InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Primark Amsterdam: alles wat je moet weten

Primark Amsterdam: alles wat je moet weten

Dankzij een uitgekiende combinatie van de laatste mode en de laagste prijzen heeft Primark een plek aan de top van de modeketens afgedwongen. Primark opent steeds meer winkels en ook in Amsterdam is een vestiging geopend. Primark Amsterdam is gevestigd aan de Damrak in het centrum van de stad alwaar een pand wordt gedeeld met grote modeketens als C&A en Zara. Een bezoek aan Primark is al een hele belevenis op zich, maar een bezoek aan de Primark in het centrum van Amsterdam is helemaal spannend omdat dit filiaal een heuse flagshipstore is. Dat wil zeggen dat je de nieuwste collecties als eerste zult zien in Amsterdam.

Primark Amsterdam

Primark is gevestigd in één van de meest prestigieuze panden van Amsterdam, namelijk in het voormalige C&A pand aan de Damrak 77. Het pand, dat tussen de Damrak en de Nieuwendijk is gelegen, is hiervoor geheel verbouwd. Ook bekende winkelketens zoals Zara en Starbucks huisvesten in dit gebouw. Ook C&A is nog steeds aanwezig, maar dan wel in een afgeslankte vorm. Het winkeloppervlak van Primark Amsterdam bedraagt bijna 8.300 vierkante meter, verdeeld over een kelder en 5 verdiepingen. De winkel heeft ingangen aan de Damrak, de Nieuwendijk en de Beurspassage. Primark Amsterdam is een flagshipstore wat zoveel wil zeggen als vlaggenschip. De winkel is voor Primark binnen Nederland dus het meest belangrijke filiaal en daardoor kan je er telkens als eerste de nieuwste collecties terugvinden. Het adres van Primark Amsterdam is als volgt:
  • Straat: Damrak 77
  • Postcode: 1012 LM Amsterdam

Primark mode

Het modelandschap van Nederland is sinds de entree van Primark sterk veranderd; de focus is namelijk veel meer komen te liggen op betaalbaarheid. Primark is namelijk onderscheidend vanwege de prijzen die lager liggen dan die van concurrerende modeketens. Het assortiment van Primark bestaat uit mode, kleding en schoenen voor vrouwen, mannen en kinderen. Het assortiment voor dames is het breedst en bevat, naast bijvoorbeeld kleding en schoenen, ook producten als lingerie en nachtkleding. Primark is op nog een andere manier onderscheidend ten opzichte van de concurrentie; Primark heeft namelijk geen eigen webwinkel. Of Primark ook online actief wordt in de toekomst kan je volgen op Primark webshop: online kopen Primark mode.

Bereikbaarheid met auto en parkeren

De stad Amsterdam is vanuit alle richtingen bereikbaarheid via snelwegen. Eenmaal in het centrum van Amsterdam kan er in de nabijheid van de winkel geparkeerd worden aan de Nieuwezijds Voorburgwal en de Spuistraat. De dichtstbijzijnde parkeergarage is echter de Q-Park parkeergarage bij de Bijenkorf. Deze parkeergarage ligt aan de Beursplein 15. Houd rekening met hoge parkeerkosten, zo kost Q-Park Beursplein 2,- per 21 minuten met een maximaal dagtarief van maar liefst 50,-.

Bereikbaarheid met openbaar vervoer

De beste manier om de binnenstad van Amsterdam te bereiken is via het openbaar vervoer. Het treinstation Amsterdam Centraal is namelijk op slechts enkele honderden meters lopen gelegen van het toekomstige adres van Primark Amsterdam. Vlakbij Primark Amsterdam zijn ook het tramstation Amsterdam Dam en de bushalte Amsterdam Dam gelegen. Via deze tram- en bushalte zijn er directe verbindingen met het treinstation Amsterdam Centraal.

Bereikbaarheid met fiets

Iedereen die ooit in Amsterdam is geweest zal het zijn opgevallen dat er ongelooflijk veel fietsers en fietsen zijn. De fiets is vervoersmiddel nummer één binnen Amsterdam. De gehele infrastructuur is ingericht op fietsers. Houd echter wel rekening met de drukte die fietsen mogelijk tot een gevaarlijke onderneming maakt.

Ligging Primark Amsterdam

Legenda
A. Primark Amsterdam
B. Parkeergarages
C. Treinstation Amsterdam Centraal

Openingstijden Primark Amsterdam

De openingstijden van Primark Amsterdam zijn ruim te noemen. De winkel is namelijk iedere dag van de week geopend en bijna iedere dag is het koopavond:
  • Maandag: 9.00 - 21.00 uur
  • Dinsdag: 9.00 - 21.00 uur
  • Woensdag: 9.00 - 21.00 uur
  • Donderdag: 9.00 - 21.00 uur
  • Vrijdag: 9.00 - 21.00 uur
  • Zaterdag: 9.00 - 21.00 uur
  • Zondag: 11.00 - 19.00 uur

Werken bij Primark Amsterdam

Een dermate grote winkel als Primark Amsterdam trekt iedere dag tienduizenden bezoekers. Om zulke grote bezoekersstromen in goede banen te leiden en hoogwaardige service te kunnen bieden heeft Primark Amsterdam maar liefst 700 werknemers nodig. Om te kunnen werken bij Primark moet je uiteraard goed met mensen kunnen omgaan en je moet affiniteit met mode hebben. Alles over een baan bij Primark en het vinden van vacatures lees je in Werken bij Primark: vacatures, solliciteren en carrières.

Leuke feiten

Dat Primark Amsterdam niet zomaar een dertien in het dozijn winkel wordt, blijkt wel uit onderstaande verbazingwekkende feiten:
  • Primark Amsterdam is een Flagshipstore van Primark. Dat wil zeggen dat het een belangrijke functie krijgt binnen het concern waarbij bijvoorbeeld nieuwe collecties eerder worden gepresenteerd
  • Er zijn maar liefst 95 kassa's en 124 kleedkamers in de winkel. Dit alles onder de verantwoordelijk van maar liefst 700 (voornamelijk parttime) werknemers
  • De winkel wordt meer dan 1,5 voetbalveld groot en heeft straks een oppervlakte van exact 8,287 vierkante meter

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Primark Zwolle - winkelinformatiePrimark Zwolle, gelegen in de historische binnenstad, is de tweede winkel van Primark in de provincie Overijssel na het…
Primark assortiment (damesmode, herenmode en kindermode)De winkelketen Primark is de snelst groeiende modeketen van Nederland. Elke opening van een nieuwe winkel gaat gepaard m…
Primark - Goedkope jonge modeDe Primark is een winkelketen afkomstig uit Ierland. De winkelketen is razendsnel gegroeid met inmiddels 196 vestigingen…
Bronnen en referenties
  • www.primark.nl

Reageer op het artikel "Primark Amsterdam: alles wat je moet weten"

Reacties

C. Zeeman, 30-03-2017 20:22 #8
Was vandaag bij het filiaal in Amsterdam. Ben een fan van de Primark maar erg erg teleurgesteld in het personeel! Op de dames afdeling werd er alleen maar engels gesproken door het personeel.

A. L. Montagnin, 26-10-2016 09:00 #7
Het is zo fantastisch dat primark eindelijk opengaat, maar eigenlijk had ik dat eerder verwacht dan 1-12-2016.

Hanan, 23-08-2016 03:02 #6
Ik vind het Heerlijk om met mensen te werken. Een flinke dosis mensenkennis is belangrijk voor dit werk. Je moet mensen doorzien weten wie ze zijn en wat ze willen, overwicht en respect hebben voor mensen dat is ook heel belangrijk.

Joost, 21-04-2016 18:08 #5
Het is al 2016, wanneer wordt de Primark Amsterdam centrum geopend is mijn vraag. Alvast bedankt.

Elizabeth, 12-02-2016 22:13 #4
Hallo,

Ik wil graag solliciteren bij de primarkt in Amsterdam, alleen kan ik nergens vinden waar ik moet solliciteren. Ik heb het al geprobeerd via de primarkt website zelf, maar ik heb niks gevonden.

Hebben jullie een E-mail waar ik mijn CV en motivatiebrief naar kan opsturen?

Alvast bedankt!

Robin, 06-01-2016 14:16 #3
Wanneer gaat de Primark in Amsterdam nu open? Eerst staat er 'begin 2016', en verderop staat in het voorjaar van 2016.

Raquel, 02-01-2016 18:23 #2
Hallo goededag een vraagje. ik wil bij primark amsterdam soliciteren.
waar kan ik dan bij primark soliciteren heeft uw mischien een link of address waar kan solicitatie brief sturen. bedankt Reactie infoteur, 11-01-2016
Goedemorgen,

In dit artikel vind je meer informatie over waar je de vacatures vindt en hoe je kunt solliciteren:
http://zakelijk.infonu.nl/detailhandel/122256-werken-bij-primark-vacatures-solliciteren-en-carriere.html

Succes!

Gerard, 08-12-2013 20:34 #1
Wanneer wordt deze Primark vestiging in Amsterdam geopend? Ik lees op verschillende plekken eind 2013, maar op http://www.primarkin.nl/primarkamsterdam.html staat dat dit aan het begin van 2014 gaat gebeuren. Reactie infoteur, 09-12-2013
De winkel moet nog helemaal verbouwd worden, het zal dus nog wel even duren. Ik verwacht dat 2015 een goede schatting is.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 29-12-2016
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Primark
Reacties: 8
Schrijf mee!