InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Caissière bij de Albert Heijn

Caissière bij de Albert Heijn

Een (bij)baan bij Albert Heijn. Ideaal, maar is het leuk werk? Verdient het goed? Wat wordt er van je verwacht?

De Albert Heijn zelf

De Albert Heijn is onderdeel van Ahold, een internationale groep van supermarkten in de VS en Europa. Albert Heijn is de bekendste supermarkt in Nederland. Lijkt je de kassa toch niet leuk, dan is er nog veel keus uit verschillende andere functies bij de AH:
  • Kassa
  • Brood
  • Vers
  • Kaas
  • Vleeswaren
  • Vulploeg

Daarnaast zijn er ook leidinggevende banen. Bij elke afdeling zijn er een paar teamleiders. Bij elke baan ben je natuurlijk gastheer/gastvrouw van de Albert Heijn. Je moet natuurlijk als medewerker klantvriendelijk zijn, zodat de klanten graag boodschappen doen bij de AH.

Klantvriendelijk

Het werk als caissière is niet zo makkelijk als het lijkt. Je moet natuurlijk super klantvriendelijk zijn, want jij bent degene die het visitekaartje is van de Albert Heijn, de laatste persoon waarmee de klant contact heeft. Als het winkelen niet zo vlot is gegaan, dan kan jij er nog wat van maken. Je moet dus altijd aardig en spontaan blijven, ook al heb je een lange dag.

Kassa draaien

Het kassa draaien zelf is niet heel lastig. Het begin is altijd wat moeilijker, maar dat krijg je na een paar dagen snel door. Je wordt goed opgeleid en een mens mag fouten maken! In de ene Albert Heijn wordt gebruik gemaakt van een toetsenbord, in de andere van een digitaal scherm, dat maakt verder natuurlijk niet uit qua moeilijkheid, het is maar net waarmee je het leert. Je hoeft natuurlijk niet zelf te gaan rekenen, want het bedrag wat de klant terug krijgt staat gewoon op je scherm. De artikelen scannen gaat erg gemakkelijk. Na een tijdje krijg je ook door waar alle barcodes zitten, waardoor je nog sneller kan werken. Er zijn ook artikelen waar geen barcode opstaat, zoals groenten en fruit. Hier zijn speciale codes voor die je in kan voeren, dan weegt de kassa het product. Voorbeeld: bananen code 513, wegen en klaar. Als caissière moet je altijd vragen naar de BONUS-kaart, zodat de klant korting krijgt op producten die in de BONUS zijn. Op het eind geef je het bonnetje mee, zegt netjes gedag en de volgende klant kan gaan afrekenen.

Is het leuk werk?

Dat hangt natuurlijk van iedere persoon af, maar een bijbaantje is meestal bedoelt om wat geld te verdienen. Het betaald goed en het is makkelijk en niet vermoeiend, dus over het algemeen vinden veel mensen het een ideaal bijbaantje.

Wat ga ik verdienen?

De Albert Heijn betaald erg goed. In elke Albert Heijn is dat natuurlijk iets anders. Als 16-jarige verdien je al gauw bijna €5,- per uur. Als je wordt aangesteld als teamleider ga je nóg veel meer verdienen, zo rond de €12,-. Op feestdagen en zondagen verdien je dubbel. Op zondag is de Albert Heijn altijd open van 16.00 uur tot 19.00 uur, in feite krijg je dan uitbetaald voor 6 uur.

Wat wordt er van mij verwacht?

Klantvriendelijk is natuurlijk een MUST. Ook moet je goed met geld kunnen omgaan. Een goede service en een goede kassabon dus.

Acties

Er zijn vaak acties om klanten te trekken, zoals voetbalplaatjes. Er staat gewoon op het scherm aangegeven hoeveel de klant meekrijgt. Erg gemakkelijk dus.
© 2011 - 2019 Devoneyvk, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Albert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn, ook wel bekend onder de afkorting AH, is de grootste supermarktketen van Nederland met bijna duizend winke…
Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Veel jongeren zoeken een bijbaan om extra geld te verdienen. Een populaire bijbaan is caissière bij Albert Heijn. Achter…
Albert Heijn, de grootste supermarkt van NederlandAlbert Heijn, de grootste supermarkt van NederlandDe Albert Heijn is al enige tijd ronduit de grootste supermarktketen van Nederland. Sterker nog, één op de 3 supermarkte…
Internationele detailhandelsorganisatie AholdKoninklijke Ahold N.V. is een internationale detailhandelsorganisatie die verschillende ondernemingen runt. De nadruk li…
Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Ongelofelijk veel jongeren werken bij de supermarktketen Albert Heijn. Het grootste deel van deze jongeren is vakkenvull…

Reageer op het artikel "Caissière bij de Albert Heijn"

Reacties

Sarah, 04-09-2013 20:18 #2
Ik werk bij de Albert Heijn als kwaliteitsmedewerker. Ik zat te denken om over te stappen naar een andere afdeling zoals kassa. Ik wil weten hoeveel ik daar dan ongeveer ga verdienen. Ik ben bijna 16.

Claire, 28-11-2012 10:49 #1
Albert Heijn discrimineert openlijk op leeftijd. Ouderen worden niet aangenomen je moet 16, 17 jaar oud zijn.

Infoteur: Devoneyvk
Laatste update: 14-06-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Reacties: 2
Schrijf mee!