InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Sale bij Primark: datum begin uitverkoop

Sale bij Primark: datum begin uitverkoop

Sale bij Primark: datum begin uitverkoop Primark is een modeketen die in Nederland en in België een flinke groei doormaakt. Primark is vooral populair vanwege de lage prijzen. Tijdens de uitverkoopperiodes zoals de zomersale en de wintersale is mode nog voordeliger. Maar heeft Primark ook een zomersale of wintersale? En wanneer start de uitverkoop of sale bij Primark? Alle informatie over de uitverkoop en startdatums van de zomersale en wintersale bij Primark is samengevat.

Modeketen Primark

Primark ontstond in 1969 in het Ierse Dublin. Na flinke expansie in Ierland en het Verenigd Koninkrijk in de decennia erna, volgde in 2006 de overstap naar het Europese vasteland. Na de opening van enkele filialen in Spanje volgden ook winkels in Oostenrijk, Frankrijk Portugal, Duitsland, België en Nederland. Op dit moment heeft Primark meer dan 300 filialen in totaal. De producten van Primark zijn geschikt voor zowel mannen, vrouwen en kinderen.

Primark heeft standaard lage prijzen

Primark is vooral bekend vanwege de lage prijzen. De prijzen zijn zo laag doordat Primark lage marges rekent, groot inkoopt en inzet op hoogwaardige logistiek. Wat ook opvalt is dat Primark geen reclamecampagnes gebruikt, er wordt gebruik gemaakt van mond op mond reclame.

Primark winkels Nederland en België

In Nederland en België groeit het aantal Primark winkels snel. De verwachting is dat het aantal Primark winkels in Nederland en België op den duur rond de 25 winkels zal bedragen. Een overzicht van alle reeds geopende en geplande Primark winkels is te raadplegen in Primark: huidige en geplande winkels.

Online webwinkel Primark

Primark heeft in tegenstelling tot vele overige modeketens zelf geen eigen webwinkel. Primark heeft zelf jarenlang aangegeven geen eigen online webshop te willen omdat dit te duur is en omdat het logistiek heel wat voeten in aarde had. Toch zet de winkelketen momenteel stappen in de online verkoop van mode. Er worden bijvoorbeeld enkele tientallen artikelen van Primark verkocht via het online platform van Asos. Met deze proef wil Primark bestuderen of ze zelf een eigen webwinkel willen. Zie ook Primark webshop: online kopen Primark mode.

Wanneer uitverkoop bij Primark?

In Nederland zijn er geen vaste datums voor de uitverkoop. Hierdoor mag er gedurende het gehele jaar door uitverkoop plaatsvinden. Primark kent zelf geen grootscheepse uitverkoopperiodes. Dit komt mede doordat de marges op de producten al zo laag zijn dat een uitgebreide sale niet mogelijk is. Wel zijn er het gehele jaar door regelmatig delen van het assortiment in de aanbieding. In Nederland zijn er elk jaar twee voorname periodes van uitverkoop, namelijk de zomersale en de wintersale. De zomersale vindt ongeveer plaats in de maanden juni en juli, de wintersale in de maanden december en januari. Gedurende deze periode zijn er bij de Primark vaak wel meer artikelen dan anders afgeprijsd.

Datum solden België

De termen die in België worden gebruikt voor uitverkoopperiodes zijn solden en koopjes. De datums voor de solden liggen wettelijk vast in België:
  • Wintersolden: 3 januari tot en met 31 januari
  • Zomersolden: 1 juli tot en met 31 juli

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sale bij Primark: datum begin uitverkoop"

Reactie

Mieke, 28-04-2014 22:36 #1
Wie kan mij definitief bevestigen dat Primark Eindhoven op 1 mei open is en wat zijn dan de openingsuren aub? Reactie infoteur, 29-04-2014
Volgens mij gelden dan normale openingstijden, in Nederland wordt 1 mei namelijk niet gevierd. Wil je het 100% zeker weten dan zou ik even naar het telefoonnummer bellen.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-01-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Uitverkoop
Reacties: 1
Schrijf mee!