InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Een baan in de ICT vinden op Curaçao

Een baan in de ICT vinden op Curaçao

Een baan in de ICT vinden op Curaçao Na je afstuderen een baan vinden die bij je past is een van de lastigste opgaven in het leven van een jonge academicus. Maar heb je weleens nagedacht over de invloed van de factor omgeving op je tevredenheid over je eerste baan? Wat dacht je bijvoorbeeld van een eerste baan in de ICT op het prachtige Curaçao? BearingPoint Caribbean biedt die die kans aan mensen die aan de slag willen als software engineer of software ontwikkelaar!

BearingPoint Caribbean

Het bedrijf BearingPoint Caribbean werft onder de slogan 'Zon, zee en hoogwaardige IT' actief mensen die net van de universiteit komen in Nederland om hun eerste baan te zoeken op Curaçao. Misschien ben je daarom hun banner al wel eerder een keer tegen gekomen op een andere website. Het bedrijf staat bekend om hun goede kennis van de ICT industrie en hoge klanttevredenheid. Ze hebben meer dan vijftig management consultants en software engineers in dienst die werken vanaf zowel Curacao als Bonaire. Kun je je een mooiere werkomgeving voorstellen?

De meeste klanten van Bearingpoint Caribbean komen uit het Nederlands Caraïbisch gebied. Bearingpoint Caribbean bestaat al meer dan 25 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot een leider op het gebiedt van management consulting en IT services in de het Caraïbisch gebied. Hun expertisegebieden zijn sociale zekerheid, belasting, gezondheid, veiligheid op het gebied van informatie technologie, management consulting en Business Process Outsourcing. Onder hun partners rekenen ze onder meer Be Informed, O&I Partners in Business Agility, BearingPoint Europe en diverse audit bedrijven.

Er zijn redenen te over om de overstap naar Curaçao te wagen. De ICT sector is namelijk ook hier volop in ontwikkeling en men staat daarom te springen om ICT'ers. Je mag je met je afgeronde HBO of WO opleiding in de Informatica of Computer Sciences best wel een beetje bewust worden van je luxe positie nu zo veel werkgevers dingen naar jouw hand. Waarom zou je dan niet beginnen wat internationale werkervaring toe te voegen aan je CV? Bij BearingPoint Caribbean kan dat!

Wat zoekt BearingPoint?

Heb je een afgeronde opleiding en ben je op zoek naar een baan als software engineer, software ontwikkelaar of technologie integratie ontwikkelaar? Dan val je binnen het profiel van mensen waar dit bedrijf naar Aop zoek is.

Software engineer

Als software engineer moet je kennis hebben van SQL, BPM, web semantics en ontologie krijg je een cursus van Be Informed om goed met hun systemen te kunnen werken. Je moet dan al wel in het bezit zijn van een bachelor in de informatica en goede analytische vaardigheden hebben. Naast Nederlands moet je een goede kennis van het Engels hebben.

Centura/Gupta software engineer

Als Centura/Gupta software engineer moet goed kunnen werken met ASP.NET 2.0/3.5, SOAP, SQLWindows, SQLServer Reporting Services, SQLBase, Centura; Microsoft Visual Studio 2005/2008 en moet je goed kunnen werken met databases zoals SQL Server 2005/2008 en DB2. Vanwege de complexiteit van deze systemen wordt gevraagd dat je al zo'n drie jaar werkervaring hebt.

Technologie integratie ontwikkelaar

Als technologie integratie ontwikkelaar moet je beschikken over kennis van zeer veel verschillende software waar onder SQL Server, .NET, XML, Webmethods, SOAP, J2EE, UML, SOA, JBoss, Microsoft BizTalk en BE WebLogic. Ook willen ze dat je al één tot twee jaar ervaring hebt, maar mogelijk heb je deze tijdens je studie al opgedaan.

Software ontwikkelaar

Als software ontwikkelaar is de veronderstelde kennis van software ook niet mis. BearingPoint zoekt voor een dergelijke functie vooral naar mensen die kennis hebben van SQL Server 2005/2008, .NET C#, JavaScript, Webservices, CAB, ORM, WPF, XML en XSLT. Ook hier wordt al één tot twee jaar ervaring gevraagd.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een baan in de ICT vinden op Curaçao"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 29-10-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Special: Solliciteren
Schrijf mee!