InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Forever 21 Amsterdam: adres, openingstijden en parkeren

Forever 21 Amsterdam: adres, openingstijden en parkeren

De Amerikaanse keten Forever 21 in Amsterdam! Mei 2014 opent de keten deze flagship store in het Rokin Plaza, dat bereikbaar is vanaf zowel het Rokin als vanaf de Kalverstraat. De Flagstore beslaat 5 verdiepingen, 4.500m2. Forever 21 is een zeer grote modeketen uit Amerika, ze staan bekend om grote winkels met veel kleding voor kleine prijsjes. Een walhalla voor modemeisjes, Forever 21 staat bekend om hun zeer grote winkels vol met low-budget kleding. Voor velen een droom die werkelijkheid werd, het is eindelijk mogelijk de kleding van Forever 21 te shoppen in ons eigen Amsterdam! Nederlandse fans hadden al de mogelijkheid om online te shoppen bij Forever 21 of de winkel in Antwerpen te bezoeken, maar een winkel in onze hoofdstad is natuurlijk nog veel beter!

Over Forever 21

Forever 21 is in 1984 opgericht in Los Angeles en is een van grootste modeketens in Amerika. Ze staan bekend om hun zeer grote winkels vol met low-budget kleding. De winkelketen verkoopt een reeks eigen merken zoals Forever 21+, Love 21 Contemporary and Maternity, Forever 21 Girls and 21 Men. De eerste Europese winkel werd geopend in Ierland, op 11 november 2010. Er volgden meerdere winkels in Groot Brittannië en ook breidde Forever 21 haar keten uit naar Zuid-Amerika en Azië. Eerder werden er ook al filialen geopend in Brussel en Antwerpen. Wereldwijd heeft Forever 21 al meer dan 500 winkels. Naast Amsterdam staan ook Rotterdam, Utrecht, Londen, Parijs, Madrid en Berlijn op de planning.

Forever 21 is niet de eerste internationale modeketen die zich vestigt op de Nederlandse markt. Zo is de Ierse modeketen Primark ook al toegetreden met inmiddels zes filialen. Holliser heeft zijn komst aangekondigd en ook Topshop en Marks & Spencer zijn binnenkort te vinden in Amsterdam. De Zweedse winkelketen H&M is al vele jaren op vele locaties in Nederland te vinden. De meest in het oog springende is de flagship store van zes verdiepingen op de Dam, waar ook de Home afdeling van H&M te vinden is.

Assortiment

Forever 21 verkoopt modegerelateerde artikelen voor vrouwen en mannen. Voorbeelden van artikelen die tot het assortiment behoren zijn:
  • Kleding
  • Schoenen
  • Mode accessoires
  • Lingerie

Kenmerkend voor de Forever 21 zijn de lage prijzen en het hoge Fashion gehalte van de producten. Concurrenten zijn bijvoorbeeld H&M, New Look en Primark.

Locatie en Adres

Rokin Plaza
Rokin 12-16
1012KR Amsterdam

Forever 21 is gevestigd in het Rokin Plaza, dat bereikbaar is vanaf de Kalverstraat en het Rokin. Het voormalig kantoorgebouw stond leeg sinds 2007 en bleek de perfecte locatie voor deze modeketen. Het pand heeft een enorme glazen gevel, ontworpen door Architectenburau ZZDP. Ook Pull & Bear, het zusje van Zara en Bershka opent een winkel in hetzelfde pand.

Parkeergelegenheid Rokin Plaza

Er is helaas geen parkeergelegenheid op het Rokin beschikbaar, en ook niet in de directe omgeving. Wilt u toch in de buurt parkeren dan is parkeergarage de Bijenkorf (Beursplein 15 - 1012 JW Amsterdam) de beste optie. Het Rokin is uiteraard wel perfect te bereiken met het openbaar vervoer. Veel trams en bussen stoppen bij deze halte; Tram 4,9 en 24 of bus 170/172 vanaf Amsterdam Centraal (uitstappen bij bus/tramhalte Spui - Rokin).

Openingstijden

De openingstijden van Forever 21 Amsterdam:
  • Maandag 12:00 - 18:00
  • Dinsdag 10:00-18:00
  • Woensdag 10:00-18:00
  • Donderdag 10:00-21:00
  • Vrijdag 10:00-18:00
  • Zaterdag 10:00-18:00
  • Zondag 12:00-17:00
© 2014 - 2018 Zwart37, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Harvey Nichols naar AmsterdamHarvey Nichols naar AmsterdamIn december 2013 werd bekend gemaakt dat er twee nieuwe warenhuizen zullen komen in Amsterdam, namelijk nog een Marks &…
Amsterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoopAmsterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoopAmsterdam is de hoofdstad van Nederland en drukbezocht door bezoekers uit het binnen- en buitenland. De stad is uitermat…
Designer outlet en outlet shoppenDesigner outlet en outlet shoppenDesigner outlet is dure en exclusieve merk kleding kopen tegen veel goedkopere prijzen, in grote en stijlvolle shoppingc…
Info en openingstijden Urban Outfitters AmsterdamInfo en openingstijden Urban Outfitters AmsterdamAf moeten reizen naar New York, Londen of Antwerpen voor het populaire Urban Outfitters is sinds 2013 verleden tijd. Op…
Zara Amsterdam: adres, openingstijden en parkerenZara Amsterdam: adres, openingstijden en parkerenDe modeketen Zara is één van de meest geliefde winkelketens in Nederland en verkoopt mode voor vrouwen, mannen en kinder…
Bronnen en referenties
  • https://www.facebook.com/pages/Forever-21-Amsterdam/388014767951454
  • www.Parool.nl

Reageer op het artikel "Forever 21 Amsterdam: adres, openingstijden en parkeren"

Reactie

Frans, 11-05-2015 18:37 #1
L.s.

Zijn jullie en de andere winkels in het centrum donderdag a.s. (hemelvaartdag) geopend?

Infoteur: Zwart37
Gepubliceerd: 13-02-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Reacties: 1
Schrijf mee!