InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Primark Zuidplein Rotterdam: adres en openingstijden

Primark Zuidplein Rotterdam: adres en openingstijden

Primark heeft een tweede filiaal geopend in Rotterdam, waardoor Rotterdam de eerste stad van Nederland is met twee Primark filialen. De winkel van Primark is gesitueerd in winkelcentrum Zuidplein, dit winkelcentrum is één van de grootste overdekte winkelcentra in Nederland. Kom alles te weten over Primark Zuidplein zoals het adres, de openingstijden, de bereikbaarheid met auto en openbaar vervoer en parkeren. Tevens is aangegeven hoe je kunt solliciteren op een baan bij Primark Zuidplein.

Primark Rotterdam Zuidplein

Primark staat bekend om de voordelige prijzen voor mode voor zowel vrouwen, mannen en kinderen. Ook in Nederland zijn er diverse filialen geopend. De van oorsprong Ierse modeketen opent een tweede filiaal in Rotterdam, ditmaal in het winkelcentrum Zuidplein. Het adres van de winkel is Zuidplein Hoog 3083 te Rotterdam. De winkel heeft een winkeloppervlakte van ruim 4.000 vierkante meter. Behalve de verkoop via winkels overweegt Primark een eigen webwinkel te starten.

Openingstijden Primark Zuidplein

Primark Zuidplein is zeven dagen per week open, op zondag is de winkel ook gewoon geopend. Elke vrijdag vindt de koopavond plaats wanneer de winkel tot 21.00 uur geopend is. De openingstijden van Primark Zuidplein zijn als volgt:
  • Maandag: 11.00 tot 18.30 uur
  • Dinsdag: 9.00 tot 18.30 uur
  • Woensdag: 9.00 tot 18.30 uur
  • Donderdag: 9.00 tot 18.30 uur
  • Vrijdag: 9.00 tot 21.00 uur
  • Zaterdag: 9.00 tot 18.00 uur
  • Zondag: 12.00 tot 17.00 uur

Winkelcentrum Zuidplein

Winkelcentrum Zuidplein is één van de grootste winkelcentra van Nederland. Het winkelcentrum is met 165 winkels zelfs het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland. Het winkelaanbod is zeer veelzijdig en bestaat uit onder andere modewinkels, schoenenwinkels, boekenwinkels, reisbureaus, sportwinkels, telefoonwinkels, drogisterijen, enzovoorts. Naast de vele winkels zijn er ook horecagelegenheden zoals lunchrooms, cafés en restaurants.

Bereikbaarheid per auto en parkeren

Wie met de auto straks de Primark wil bezoeken kan het winkelcentrum bereiken via autosnelweg A16 (afslag 24) of A15 (afrit 19A, knooppunt Vaanplein). Parkeren is mogelijk direct bij het winkelcentrum. Er zijn 1.700 parkeerplaatsen, waaronder 1.400 bij Q-Park Zuidplein. Het adres van deze parkeergarage is Twentestraat 10 in Rotterdam. De Twentestraat is bereikbaar via de doorgaande Strevelsweg. De parkeergarage van Q-Park is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. Het tarief bedraagt 1,- per 23 minuten. Het maximale dagtarief bedraagt 18,-.

Primark Zuidplein Rotterdam

Openbaar vervoer en fiets

Wie onbezorgd en zonder parkeerkosten de Primark wil bezoeken kan gebruik maken van het openbaar vervoer. Direct naast het winkelcentrum is metrostation Zuidplein gelegen. Vanuit dit metrostation zijn verbindingen met onder andere de treinstations Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal. Bij metrostation Zuidplein is ook bushalte Zuidplein gelegen. Andere nabij gelegen bushaltes zijn Ahoy Complex en Ikazia Ziekenhuis. Wie met de fiets komt kan gebruik maken van een gratis fietsenstalling bij de hoofdingang van het winkelcentrum en van een betaalde fietsenstalling bij bushalte Zuidplein.

Primark Poolsterplein Rotterdam

Zoals eerder aangegeven betreft het de tweede vestiging van Primark in Rotterdam. De eerste Rotterdamse vestiging van Primark is geopend aan het Poolsterplein 100. Dit betrof tevens de allereerste winkel van Primark in Nederland.

Werken bij Primark Zuidplein

Zoals gewoonlijk heeft Primark per filiaal honderden werknemers nodig om de winkel in goede banen te leiden. Primark Zuidplein heeft ruim 300 vol- en deeltijds functies ingevuld. Ook na de opening zullen er nog geregeld nieuwe werknemers nodig zijn. In Werken bij Primark: vacatures, solliciteren en carrières lees je alles over werken bij Primark, het vinden van geschikte vacatures en hoe je kunt solliciteren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Forum Rotterdam - de grootste Primark, wonen en werkenForum Rotterdam - de grootste Primark, wonen en werkenNaast de Koopgoot (Beurstraverse) in het centrum in Rotterdam komt over een paar jaar een grote shopping mall met winkel…
Winkelen bij Primark in NederlandWinkelen bij Primark in NederlandIn Nederland komen steeds meer vestigingen van de Ierse low-budget kledingketen Primark. De Primark winkels zijn vaak er…
Primark - Goedkope jonge modeDe Primark is een winkelketen afkomstig uit Ierland. De winkelketen is razendsnel gegroeid met inmiddels 196 vestigingen…
Bronnen en referenties
  • www.primark.nl
  • www.zuidplein.nl

Reageer op het artikel "Primark Zuidplein Rotterdam: adres en openingstijden"

Reactie

Michel, 29-11-2014 13:30 #1
Waarom mag ik als man niet meelopen in de paskamer om mijn dochter van 11 te helpen.
dit betekend voor mij dat ik dus geen kleding kan aanschaffen voor haar. Terwijl ik wel volwassen vrouwen ziet meelopen met de volwassen mannen? Die wat willen passen. Het personeel Is netjes. Maar die geven duidelijk aan dat het beleid Is? Vreemd beleid.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-01-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Primark
Reacties: 1
Schrijf mee!