Overvecht: De maanden oktober, november en december staan in het teken van kerst, kerstbomen, kerstartikelen en bovenal die bijzondere kerstsfeer. Deze spectaculaire en sfeervolle afsluiting van het jaar is je bezoek meer dan waard!

Tuincentrum Overvecht tuinmeubelshow

De tuincentra staan ook alom bekend door de groots opgezette tuinmeubelshow. Zodra de kerstshow achter de rug is, begint weer de transformatie en ombouw naar een volwaardig tuincentrum. Vanaf het vroege voorjaar tot het einde van de zomer is er dan weer ruim aandacht voor tuinmeubelen en alles wat daarbij komt kijken.

Folder tuincentrum Overvecht

In de gebieden rond de verschillende vestigingen wordt huis-aan-huis een folder verspreid. In de folder zijn alle aanbiedingen van dat moment opgenomen. Deze aanbiedingen worden overigens ook op de website vermeld. De aanbiedingen gelden telkens voor één week.

Kersthuisjes van Typisch Hollands

Vanaf 2007 heeft Tuincentrum Overvecht een serie kersthuisjes/dorpstafereeltjes verkocht, die bekend zijn onder de naam Typisch Hollands. Met deze kersthuisjes kan een sfeervol (Hollands)kerstdorp worden geformeerd. In deze serie zijn grachtenpandjes, een café, een boerderij, een Hollands draaiorgel, een Koek&Zopie kraam en nog veel meer typisch Hollands verkrijgbaar. Door allerlei overnames is deze serie uiteindelijk gestopt. De huisjes zijn nog een tijdje te koop geweest bij Blokker, maar ook daar zijn ze inmiddels verdwenen.

Vestigingen van tuincentra Overvecht

Het hoofdkantoor en tevens distributiecentrum is gevestigd in Utrecht (Atoomweg 99, 3504 AB). In alfabetische volgorde van plaats volgen hier de 19 vestigingen van tuincentrum Overvecht.
PlaatsAdres
AlkmaarVronermeerweg 27 (1834 AX)
AlmerePalmpolstraat 99 (1327 CC)
BeuningenClaudiuslaan 60 (6642 AG)
BleiswijkHoekeindseweg 97b (2665 KC)
EemnesOud Eemnesserweg 23 (3755 MR)
HoornBerkhouterweg 26a (1624 NT)
LisseHeereweg 350 (2161 CC)
ObdamDorpsstraat 35 (1713 HA)
SchagenWitte Paal 331 (1742 LE)
UtrechtGageldijk 3 (3566 ME)
VleutenMostperenlaan 6 (3452 DN)
ZaandamPieter Ghijsenlaan 9a (1506 PW)
Z.O.BeemsterPurmerendweg 43a (1461 DD)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Tuincentra met een mooie kerstshow/kerstmarktTuincentra met een mooie kerstshow/kerstmarktVoor de kerst zijn er vele kerstmarkten te bezoeken, in binnenland en buitenland. Vooral de kerstmarkten in Duitsland zi…
Tuincentra: het bezoeken van een tuincentrumTuincentra: het bezoeken van een tuincentrumAlle spullen die u nodig heeft voor uw tuin kunt u kopen in een tuincentrum. Veel mensen bezoeken daarom een tuincentra…
Tuincentrum GroenRijk weet wat er leeftTuincentrum GroenRijk weet wat er leeftIn ons land zijn een groot aantal verschillende ketens op het gebied van tuincentra. Tuincentrum Groenrijk is er daar éé…
Hornbach, bouwmarkt en tuincentrum in één!Hornbach, bouwmarkt en tuincentrum in één!Hornbach is een bouwmarkt en tuincentrum in één! Het handige hiervan is dat zij alles in huis hebben voor je klussen. Be…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Onderwijsgek, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
  • www.tuincentrumovervecht.nl
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Tuincentrum_Overvecht

Reageer op het artikel "Tuincentrum Overvecht; complete en sfeervolle tuincentra"

Infoteur: Martina
Laatste update: 01-02-2019
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Tuincentra
Schrijf mee!