InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Wat handig van Albert Heijn!

Wat handig van Albert Heijn!

Wat handig van Albert Heijn! Eén van de grootste gratis tijdschriften c.q. magazines in Nederland is ongetwijfeld het blad Allerhande van Albert Heijn. Een dik fullcolour magazine dat maandelijks gratis in de supermarkt ligt voor alle Albert Heijn-klanten en andere geïnteresseerden. Uiteraard veel reclames, maar ook productinformatie en veel interessante achtergrondverhalen. Waar komen de producten vandaan en welke criteria worden hierbij gehanteerd. Aan deze succesformule wordt nu een nieuw magazine toegevoegd: Wathandig!

Albert Heijn is meer dan een supermarkt

Albert Heijn geeft inmiddels al weer decennia lang meerdere gratis bladen of magazines uit. Het overbekende Allerhande, het eerste blad dat door AH werd uitgegeven, richt zich, met zijn artikelen, recepten en advertenties op het FOOD assortiment. Het nieuwste blad Wathandig wijdt zich nagenoeg volledig aan het NON-FOOD assortiment. Dit assortiment is in de achterliggende jaren steeds verder uitgebreid en aangevuld. Op dit terrein is ook een nauwe samenwerking met BOL.COM. Dat is in het blad Wat Handig ook duidelijk terug te zien. Naast de magazines is er ook al jaren een zeer succesvolle online variant van Allerhande: AH.NL.

De verschillende gratis bladen en magazines van Albert Heijn:

Albert Heijn Online:

Allerhande

De allereerste Allerhande werd in krantvorm uitgegeven en verscheen al in 1954! Vanaf 1980 wordt het pas als magazine
op de markt gebracht. Aanvankelijk verscheen deze 4x per jaar. Vanaf 1983 is de maandelijkse verschijning een feit. De Allerhande is een volwaardig tijdschrift dat dus maandelijks gratis in de winkels van Albert Heijn ligt. Boordevol heerlijke recepten, tips en interessante achtergrond informatie. Achtergrond informatie die laat zien waar de producten vandaan komen en welke eisen aan deze producten worden gesteld. Ook nieuwe producten worden in de schijnwerpers gezet. De Allerhande bevat regelmatig speciale kortingcoupons waarmee nieuwe producten met een speciale korting uitgeprobeerd kunnen worden.

Allerbeauty

De Allerbeauty is misschien niet echt een apart magazine te noemen. Het verschijnt namelijk niet als apart blad, maar zit als bijlage in het midden van De Allerhande. Allerbeauty richt zich met de artikelen en advertenties volledig op de verzorging van de mens. Verzorgings- en schoonheidsartikelen krijgen hierin alle aandacht. Volop tips voor de verzorging van de uiterlijke mens en vaak zijn de artikelen speciaal gericht op het betreffende seizoen.

Wathandig

Vanaf maandag 25 oktober 2010 kunt u in de supermarkten van Albert Heijn een nieuw gratis magazine aantreffen. Naast De Allerhande ligt daar dan ook Wathandig. Eerder dat jaar introduceerde Albert Heijn een nieuw en uitgebreid NON-FOOD assortiment in de winkels. Dit assortiment vormt de basis voor het nieuwe tijdschrift. Artikelen, advertenties en veel inspiratie voor in en rond het huis. Maar ook veel aandacht voor het dagelijkse huishouden. En dan vooral voor het feit hoe dit huishouden aantrekkelijker of makkelijker kan worden gemaakt. Het magazine zal bol staan met tips en oplossingen m.b.t. het huishouden. Deze tips kunnen overigens ook komen van de AH-klanten zelf.

Er komen een aantal vaste rubrieken, waaronder:
Wat slim, wat stom - Deze rubriek wordt gevuld met meningen van klanten over de producten van Albert Heijn.
Feit of fabel - Hierin aandacht voor (on)waarheden over producten.

Veel aandacht dus voor praktisch huishouden, maar ook voor het sfeervol inrichten van de eigen woning en creatieve ideeën om zelf aan de slag te gaan. Bovendien bevat elke Wathandig coupons voor gratis producten of korting op producten. Zoals ooit het geval was bij De Allerhande, zal ook Wathandig 4x per jaar verschijnen in een voorlopige oplage van 1 miljoen exemplaren.

AH.NL

Dat, naast de papier uitgave, ook een online variant van De Allerhande zou komen was eigenlijk een logische stap. Het past naadloos aan bij de behoefte van de gemiddelde Allerhande-lezer. AH.NL krijgt maandelijks 2,6 miljoen unieke bezoekers.
Verwacht op deze site niet een digitale Allerhande aan te treffen. Het is een zelfstandige en zeer succesvol concept. Uiteraard bevat het de complete inhoud van De Allerhande, maar daarnaast staat het vol met allerlei extra kookinspiratie. Extra recepten, instructiefilmpjes over bereidingswijzen en korte reportages maken AH.NL zo succesvol. Heel populair is ook de rubriek "Thuiskoks aan de kook", waarin iedereen zijn passie voor koken kan delen met de vele bezoekers van AH.NL.
Gerelateerde artikelen
Bladcadeau, hoe en wat?Bladcadeau, hoe en wat?Heb je een bladcadeau gekregen voor je verjaardag, met kerst of gewoon zomaar, maar weet je niet wat je ermee kan en wat…
Albert Heijn, de grootste supermarkt van NederlandAlbert Heijn, de grootste supermarkt van NederlandDe Albert Heijn is al enige tijd ronduit de grootste supermarktketen van Nederland. Sterker nog, één op de 3 supermarkte…
Flow Magazine: een me-time tijdschriftFlow Magazine: een me-time tijdschriftFlow Magazine. Het tijdschrift Flow werd gelanceerd als het eerste me-time magazine van Nederland. De term Flow staat vo…
Kinderen: informatieve kranten & tijdschriftenKinderen: informatieve kranten & tijdschriftenEr bestaan verschillende kranten, tijdschriften en bladen die speciaal voor kinderen zijn gemaakt. Deze bladen zijn vaak…
Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Veel jongeren zoeken een bijbaan om extra geld te verdienen. Een populaire bijbaan is caissière bij Albert Heijn. Achter…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Wat handig van Albert Heijn!"

Reacties

Bijleveld, 19-06-2013 12:33 #3
Zoek me rot naar een site van een ah winkel bij mij in de buurt die aan mij een grillwok pannetje en of een aansteekblok wil verkopen.
adres Veeningen Drenthe.
misschien lukt dit.
bv hartelijk dank.

A. J. Gerritsen, 09-10-2012 13:04 #2
In de laatste Wathandig staat een tip om een mooi opgemaakte taart te beschermen met huishoudfolie. Deze manier gebruik ik al jaren om een opgemaakte salade te beschermen. Misschien ook een tip om eens mee te nemen in uw blad. (overigens zijn de tips voor de tennisbal in de droogtrommel -ook voor donzen dekbedden- en krantenpapier op de keukenkastjes al heel oud. Vooral die laatste gebruik ik al jaren.
Verder lof voor uw goede magazin. Reactie infoteur, 15-10-2012
Bedankt voor uw reactie.

Helaas komt deze niet terecht bij de redactie van het blad "Wathandig".
INFONU is namelijk een algemene en informatie website, en heeft verder geen binding met Albert Hein.

Gispen-Vos, 21-11-2010 10:10 #1
Het kan nog handiger! Op blz. 33 van wat handig staat onder 4 de tip een molton onder het tafelkleed leggen. Daardoor vermijd je schade door hete schalen en valt het kleed mooier. Allemaal waar. Maar het voorkomen van plooien in je molton is noodzakelijk en heel simpel door ofwel een molton hoesonderlaken te gebruiken bij een grote tafel ofwel de hoeken van je molton te voozien van elastiek, zodat het niet kan schuiven. Nu ligt ook je tafelkleed veel steviger en is het gevaar van schuiven van je kleed (met alle gevolgen als omvallende glazen enz.) ook geweken.

Infoteur: Martina
Laatste update: 15-11-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Reacties: 3
Schrijf mee!