InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Best betaalde bijbanen

Best betaalde bijbanen

Wat zijn de best betaalde bijbanen (voor studenten)? Hoe hoog is het salaris van deze bijbanen? Werken via een uitzendbureau verdient over het algemeen goed, geldt voor al deze bijbanen. Een overzicht van de best betaalde bijbanen.

Best betaalde bijbanen:

  • De zorg: door de onregelmatigheidstoeslag en werken op zondag
  • De horeca
  • Dagjeswerk
  • Werken via een uitzendbureau
  • Administratief werk
  • Promotiewerkzaamheden

Dagjeswerk

Dagjeswerk prijkt bovenaan de lijst met de best betaalde bijbanen. De ene dag deel je flyers uit in de stad, de volgende dag maak je toiletten schoon in een dierenpark. Deze bijbanen zijn zeer poplulair. Salaris: €8 tot €16 per uur.

Zwart werken in de horeca

Er zijn behoorlijk wat horecagelegenheden die scholieren en studenten zwart betalen. Het salaris ligt vaak hoger dan bij andere bijbanen die “wit” zijn. Daar staat tegenover dat zwartwerkers geen vakantiegeld krijgen, geen geld kunnen terugvragen bij de Belastingdienst en niet verzekerd zijn tegen bedrijfsongevallen.

Grafkisten dragen

Toegeven: het klinkt wat luguber. Maar steeds meer studenten verdienen geld door grafkisten te dragen tijdens een uitvaart. Deze bijbaan is met name geschikt voor jongens die fysiek sterk zijn. De studentendragers zijn gemiddeld 1,85 meter. Vaak wordt de kist op de schouder gedragen. Het dragen van de kist wordt gezien als een mooi eerbetoon. Er gaan professionele sollicitatiegesprekken en trainingen aan vooraf. Logisch, want er mag natuurlijk niets misgaan. De student moet een representatief voorkomen hebben. Dus geen zichtbare piercings of tatoeages.

Bijbaan in een callcenter

Werken in een callcenter als telefonisch verkoper is meestal een goed betaalde bijbaan. Je moet wel een commerciële instelling hebben en beschikken over de nodige overtuigingskracht, want je moet targets halen. Het salaris ligt boven het gemiddelde. Soms worden er leuke bonussen weggegeven, zoals een geldbedrag of gadget.

Eigen onderneming

Veel studenten hebben een eigen onderneming, waarmee zij behoorlijk wat geld verdienen. Zie jij een gat in de markt? Schrijf een ondernemersplan! Maar ook als je wat minder ondernemend bent ingesteld, kun je je diensten presenteren en jezelf aanbieden als computerprogrammeur, huiswerkbegeleider of een eigen hondenuitlaatservice beginnen. Uiteraard afhankelijk van je kwaliteiten en interesses.

Promotiewerk

Met promotiewerkzaamheden kun je ook goed verdienen. Het uitdelen van gratis samples op straat, het verkopen van telefoonabonnementen, op diverse plaatsen door heel Nederland.

Bijbaan in de zorg

In de zorg staan ze te springen om (inval)krachten. Het is meestal niet moeilijk om aan een baan te komen. De onregelmatigheidstoeslag is zeer aantrekkelijk. Het salaris is meestal ook gunstig, vooral als je in het weekend werkt.

Logistiek werk

Logistiek werk: het inpakken van dozen, het gereed maken van bestellingen en het inpakken van spullen. De verdiensten van logistiek werk zijn over het algemeen goed. Veel van deze bedrijven vragen vakantiekrachten voor de zomer.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Krux.nl
  • ND

Reageer op het artikel "Best betaalde bijbanen"

Infoteur: Rebeccahoogers
Laatste update: 01-07-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Special: Bijbanen studenten
Schrijf mee!