InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Primark Gent: locatie, openingsuren en bereikbaarheid

Primark Gent: locatie, openingsuren en bereikbaarheid

Vlaamse liefhebbers van Primark hebben lang moeten wachten maar ook in Vlaanderen zet Primark voet aan de grond. In Gent is namelijk een Primark geopend op de hoek van de Vrijdagsmarkt en de Langemunt. Alles over de tweede Vlaamse Primark winkel is samengevat zoals de locatie, de openingsuren, de bereikbaarheid per auto en openbaar vervoer, waar je kunt parkeren, enzovoorts. Gent is een prachtige stad; je kunt je bezoek aan Primark combineren met tal van andere leuke activiteiten.

Primark Gent

In België moest men het heel lang doen met één filiaal, namelijk Primark Luik (Liège). Vlaamse liefhebbers van Primark waren daarom voor voordelige mode, schoenen en mode accessoires aangewezen op buitenlandse filialen zoals die in Eindhoven of Rotterdam. Maar het lange reizen naar een Primark winkel is verleden tijd en in Vlaanderen zijn meerdere winkels geopend. Ook in Gent is een winkel geopend op de hoek van de Langemunt en de Vrijdagsmarkt. Deze locatie is gelegen in het midden van Gent. Om de winkel goed draaiend te houden heeft Primark honderden fulltime en parttime medewerkers nodig. Een andere interessante ontwikkeling is dat Primark de markt van het online verkopen via een eigen Primark webshop aan het verkennen is.

Auto en parkeren

Reizigers met de auto kunnen prima terecht bij Primark Gent, maar houdt rekening met beperkte verkeersmogelijkheden in het centrum van Gent en parkeerkosten. Met de auto is Gent goed bereikbaar omdat het op de kruising van de E17 en de E40 is gelegen. De snelweg E17 verbindt Gent met de steden Antwerpen en Kortrijk. De snelweg E40 verbindt Gent met de steden Brussel en Brugge.

Parkeren aan de straat

Primark Gent is gelegen in de historische binnenstad van Gent. De binnenstad betreft grotendeels voetgangersgebied en is dus autovrij. De woongebieden in de binnenstad zijn voornamelijk toegewezen aan de bewoners zodat parkeren aan de straat in grote delen van de Gentse binnenstad zeer moeilijk is.

Parkeergarages

Automobilisten zijn vooral toegewezen aan ondergrondse parkeergarages, welke vooral vlak buiten het centrumgebied zijn gelegen. Er is één parkeergarage zeer dichtbij de winkel van Primark. Dit betreft de parking Vrijdagmarkt welke onder het marktplein van de Vrijdagmarkt is gesitueerd. Deze parking is 24 uur per dag geopend. Het adres van Parking Vrijdagmarkt is Vrijdagmarkt 1 te Gent. Andere relatief nabij gelegen parkings zijn gelegen aan de adressen Ramen 23, Hoogpoort 63, Oktrooiplein 10, Seminariestraat 9 en Korte Meer 22b. Het tarief van de ondergrondse parkings bedraagt tot 1,50 per uur met een maximum dagtarief van 15,-.

Gratis parkeren

Gratis parkeren is alleen mogelijk buiten de stadsring. Aan de rand van de stad heeft Gent meerdere P+R parkings waar gratis kan worden geparkeerd. Er zijn P+R parkings te vinden aan de Antwerpsesteenweg, Liefkensstraat, Land van Rodelaan, Maaltekouter, Brugsesteenweg, Jozef Vervaenestraat en Blauwstraat. Vanaf deze P+R parkings is het mogelijk om met het openbaar vervoer verder te reizen naar het stadscentrum.

Openbaar vervoer

In Gent zijn meerdere treinstations waarvan Treinstation Gent-Sint-Pieters de grootste is. Treinstation Gent-Dampoort is het dichtst bij de winkel gelegen op ongeveer vijf tot tien minuten lopen. Wie nog dichter voor de deur wil uitstappen kan gebruik maken van de bus of tram. Op enkele honderden meters afstand zijn namelijk bushalte Gent- Sint Jacobs en tramhalte Gent Gravensteen gelegen. Bij deze tramhalte stoppen de tramlijnen 1, 4 en 24.

Primark Gent

Legenda
A. Primark Gent
B. Parking Vrijdagmarkt
C. Treinstation Gent-Dampoort
D. Tramhalte Gent Gravensteen
E. Bushalte Gent-Sint Jacobs

Openingsuren

Primark Gent is op alle dagen geopend zijn behalve op zondag. Op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag zijn de openingsuren van 9.00 tot 19.00 uur. Op zaterdag is de winkel wederom om 9.00 uur geopend maar zal deze pas later sluiten, namelijk om 19.45 uur. De winkel is alleen tijdens koopzondagen geopend, de overige zondagen is de winkel gesloten.

Overige activiteiten in Gent

De stad Gent alleen bezoeken voor de Primark is zonde. De prachtige stad heeft namelijk nog zoveel meer te bieden. Een greep uit de mogelijkheden:
  • Gent is momenteel de hoofdstad van de provincie Oost-Vlaanderen, maar er waren tijden dat Gent één van de toonaangevende steden in de wereld was. Het middeleeuwse centrum herinnert aan deze glorieuze tijden. Het centrum van Gent is in feite een openluchtmuseum vol historische bouwwerken. Het centrum is daarom al een ervaring op zich, het lijkt alsof de tijd hier stil heeft gestaan. In Gent is het ook mogelijk om boottochten door de stad te maken, eventueel inclusief een gids.
  • Gent is een echte studentenstad, wat resulteert in een bruisend nachtleven. Zeker noemenswaardig zijn de Gentse Feesten, een tien dagen durend feest dat bol staat van muziek en cultuur. De Gentse Feesten vinden ieder jaar plaats in de zomer.
  • Een bezoek aan het Primark filiaal wordt extra interessant tijdens de solden, oftewel de uitverkoop. Tijdens de solden worden de artikelen verkocht met flinke kortingen. In België liggen de datums van de solden wettelijk vast. De wintersolden duurt jaarlijks van 3 tot en met 31 januari en de zomersolden van 1 tot en met 31 juli.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Primark Den Haag: adres, openingstijden en bereikbaarheidAls winkelstad tel je niet meer mee als je geen Primark hebt binnen je stadsgrenzen. Ook Den Haag heeft een eigen Primar…
Primark webshop: online kopen Primark mode?Primark is een zeer populaire modeketen met een snel groeiend aantal winkels in Nederland. Met lage prijzen en grote sne…
Bronnen en referenties
  • Website Primark, www.primark.nl
  • Google, maps.google.nl
  • Gemeente Gent, www.gent.be
  • VVV Gent, www.visitgent.be
  • Mobiliteit Gent, www.mobiliteitgent.be

Reageer op het artikel "Primark Gent: locatie, openingsuren en bereikbaarheid"

Reactie

Vanhaecke Patrick, 23-01-2017 15:04 #1
Geachte,
kan je mij zeggen hoever de p&r in wandelafstand van de winkel ligt en indien je van de richting deinze komt en welke is de dichtstbijzijnde? Is de bus vanaf de parking gratis of moet je een ticket van de lijn aankopen?

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 18-04-2016
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Primark
Reacties: 1
Schrijf mee!