InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Primark Enschede: adres, openingstijden en vacatures

Primark Enschede: adres, openingstijden en vacatures

Het eerste Primark filiaal in de provincie Overijssel is te vinden in Enschede. Primark staat bekend om de trendy kleding en mode tegen spotgoedkope prijzen. Een bezoek aan Primark Enschede is te combineren met een bezoek aan vele andere leuke modewinkels in het stadscentrum van Enschede. Onderstaand lees je alles over het Primark filiaal in Enschede zoals de openingstijden, het adres, parkeergelegenheid, bereikbaarheid via het openbaar vervoer, wanneer de wekelijkse koopavond is en wanneer de koopzondagen zijn.

Primark Enschede

Ook in Enschede is een Primark geopend. De winkel van Primark Enschede heeft een oppervlakte van 5.500 vierkante meter en bestaat uit drie etages. Een groot deel van de winkel is ingericht voor dames. Op de verschillende verdiepingen vind je de volgende artikelen:
  • Begane grond: damesmode
  • Eerste verdieping: schoenen, lingerie, cosmetica, huishoudelijke artikelen (Home afdeling), mode accessoires
  • Tweede verdieping: babymode, kindermode, herenmode

Adres Primark Enschede

De winkel in Enschede is gezeteld in het pand waar voorheen De Bijenkorf was gehuisvest. Hierdoor is de winkel van Primark in het centrum van Enschede gelegen. Enschede is een winkelstad waar je bijna alle grote modeketens kunt vinden. Wie Primark bezoekt kan dus nog genoeg andere leuke winkels in Enschede bezoeken. Het adres van Primark Enschede is:
  • Adres: Hendrik Jan van Heekplein 90
  • Postcode: 7511 HN Enschede

Primark mode en collecties

Waar kan je voor honderd euro een nieuwe garderobe kopen? Menig shopper zal direct Primark noemen. Een jurkje voor drie euro, een shirtje voor vier euro; het is heel normaal bij Primark. Tel daarbij op dat de collecties elkaar in hoog tempo afwisselen en je bent bijna verplicht om Primark Enschede af en toe te bezoeken. De Ierse modegigant maakt een snelle groei door in Nederland. In enkele jaren tijd hebben meerdere vestigingen de deuren geopend en er zijn er nog verschillende gepland.

Primark webshop

Online is Primark wat terughoudender, hoewel ook daar wat activiteiten plaatsvinden. Primark heeft verkoopproeven uitgevoerd samen met Asos en heeft laten doorschemeren zeker in de toekomst een eigen webwinkel te overwegen. Tot de webwinkel is geopend zal je nog wel genoodzaakt zijn om bijvoorbeeld Primark Enschede te bezoeken. Meer informatie over de webshop van Primark lees je via Primark webshop: online kopen Primark mode.

Bereikbaarheid met auto en parkeren

Het centrum van Enschede is te bereiken via de snelwegen A1 en A35. In de binnenstad van Enschede geldt betaald parkeren. Het eenvoudigst kan je parkeren in één van de parkeergarages. Er zijn onder andere parkeergarages aan het Stationsplein 6, Van Lochemstraat 91, Van Loenshof 62 en Van Heekplein 103. Vooral de parkeergarage aan het Van Heekplein heeft een gunstige ligging, je parkeert hier bijna voor de deur van Primark Enschede. Parkeren in de parkeergarage van het Van Heekplein kost € 2,20 per uur met een maximum dagtarief van € 17,60.

Ligging Primark Enschede

Legenda
A. Primark Enschede
B. Parkeergarages
C. Treinstation Enschede Centraal

Bereikbaarheid met openbaar vervoer

Reis je liever zonder al te veel stress naar de binnenstad van Enschede? In dat geval bezoek je Primark Enschede het beste met de trein. Vanaf het treinstation Enschede Centraal is het circa tien minuten lopen naar Primark Enschede. Er kan voor worden gekozen om door het winkelgebied van Enschede te lopen, zodat je het noodzakelijke met het aangename kunt combineren. Wie de bus neemt kan het beste uitstappen op bushalte Van Heekplein. Deze bushalte ligt op een steenworp afstand van Primark Enschede.

Openingstijden Primark Enschede

Primark Enschede is standaard zes dagen per week geopend. Op zondag is de winkel standaard gesloten. Primark Enschede is alleen open op koopzondagen (eerste en laatste zondag van de maand). De openingstijden op koopzondagen zijn van 12.00 tot 17.00 uur. Op donderdag is de winkel tot 21.00 uur open wanneer de wekelijkse koopavond in Enschede plaatsvindt. De openingstijden van Primark Enschede zijn:
  • Maandag: 11.00 - 19.00 uur
  • Dinsdag: 9.00 - 19.00 uur
  • Woensdag: 9.00 - 19.00 uur
  • Donderdag: 9.00 - 21.00 uur
  • Vrijdag: 9.00 - 19.00 uur
  • Zaterdag: 9.00 - 19.00 uur
  • Zondag: gesloten behalve koopzondagen

Primark vacatures

Primark Enschede heeft honderden voltijds en deeltijds arbeidsplaatsen gecreëerd voor het filiaal in Enschede. Om volledige bezitting te houden van het werknemersbestand heeft Primark Enschede vaak nieuwe medewerkers nodig. Als je interesse hebt in een baan bij Primark Enschede kan je de website van Primark in de gaten houden voor de actuele vacatures. Ook op Werken bij Primark: vacatures, solliciteren en carrières lees je alles over werken bij Primark.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Primark Zwolle - winkelinformatiePrimark Zwolle, gelegen in de historische binnenstad, is de tweede winkel van Primark in de provincie Overijssel na het…
Primark - Goedkope jonge modeDe Primark is een winkelketen afkomstig uit Ierland. De winkelketen is razendsnel gegroeid met inmiddels 196 vestigingen…
Goedkoop en stijlvol winkelen doe je bij PrimarkStijl, kwaliteit en betaalbare prijzen vormen de basis van de succesvolle modeketen Primark. Primark is een van de snels…
Bronnen en referenties
  • www.primark.nl

Reageer op het artikel "Primark Enschede: adres, openingstijden en vacatures"

Reacties

Maud, 13-10-2015 21:59 #4
Help, mijn dochter is de kassabon kwijt en heeft contant betaalt. Kan ik nog wat retour doen wat niet past? Weet het afgerekende bedrag en tijdstip ongeveer… Reactie infoteur, 15-10-2015
Dat lijkt me niet eenvoudig, maar ik zou als ik u was gewoon contact opnemen met de winkel of er gewoon langsgaan om het te proberen.

Eva, 02-09-2015 17:20 #3
De openingstijden zijn niet meer up to date. Doordeweeks en op zaterdag is de Primark in Enschede tegenwoordig open tot 19.00. Uitgezonderd donderdag natuurlijk, dan is het nog steeds 21.00. Reactie infoteur, 03-09-2015
Je hebt gelijk, ze zijn aangepast. Bedankt voor de tip.

Linda van Laar, 24-04-2015 10:30 #2
Graag wil ik weten of u op koningsdag (maandag 27 april a.s.) ook geopend bent.
Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,
L. van Laar

A. Rutjes, 20-09-2014 20:39 #1
Graag van u de openingstijd van de primark in Enschede op 21 sept.2014
Er staan tegenstrijdige berichten op internet en aangezien we minimaal een uur moeten rijden, zou het fijn zijn om te weten of de winkel morgen geopend is.
Alvast bedankt voor uw, hopelijk snelle, reactie.
Met vriendelijke groet A. Rutjes Reactie infoteur, 22-09-2014
Primark Enschede is alleen de eerste en laatste zondag van de maand geopend.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 03-09-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Primark
Reacties: 4
Schrijf mee!