InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Harvey Nichols naar Amsterdam

Harvey Nichols naar Amsterdam

Harvey Nichols naar Amsterdam In december 2013 werd bekend gemaakt dat er twee nieuwe warenhuizen zullen komen in Amsterdam, namelijk nog een Marks & Spencer vestiging en zeer waarschijnlijk een Harvey Nichols. Beide warenhuizen zullen gevestigd worden op het Rokin, op de plek waar tot dan toe het Fortis hoofdkantoor gevestigd was.

Harvey Nichols

Harvey Nichols is een warenhuis waar onder andere dames- heren-, en kindermode van bekende ontwerpers zoals Diane von Furstenberg, Stella McCartney en Alexander Wang, en accessoires zoals tassen en schoenen worden verkocht. Tevens zijn er allerhande beautyproducten en ook wijn en etenswaar verkrijgbaar.

Geschiedenis

Harvey Nichols werd opgericht in 1831. De eerste winkel was een beddengoedwinkel in Londen, om de Oxford Street. De winkel bleef groeien en in 1880 werd het huidige gebouw van Harvey Nichols Londen gebouwd. Ondanks het succes van het Britse warenhuis werd pas in 1996 de tweede Harvey Nichols vestiging geopend, dit gebeurde in Leeds. In 2000 werd de eerste vestiging buiten Groot Brittannië geopend, namelijk in Riyad, in Saudi Arabië. In november 2012 opende de eerste Harvey Nichols Beauty Bazaar, voor alles op het gebied van uiterlijke verzorging.

Vestigingen

Harvey Nichols heeft meerdere vestigingen in Groot Brittannië en ook enkele vestigingen in overige steden in de wereld. De vestiging in Amsterdam zou de eerste Nederlandse vestiging moeten worden.

Overzicht van alle Harvey Nichols vestigingen in 2014:
  • Londen
  • Bristol
  • Liverpool
  • Dublin
  • Manchester
  • Edinburgh
  • Birminham
  • Leeds
  • Koeweit
  • Riyad, Saudi Arabië
  • Hongkong (2x)
  • Dubai
  • Istanbul
  • Ankara
  • Baku, Azerbeidzjan

Harvey Nichols in Amsterdam

De Harvey Nichols in Amsterdam zou op het Rokin moeten komen op de plek waar nu het oude hoofdkantoor van Fortis staat. Ondanks dat de komst van Harvey Nichols naar Amsterdam nog niet 100% zeker is, zijn de gesprekken wel al in een vergevorderd stadium (eind december 2013). De winkel zal voor de ingang van metrostation Rokin van de Noord/Zuidlijn gelegen zijn. De Noord/Zuidlijn moet in 2017 open gaan. De bouw van het pand zou rond 2015 gerealiseerd moeten zijn en de vestiging zou in 2016 zijn deuren gaan openen. Het vloeroppervlak van de winkel zal zo'n 6000 vierkante meter gaan bedragen.

Marks & Spencer

Op dezelfde locatie op het Rokin in Amsterdam zal ook een van de grootste Marks & Spencer vestigingen ter wereld worden gebouwd. Ook voor dit warenhuis zal het vloeroppervlak 6000 vierkante meter gaan bedragen. De komst van Marks & Spencer op het Rokin is al wel bevestigd. Deze vestiging wordt de tweede in Amsterdam. In 2013 is er ook al een Marks & Spencer vestiging geopend in de Kalverstraat met een vloeroppervlak van 500 vierkante meter (Adres: Kalverstraat 226).
De Marks & Spencer vestiging op het Rokin zal najaar 2015 zijn deuren openen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.harveynichols.com/history
  • www.nos.nl
  • http://www.elle.nl/mode/nieuws/Marks-Spencer-terug-in-Nederland

Reageer op het artikel "Harvey Nichols naar Amsterdam"

Infoteur: Marrie123
Laatste update: 03-02-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!