InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Cadeaubonnen: diverse mogelijkheden op een rij

Cadeaubonnen: diverse mogelijkheden op een rij

Cadeaubonnen: diverse mogelijkheden op een rij Cadeaubonnen, leuk om te geven? De één vindt van wel, de ander geeft liever een echt cadeau. Cadeaubon, leuk om te krijgen? Ja, de meeste mensen vinden het erg leuk om te krijgen. Je krijgt als het ware ook een dubbel cadeau. Allereerst natuurlijk op het moment dat je de cadeaubon ontvangt en later opnieuw op het moment dat je de bon ook daadwerkelijk gaat verzilveren. Het fijne van het zelf verzilveren is natuurlijk dat je naar eigen smaak iets kunt aanschaffen. Bovendien kan je je gasten om een specifieke bon vragen. Op deze manier kan er een groot bedrag bij elkaar gekregen worden.

Cadeaubonnen anno 2017

Cadeaubonnen worden steeds vaker als geschenk gegeven

Cadeaubonnen zijn al lang niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Veel grote winkelketens, restaurants, bioscopen, theaters, maar ook steeds vaker lokale winkeliers bieden de mogelijkheid om een cadeaubon te kopen. Steeds meer mensen kiezen er daarom ook voor om de cadeaubon op hun verlanglijstje te zetten. Het voordeel van een cadeaubon is dat je de besteding, dus je uiteindelijke cadeau, zelf in de hand hebt. Bovendien geeft het vragen van cadeaubonnen je de mogelijkheid om eindelijk die dure wens in vervulling te laten gaan. Als je aan al je genodigden een specifieke cadeaubon vraagt, van één en dezelfde winkelketen dus, kan je zo wel eens tot een verrassend hoog te besteden bedrag komen! Ook kinderen kiezen steeds vaker voor cadeaubonnen van de bekende speelgoedzaken, in plaats van allemaal kleine cadeautjes. Ook voor hen geldt zo dat hierdoor grote wensen steeds dichterbij komen.

VVV Cadeaubon (voorheen Iris cheque)

De VVV Cadeaubon is met kop en schouder de populairste cadeaubon van Nederland. In de volksmond heet deze bon gewoon VVV-bon. Het grote voordeel van de VVV Cadeaubon is dat hij bij veel (grote) landelijke winkelketens, (attractie)parken, restaurants en musea te besteden is. Maar daarnaast zijn juist ook lokale winkeliers bij deze bon aangesloten. Dat maakt hem extra gemakkelijk te besteden. Zo kan de ontvanger dus nog alle kanten op. Een gidsje met alle mogelijkheden zit altijd bijgesloten. De VVV Cadeaubon is verkrijgbaar in acht verschillende bedragen tussen 5 en 50.

De Nationale Diner Cadeaukaart of Dinercadeau

De Nationale Diner Cadeaukaart is een restaurant bon die in tal van restaurants door heel Nederland besteed kan worden. Wordt geleverd in een luxe cadeauverpakking en heeft de vorm en werking van een pinpas. De pas kan opgewaardeerd worden met een waarde vanaf 5 t/m 150. Het handige van dit pinpas-systeem is natuurlijk dat de bon in delen is te besteden en zo dus meerdere keren gebruikt kan worden. De bon kan in meer dan 2200 restaurants worden besteed.

Nationale Musicalcard

Verras een ander met een avond uit naar één van de musicals van Joop van den Ende Theaterproducties. De Nationale musical bon is geldig voor alle musicals van Joop van den Ende Theaterproducties die nu in het theater spelen maar ook voor alle producties die je de komende jaren van ze mag verwachten. De musical bon is onbeperkt geldig. De bon zit in een prachtige envelop, inclusief programmaboekje, zodat de ontvanger alvast kan genieten van alle mogelijkheden die deze bon biedt.

Verkrijgbaar vanaf 10,00 tot 150. De kaart is verkrijgbaar bij Primera.

GiftForYou / Pluim

De GiftForYou en de Pluim worden door verschillende organisaties aangeboden, maar lijken sterk op elkaar. Met beide bonnen geef je iemand een belevenis of activiteit cadeau, die vervolgens door de ontvanger naar eigen wens in te vullen is. De activiteiten waaruit gekozen kan worden variëren van sportief, actief, culinair, ontspanning tot cultureel. Soms is het ook mogelijk om de bon in zijn geheel te schenken aan een Goed Doel. Het leuke van deze bonnen is ook dat je kunt kiezen of de waarde vermeld wordt of niet. Deze bonnen worden ook veel gebruikt door bedrijven als geschenk aan de medewerkers.

Een GiftForYou-bon is verkrijgbaar bij Bruna en Primera, twee jaar geldig en kan naast in Nederland, ook in België en Duitsland worden ingeleverd.

De Pluim is onbeperkt geldig, verkrijgbaar in een bedrag tussen 15 en 1000 en het uiterlijk van de bon kan gepersonaliseerd worden.

Podium Cadeaukaart (voorheen Theater & Concert bon)

Geef een onvergetelijk avondje uit cadeau! Te vergelijken met de Nationale Musicalcard, maar deze bon is inwisselbaar bij bijna alle Nederlandse theaters, concertzalen en ook bij verschillende poppodia. De Podium Cadeaukaart, ook wel bekend als PoKaDoKa), is onbeperkt geldig. Het uiterlijk van deze cadeaubon, in de vorm van een pinpas kan door de gever zelf worden samengesteld. De bon kan via de post, maar ook digitaal worden geleverd. De waarde van de kaart kan liggen tussen de 10 en 150.

NB: De Theater en Concert bon wordt niet meer aangeboden en is opgevolgd door de Podium Cadeaukaart. De Theater & Concert bon is nog wel gewoon inwisselbaar.

ANWB Cadeaukaart

Een cadeaukaart die inwisselbaar is bij alle ANWB verkooppunten en geldig is voor het hele assortiment. De ANWB kaart kan zowel in de winkel als online worden gekocht en besteed. Verkrijgbaar in de bedragen 10, 20, 25 en 50. Een leuk cadeau voor iemand die binnenkort op reis gaat!

Bladcadeau

De Bladcadeau-bon is een leuke manier om iemand een jaarabonnement op een blad te geven. Bij de cadeaubon zit een uitgebreide folder met daarin alle bladen waarop een abonnement genomen kan worden. Afhankelijk van het gekozen tijdschrift krijgt iemand dan wekelijks, maandelijks of per kwartaal een cadeau in de brievenbus. De ontvanger maakt de keuze voor het gewenste blad en activeert het abonnement. Na een jaar wordt het abonnement vanzelf stop gezet. De bon kan verschillende waardes bevatten en is twee jaar geldig.

Primera Cadeaubon

Verreweg het grootste aanbod cadeaubonnen vindt je bij Primera. Heb je geen idee wat voor soort bon je wilt geven? Loop dan gewoon even een Primer binnen. Je treft hier een wand vol cadeaubon-mogelijkheden aan. Van veel grote winkelketens zoals ICI Paris, bol.com, Intratuin en Media Markt. Ook de hierboven genoemde bonnen tref je hier bijna allemaal aan. Het bedrag wat je wilt besteden wordt op de pas gezet en kan in meerdere keren besteed worden. Je kunt het uiterlijk van de pas eventueel ook personaliseren.

Persoonlijke cadeaubon

Zoals bovenstaand overzicht al aangeeft zijn er voldoende mogelijkheden om iemand een cadeaubon te geven die bij hem of haar past. Maar het kan natuurlijk altijd anders. Wat dacht je bijvoorbeeld van een persoonlijke cadeaubon? Geef een strippenkaart cadeau voor 10x boodschappen doen, haren knippen, autowassen, of iets anders waar je goed in bent en waarin je iets voor een ander kunt betekenen.
Gerelateerde artikelen
Oude cadeaubonnen waardeloos?Oude cadeaubonnen waardeloos?Gooi de cadeaubonnen of een cadeaubon waarvan de vervaldatum voorbij is, niet zomaar weg in 2017. Is die cadeaubon of ca…
Cadeaubon & giftcardEen cadeaubon of giftcard is een leuk cadeau om te geven en om te krijgen. Cadeaubonnen bestaan er in vele soorten en ma…
Cadeaubonnen zijn leuk om te geven en krijgenCadeaubonnen zijn leuk om te geven en krijgenKoop in 2017 een cadeaubon of een VVV Irischeque, VVV cadeaubon, als geschenk voor een verjaardag, een feestdag of zo ma…
Cadeaubon: leuk om te gevenCadeaubon: leuk om te gevenSoms heb je werkelijk geen idee wat te geven aan iemand die jarig is en met geld aankomen vind je wel erg saai. Een cade…
De VVV cadeaubon (irischeque)De VVV cadeaubon (irischeque)De VVV cadeaubon, altijd leuk om als cadeau aan iemand te geven of om te krijgen. Je kan hem in heel veel soorten winkel…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Cadeaubonnen: diverse mogelijkheden op een rij"

Reactie

Van Galen, 29-09-2014 13:49 #1
Ik heb voor mijn verjaardag 2 kadopasjes gekregen van de Nationale Wensbon. Mijn hemel
wat een oplichterij als je naar het prijsniveau kijkt. Voorbeeld: Davisoff Cool Water, 40 ml,
eau de toilette: via internet besteld 21,95 bij N.Wensbon: 50,00! Beperkte keus, veels te hoge prijzen en ik mag toch hopen dat deze organisatie snel ter ziele gaat. Absoluut geen waar voor je geld.

Infoteur: Martina
Laatste update: 14-08-2017
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Reacties: 1
Schrijf mee!