InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Sale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoop

Sale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoop

Sale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoop Wie shopt er niet bij Vero Moda of Jack & Jones? Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm populair. Maar wanneer vinden deze plaats?

Vero Moda en Jack & Jones

Vero Moda en Jack & Jones hebben sterke banden met elkaar. Beide winkelketens zijn onderdeel van het Deense modebedrijf Bestseller. Vero Moda en Jack & Jones zijn allebei opgericht in 1989. Vero Moda is uitgegroeid tot één van de grootste kledingmerken voor jonge vrouwen in Europa, terwijl Jack & Jones dit is voor mannen. Vero Moda en Jack & Jones hebben filialen in heel Europa en ook het Midden-Oosten. In Nederland zijn er ruim 100 Vero Moda en ruim 100 Jack & Jones filialen geopend. Ook hebben beide winkelketens online webwinkels waar de artikelen online gekocht kunnen worden.

Assortiment

Vero Moda en Jack & Jones verkopen mode artikelen zoals kleding, schoenen en andere mode accessoires (bijvoorbeeld riemen, hoeden, tassen, zonnebrillen, enzovoorts). Vero Moda richt zich op vrouwen, terwijl Jack & Jones zich richt op mode voor mannen.

Wanneer sale?

In sommige landen is er sprake van vastgestelde uitverkoop periodes, maar in Nederland liggen deze datums niet vast. Er mag dus het gehele jaar door uitverkoop plaatsvinden. In de praktijk is dit echter niet het geval. Sommige winkelketens houden meerdere uitverkoop periodes per jaar. Toch zijn er twee zeer belangrijke sales elk jaar, namelijk de wintersale en de zomersale. De wintersale vindt globaal plaats in de maanden december en januari en de zomersale in de maanden juni en juli. De meeste winkels houden de exacte startdatums van tevoren geheim.

Datum wintersale Vero Moda en Jack & Jones

Zoals benoemd wordt de startdatum van een sale meestal niet aangekondigd, waardoor shoppers niet weten wanneer een uitverkoop precies start. Maar door goed de voorgaande startdatums in de gaten te houden, is de start wel te voorspellen. In 2012 begon de wintersale van zowel Jack & Jones en Vero Moda op 27 december. In 2013 op 30 december 2013..

Datum zomersale Vero Moda en Jack & Jones

Ook de zomersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. In 2013 begon de zomersale voor beide modeketens op 17 juni. We voorspellen daarom dat de zomersale elk jaar medio juni begint.

Overige sale periodes

Zowel Vero Moda als Jack & Jones organiseren met enige regelmaat speciale sales. Voorbeelden hiervan zijn de VIP Days, Crazy Days en Glamourday. Op deze dagen wordt standaard 20% korting gegeven op verschillende producten uit het assortiment. Deze speciale sales worden over het algemeen van tevoren wel aangekondigd.

Online uitverkoop

Gelijk aan de uitverkoop in de winkels vindt ook een online sale in de webwinkels van de modeketens plaats.

Datum koopjes in België

In België liggen de datums voor de sale periodes wel vast, namelijk van 3 tot en met 31 januari (wintersolden) en van 1 tot en met 31 juli (zomersolden). Naast de naam solden wordt vaak de benaming koopjes gebruikt.

Heb je tips?

Werk je bij Vero Moda of bij Jack & Jones en heb je meer informatie over de eventuele start van een uitverkoop? Deel je kennis met andere shoppers dan onderstaand middels een reactie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Social media-app: VeroSocial media-app: VeroWat is Vero? Vero is een social media platform. Op het platform kun je uiteenlopende content delen: foto’s, video’s, muz…
Waarom zijn vrouwen gek op uitverkoop?De meeste vrouwen zijn gek op shoppen. Wanneer de uitverkoop start rennen veel Nederlandse vrouwen massaal naar de winke…
Sale bij Manfield: datum begin uitverkoopSale bij Manfield: datum begin uitverkoopDe winkels van Manfield zijn geliefd vanwege de grote collectie schoenen die ze verkopen. Omdat schoenen vaak prijzig zi…
Sale bij C&A: datum begin uitverkoopSale bij C&A: datum begin uitverkoopDe warenhuizen van C&A zijn geliefd bij jong en oud. Het diverse aanbod spreekt al vele jaren tot de verbeelding. Vooral…
Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops?Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops?Voor echte fashionista's is shoppen helemaal het einde. Helaas is het kopen van kleding, schoenen en andere mode een dur…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 16-01-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Uitverkoop
Schrijf mee!