InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Primark Brussel: adres, openingsuren en bereikbaarheid

Primark Brussel: adres, openingsuren en bereikbaarheid

In de Belgische hoofdstad Brussel is op 10 december 2014 een Primark filiaal geopend. Primark Brussel is gevestigd aan de trendy winkelstraat Nieuwstraat, wat in het centrum van Brussel is gelegen. Het zal het eerste Brusselse Primark filiaal worden. Kom alles te weten over Primark Brussel zoals het adres, de bereikbaarheid per openbaar vervoer, auto, de openingsuren en waar je kunt parkeren. Uiteraard is er naast Primark nog veel meer te zien en te beleven in Brussel voor een plezant dagje uit.

Primark Brussel

Wie Primark zegt denkt al snel aan lage prijzen. Het zijn dan ook deze lage prijzen in combinatie met de modieuze kleding en schoenen die de populariteit van Primark verklaren. Het aantal winkels in België bleef sterk achter in vergelijking met buurlanden als Nederland en Duitsland. Belgische liefhebbers van Primark mogen zich echter verheugen op een inhaalslag. Primark Brussel is geopend op 10 december 2014. Er werken bijna 200 mensen bij de winkel. De verwachting is dat Primark in de nabije toekomst een eigen Primark online store zal openen.

Adres

Primark Brussel is gevestigd midden in het centrum van Brussel aan de Nieuwstraat 15. Dit adres behoorde voorheen toe aan de winkelketen Forever 21 dat de deuren vanwege een brand moest sluiten. Als gevolg van deze brand keerde Forever 21 niet meer terug en nam Primark de plaats over. De Nieuwstraat wordt door de Franstaligen Rue Neuve genoemd. De straat is de meest voorname winkelstraat van geheel België. In het bordspel Monopoly is de Nieuwstraat bijvoorbeeld de duurste straat van het spel.

Auto en parkeren

Vanwege de centrale ligging van Brussel is de stad vanuit alle richtingen goed bereikbaar per snelweg. Brussel wordt ontsloten via de snelwegen A10 (Gent), A12 (Antwerpen), A1 (Antwerpen), A3 (Luik), A2 (Hasselt), A4 (Namen), A8 (Doornik) en A7 (Charleroi). Brussel heeft wel te kampen met grote verkeersdrukte. Ook in het centrum is het niet altijd even eenvoudig rijden met de auto.

Parkeren aan straat

Parkeren aan de straat is in het centrum van Brussel betaald. Afhankelijk van de locatie in het centrum kost het 1,50 tot 2,- per uur. Overigens is parkeren aan de straat de eerste 15 minuten gratis.

Parkeergarages

De beste optie voor bezoekers met de auto is om te parkeren in één van de parkeergarages in het centrum van Brussel. Nabij de Nieuwstraat zijn de volgende parkeergarages gesitueerd:
  • Parking Centre, Rue du Damier 26
  • Parking Munt, Muntplein 25
  • Parking Alhambra, Emile Jacqmainlaan 14
  • Parking Centre, Dambordstraat 26
  • Parking Kruidtuin, Kruidtuinlaan 29-31
  • Parking Passage 44, Ommegangstraat 16
  • Interparking SA, Nieuwstraat 252
  • Parking De Brouckere, De Brouckereplein
  • Parking City 2, Asstraat 8
  • Parking Schildknaap, Schildknaaps Straat 15-17

De tarieven van de parkeergarages variëren tussen de 2,- en 2,50 per uur. Het maximale dagtarief ligt rond de 15,- per dag.

Openbaar vervoer

Vanwege de grote verkeersdrukte in en rond Brussel is het helemaal niet onverstandig om de stad te bezoeken met het openbaar vervoer. Brussel beschikt over treinstations, tramhaltes, metrohaltes en bushaltes.

Trein

Reizigers met de trein kunnen het beste uitstappen op het treinstation Brussel-Centraal of treinstation Congres (Frans: Gare de Bruxelles-Congrès Station Congres). Vanaf beide treinstations loop je in tien minuten naar de Primark winkel.

Bus, metro en tram

Als wereldstad beschikt Brussel uiteraard over meerdere vormen van openbaar vervoer. Zo beschikt Brussel over een uitgebreid netwerk van bus-, metro- en tramverbindingen. Nabij de Primark winkel ligt het plein De Brouckère. Onder dit plein ligt één van de drukste metrohaltes van Brussel, namelijk metrohalte De Brouckère. De metrolijnen 1 en 5 stoppen op deze halte. Bovengronds zijn de gelijknamige bushalte en tramhalte gelegen. De tramhalte wordt ontsloten door de tramlijnen 3, 4, 31 en 32. Bij de bushalte stoppen de buslijnen 29, 38, 41, 47, 63, 66, 71, 86, 88, 126, 127 en 128. Vanaf het plein De Brouckère loop je binnen vijf minuten naar de winkel.

Ligging Primark Brussel

Legenda
A. Primark Brussel
B. Tramhalte De Brouckere
C. Bushalte De Brouckere
D. Metrohalte De Brouckere
E. Treinstation Brussel Congres
F. Treinstation Brussel Centraal

Openingsuren Primark Brussel

Primark Brussel is standaard zes dagen per week geopend. Van maandag tot en met donderdag zijn de deuren geopend van 9.30 tot 19.00 uur. Op vrijdag is de winkel iets langer open wanneer de openingsuren van 9.30 tot 20.00 zullen zijn. Op zaterdag is de winkel weer open van 9.30 tot 19.00 uur. Op zondag is de winkel gesloten, behalve tijdens de koopzondagen. In Brussel mogen winkeliers zelf bepalen of ze op zondag geopend dan wel gesloten zijn. In de regel zijn de winkels in Brussel op zondag gesloten en maken ze dus geen gebruik van de mogelijkheid om geopend te zijn. In de periode voorafgaand aan de feestdagen zoals Sinterklaas en Kerstmis zijn veel winkels wel geopend en is er dus sprake van een koopzondag.

De stad Brussel

Als hoofdstad en tevens grootste stad van België is er uiteraard meer dan genoeg te beleven in Brussel. Iedereen kent de topattracties zoals Manneken Pis en het Atomium, maar er is meer. Voor de liefhebbers van eten en drinken zal Brussel als een warm bad aanvoelen. De gastronomische en Bourgondische aard van de Brusselaren proeft men terug in de vele restaurants en cafés. Het winkelgebied waartoe Primark Brussel behoort is één van de beste winkelgebieden van België. Alle grote modeketens zijn vertegenwoordigt in het winkelgebied in het centrum van Brussel, waarbij vooral de Nieuwstraat het meest trendy is. Onder andere het warenhuis Inno is te vinden aan de Nieuwstraat. Shoppen in Brussel is extra leuk tijdens de jaarlijkse wintersolden (3 tot en met 31 januari) en de zomersolden (1 tot en met 31 juli) wanneer de mode artikelen met tientallen procenten korting worden verkocht.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Primark Zwolle - winkelinformatiePrimark Zwolle, gelegen in de historische binnenstad, is de tweede winkel van Primark in de provincie Overijssel na het…
Verkoopt de Primark grote maten?De Primark is een megapopulaire winkelketen, die is overgewaaid uit Engeland. Je kunt er hele goedkope kleding kopen die…
Bronnen en referenties
  • Website Primark, www.primark.nl
  • Google, maps.google.nl
  • VVV Brussel, www.visitbrussels.be
  • Stad Brussel, www.brussel.be

Reageer op het artikel "Primark Brussel: adres, openingsuren en bereikbaarheid"

Reactie

Lyna van Eekenrode, 08-09-2017 18:20 #1
Hoeveel verdiepingen zijn er en is er een kinderafdeling?

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-01-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Primark
Reacties: 1
Schrijf mee!