InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Online bloemen bestellen

Online bloemen bestellen

Online bloemen bestellen is erg handig als je een verjaardag vergeten bent, je moeder met een bloemetje wilt verrassen op Moederdag of je (toekomstige) geliefde wilt versieren met een mooie bos bloemen op Valentijnsdag. Op het Internet zijn veel websites te vinden waar je het hele jaar door online bloemen kunt bestellen. Als je online bloemen wilt bestellen, zijn er een groot aantal aspecten op basis waarvan je een keuze kunt maken uit de vele websites. Enkele van die aspecten zijn prijs, verzendkosten, bezorggebied, bezorgtijd, aanbod en originaliteit. Hieronder vind je enkele adviezen en tips die je helpen bij het bestellen van bloemen via Internet.

Wat kost het bestellen van bloemen via Internet

Bij de meeste online aanbieders van bloemen kost het goedkoopste boeket tussen de € 12,- en € 15,-. De bezorgkosten bedragen over het algemeen tussen de € 5,- en € 10,- voor adressen binnen Nederland. Websites die bloemen leveren in het buitenland zijn minder talrijk. Reken op minimaal € 15,- voor bezorgingen in het buitenland.

Hoe snel worden bloemen via Internet bezorgd?

In de meeste gevallen bedenk je pas op het laatste moment dat je voor een bepaald iemand een bloemetje wilt bestellen. Je zou dan het liefst willen dat het boeket dezelfde dag nog bezorgd kan worden. Dankzij het Internet is dit bij een aantal partijen mogelijk. Ondermeer Fleurop, Topbloemen en Bestflowers bieden de mogelijkheid om online bestelde bloemen dezelfde dag (binnen Nederland) nog te laten bezorgen. De bestelling dient dan wel voor een bepaald tijdstip gemaakt te zijn, meestal voor 12.00 uur of 13.00 uur.

Hoe kun je de bloemen online afrekenen?

Bij de meeste grote aanbieders van online bloemen heb je de keuze uit verschillende betaalmethoden: iDEAL, creditcard en soms ook via bankoverschrijving. Bij snelle levering zijn alleen iDEAL of creditcard mogelijk. Weet je nog niet bij welke webwinkel je je bloemen wilt kopen, controleer dan in ieder geval of de website contactgegevens heeft (telefoonnummer + contactformulier), of de webwinkel is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg en of de website betrouwbaar overkomt. Bij twijfel kun je beter een andere partij kiezen.

Voor welke gelegenheden kun je online bloemen bestellen

Gedurende het jaar zijn er diverse gelegenheden om iemand te verrassen met een bloemetje via Internet. Met een bos bloemen zit je eigenlijk altijd goed, voor wie het ook is, jong of oud, man of vrouw, vriend, familie of kennis, bij een huwelijk, geboorte, begrafenis of doop. Laat je verder inspireren door onderstaand lijstje.

  • Een bloemetje om een speciaal iemand gelukkig Nieuwjaar te wensen. Weer eens wat anders dan een kaartje.
  • Een groot boeket rozen (of gerbera’s of tulpen) via Internet bestellen voor die ene speciale persoon op Valentijnsdag.
  • Je ouders met Pasen verrassen met een grote bos gele tulpen.
  • Je zieke werknemer een hart onder de riem steken met een fleurig boeket.
  • Je beste vriend een mooie, strakke kamerplant sturen voor zijn nieuwe huis
  • Een mooi rouwboeket laten bezorgen voor de moeder van je collega.
  • Een mand vol bloembollen via het Internet bestellen voor die oom en tante met de grote tuin.
  • Voor jezelf een stijlvolle kerstkrans op Internet bestellen. Scheelt weer een hoop zelf knutselen.

Met name vlak voor Valentijn, Pasen en Kerst worden er veel bloemen en planten via Internet besteld en kan het bezorgen langer duren. De meeste webwinkels hebben voor dat soort feestdagen een speciaal assortiment bloemen, zodat je altijd een toepasselijke bos bloemen of plant kunt vinden.

Goed onthouden dus vanaf nu: als je iemand wilt verrassen, bestel dan online een bloemetje. Het kan zelfs op de dag zelf nog. Leve het Internet!
Gerelateerde artikelen
Valentijnsdag, ideeën, tips en cadeautjesValentijnsdag, ideeën, tips en cadeautjesOp 14 februari is het weer Valentijnsdag. Deze dag worden veel mensen verrast door hun partner, vriend(in) of geheime li…
Bloemetje bestellen? Topbloemen.nlBloemetje bestellen? Topbloemen.nlAls je een bloemetje wilt bestellen, dan ben je aan het juiste adres bij Topbloemen.nl. Je kunt veel verschillende boeke…
Bloemen bezorgenBloemen bezorgenBloemen ontvangen is een van de leukste dingen die een mens kan overkomen. Of juist het laten bezorgen van bloemen bij e…
Online medicijnen bestellenOnline medicijnen bestellenHet wordt steeds populairder om medicijnen via het internet te bestellen. Er zijn verschillende Nederlandstalige online-…
Het bewaren van eetbare bloemenHet is mogelijk eetbare bloemen te bewaren, door middel van invriezen en dorgen. Bij het drogen van eetbare bloemen gaat…

Reageer op het artikel "Online bloemen bestellen"

Infoteur: Michielonline
Laatste update: 14-01-2010
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!