InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Intratuin een organisatie met karakter

Intratuin een organisatie met karakter

Intratuin een organisatie met karakter Intratuin is misschien wel één van de bekendste tuincentra in Nederland. Verspreid over het hele land, met vestigingen in alle provincies, bezit Intratuin een groot deel van de Nederlandse markt op het gebied van tuincentra. Het voeren van een eigen merk en het al jarenlang uitgeven van de inmiddels welbekende Intratips dragen ongetwijfeld bij aan dit grote succes. Het is bovendien een tuincentrum waar ook volop aandacht is voor alle trends op het gebied van uw interieur.

Intratuin als organisatie

Omschrijving bedrijfsfilosofie Intratuin

Het bedrijf omschrijft zichzelf als volgt: Professioneel, warm en creatief. Ambitieus en zorgvuldig. Intratuin is een levendige organisatie, waarin praktijkervaring en specialistische kennis elkaar versterken. Een hecht verband van zelfstandige ondernemers en beroepskrachten die met elkaar hard aan de weg timmeren. Een krachtige verkoopformule. Intratuin is niet voor niets marktleider, met een naamsbekendheid van bijna honderd procent.

Doelgroep van Intratuin

Elk commercieel denkend bedrijf richt zich op een zo groot mogelijke doelgroep. En ook Intratuin ontvangt natuurlijk graag iedereen. Jong of oud, man of vrouw, kinderen, allen zijn ze van harte welkom. Maar de winkelformule, zoals die door deze organisatie bedacht is, richt zich op de grootste groep bezoekers. Dit zijn vrouwen tussen de 30 en 45 jaar.

Huisstijl

Een tuincentrum van Intratuin is direct te herkennen aan de welbekende huisstijl. Alle vestigingen werken volgens dezelfde formule. Hierdoor zijn alle winkels volledig op dezelfde manier ingedeeld en aangekleed. Deze huisstijl, uitstraling en merkformule is bedacht in de jaren 1990 en 1991.

Het eigen merk

Het Intratuin-assortiment is erg groot. Binnen dit assortiment wordt ook een eigen merk gevoerd. Aanvankelijk bestond dit alleen uit tuinartikelen, maar inmiddels gaat dit veel verder. Het idee achter het huismerk is dat dit eigen merk kwaliteit garandeert. Ook versterkt het het vertrouwen van de consument en de herkenbaarheid van de naam Intratuin. De volgende producten worden nu verkocht onder het Intratuin-huismerk:
  • Dierenvoeding
  • Kamerplanten
  • Kerstartikelen
  • Tuingrond
  • Tuinmeubelen
  • Tuinplanten
  • Woondecoraties

Intratuin cadeaukaart

Intratuin heeft anno 2019 een eigen cadeaukaart. Deze kaart is te krijgen bij de service-balie in de winkels, maar kan ook online besteld worden. Bovendien hangt de cadeaukaart ook tussen het grote assortiment cadeaukaarten in winkels als AH, Ako, Blokker, Bruna, Hema, Jumbo, Kruitvat, Prima en de Spar. De kaart kan opgeladen worden met een minimum saldo van 5 en een maximum van 150. En zoals we dat inmiddels gewend zijn van de digitale cadeaukaarten hoeft ook bij deze kaart het tegoed of saldo niet in één aankoop besteed te worden. Het tegoed is bovendien onbeperkt geldig. Het saldo op de kaart kan online, via de website van Intratuin, gecheckt worden, of opgevraagd worden bij de service-balie of kassa van één van de vele vestigingen.
Naast de eigen cadeaukaart kunnen ook andere cadeaubonnen bij Intratuin ingeleverd worden. Denk hierbij aan de VVV-cadeaukaart, Iris-cheque, Nationale bloemenbon, Nationale tuinbon of de cadeubon van Fleurop.

Intratuin vestigingen in Nederland (2019)

ProvinciePlaats
GroningenWinschoten
FrieslandDrachten, Leeuwarden
DrentheEmmen, Meppel
OverijsselAlmelo, Enschede, Meppel, Zwolle
GelderlandApeldoorn, Arnhem, Barneveld, Bredevoort, Duiven, Elst, Lochem, Malden, Nijkerk
UtrechtAmersfoort, IJsselstein, Leidsche Rijn, Utrecht
FlevolandAlmere, Emmeloord, Lelystad
Noord-HollandAmsterdam, Cruquius, Heerhugowaard, Hilversum, Hoorn (Oostblokker)
Zuid-HollandHendrik-Ido-Ambacht, Numansdorp, Pijnacker, Rhoon, 's-Gravenzande, Sliedrecht, Ter Aar, Voorschoten, Zoetermeer, Zevenhuizen
ZeelandKoudekerke
Noord-BrabantBreda, Halsteren, Nuenen, Rosmalen, Tilburg, Veghel
LimburgGeleen, Maastricht, Venray, Weert

Intratuinvestigingen over de grens (2019)

Naast de Nederlandse Intratuin-vestigingen zijn er inmiddels ook 3 vestigingen in België en maar liefst 10 in Duitsland. Het Groen Warenhuis zit al sinds 1998 in België en sinds 2013 in Duitsland. In 2008 is er nog een poging gedaan om de Russische markt te veroveren, maar daar is Intratuin nu niet meer actief.

Het assortiment van Intratuin

Buitenleven

Binnen deze categorie vallen uiteraard de bomen, struiken, vaste planten, bloembollen en zaden. Maar ook alles daarom heen: tuingrond, bemestingsartikelen, gereedschap, potterie, tuinmeubelen, tuinverlichting, bestratingsmateriaal en tuinhout.

Binnenleven

In de categorie binnenleven zitten uiteraard de kamerplanten, zijde bloemen en de bijbehorende potterie. Maar daarnaast ook veel sfeervolle interieur artikelen.

Waterleven
Volop vijvermaterialen, waterplanten en vissen op de vijverafdeling.

Dierenleven

Al van oudsher worden er ook dieren en dierenartikelen in de Intratuin-vestigingen verkocht. Voeding, verzorgingsartikelen, manden of krabpalen, het is er allemaal.

Bloemenwereld

Snijbloemen en boeketten horen erbij. Maar volgens de trend van de laatste jaren is er veel meer aandacht voor speciale schikkingen en de bijbehorende vazen.

Aan de dis

Ook veel aandacht voor mooi serviesgoed en kookmaterialen.

Intratips

Heel sterk van Intratuin zijn de vele Intratips die inmiddels uitgegeven zijn. Een ongelofelijke hoeveelheid praktische tips die per onderwerp op een A4-formulier worden afgedrukt. De tips worden ingedeeld in de hierboven beschreven categorieën.
De Intratips variëren van "Hoe maak ik een composthoop", "Het verzorgen van Buxus", "Kerstster niet alleen met kerst", "Kauwstaven voor de hond" tot "Amaryllis in glas". Kortom een grote verzameling onderwerpen verwoord in praktische tips.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Tuincentrum GroenRijk weet wat er leeftTuincentrum GroenRijk weet wat er leeftIn ons land zijn een groot aantal verschillende ketens op het gebied van tuincentra. Tuincentrum Groenrijk is er daar éé…
Tuincentra: het bezoeken van een tuincentrumTuincentra: het bezoeken van een tuincentrumAlle spullen die u nodig heeft voor uw tuin kunt u kopen in een tuincentrum. Veel mensen bezoeken daarom een tuincentra…
Tuincentrum Overvecht; complete en sfeervolle tuincentraTuincentrum Overvecht; complete en sfeervolle tuincentraTuincentrum Overvecht is niet een van de bekendste tuincentra van ons land. Maar met zijn vele vestigingen, met name in…
GroenGilde; Natuurlijk goedGroenGilde; Natuurlijk goedNederland staat inmiddels vol met tuincentra. Veelal zijn dit grote en bekende ketens, maar er zijn ook nu nog steeds ze…
Het Intratuintje: kindermoestuin uit het tuincentrumHet Intratuintje: kindermoestuin uit het tuincentrum'Klein' moestuinieren is een trend. Zowel qua oppervlak, als wat betreft het betrekken van de kinderen. Moestuinieren is…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Arpingstone, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • www.intratuin.nl

Reageer op het artikel "Intratuin een organisatie met karakter"

Infoteur: Martina
Laatste update: 05-02-2019
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Tuincentra
Schrijf mee!