InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Geld verdienen met een krantenwijk of in een supermarkt

Geld verdienen met een krantenwijk of in een supermarkt

Geld verdienen met een krantenwijk of in een supermarkt Jongeren kunnen vanaf 13 jaar gaan werken. Ze mogen nog niet alle werkzaamheden uitvoeren, maar ze kunnen wel al werkervaring op doen en de waarde van geld leren. De meeste succesvolle zakenmannen zijn al op jonge leeftijd begonnen met werken. In Nederland gaan jongeren over het algemeen werken bij een supermarkt, kranten of folders rondbrengen of bij een boer werken. Op jonge leeftijd zijn de inkomsten nog laag, maar het voordeel is weer dat ze relatief eenvoudig een bijbaan kunnen vinden. De werkgever neemt voor werkzaamheden waar geen lange inwerkperiode voor geldt, liever een jongere aan dan een volwassene die meer gaat kosten.

Voor jongeren geldt het minimum jeugdloon. Het bruto uurloon loopt op naarmate ze ouder worden. Tot 15 jaar gaat het om enkele euro´s per uur, om door te groeien tot ze 23 jaar zijn en het minimumloon voor volwassenen ontvangen. De verdiensten kunnen hoger zijn, maar mogen niet onder het minimumloon liggen.

Op jonge leeftijd actief op de arbeidsmarkt

Op jonge leeftijd is het belangrijk om de waarde van geld te leren. Het blijkt dat jongeren die in hun jeugd geen goede financiële opvoeding hebben gehad, bij volwassenheid meer moeite hebben om met geld om te gaan. Als ouder ligt er een belangrijke rol om het goede voorbeeld te geven.

Kinderen van ouders met geldproblemen, hebben ook een grotere kans om in dezelfde situatie terecht te komen. Dit hoeft niet te komen door een slechte opvoeding, maar deze kinderen maken zich minder druk in het geval ze schulden opbouwen omdat ze de situatie gewend zijn.

Vermogende ouders

Kinderen uit vermogende gezinnen kunnen moeite ondervinden om een eigen bestaan op te bouwen. Ze zijn vaak als kind gewend aan het feit dat de ouders altijd met de portemonnee klaar staan. Door ze altijd te geven waar ze om vragen, leren ze dat er altijd geld in overvloed is. Op het moment dat ze op eigen benen moeten staan, kunnen ze de knop niet omzetten. Door dezelfde uitgavenpatroon aan te houden, kunnen er eenvoudig geldzorgen ontstaan.

Verdiensten van jongeren

De meeste banen voor jongeren zullen het minimumloon of iets meer dan het minimumloon betalen. Doordat ze vaak één vast uurloon verstrekken inclusief vakantiegeld en vakantiedagen, gaat het vaak om redelijke verdiensten. De belastingheffing die de werkgever in gaan houden op het brutoloon, is vaak terug te vorderen bij de Belastingdienst.

Krantenwijk of een supermarkt

De meeste jongeren die gaan werken, kiezen voor een krantenwijk, of een winkel, en dan met name een supermarkt. De winkeliers hebben met de huidige openingstijden voor personeel nodig. Zij kiezen het liefst voor jonge werknemers, om de kosten zoveel mogelijk te drukken. Een jongere van 15 jaar kan ongeveer 3,20 tot 4,20 verdienen in een supermarkt. De bedragen liggen vaak vast, en gaan omhoog zodra de jongere een jaar ouder is geworden.

De verdiensten van een krantenwijk, is afhankelijk van de soort krant (huis aan huis of bijvoorbeeld een dagblad met abonnees), de omvang van de wijk en het aantal kranten dat bezorgd moet worden. Een gemiddelde wijk zal ongeveer tussen de 100 en 200 per maand opleveren.
Gerelateerde artikelen
Minimumloon en minimumjeugdloon per 1 januari 2017Minimumloon en minimumjeugdloon per 1 januari 2017Per 1 januari 2017 gelden nieuwe, hogere bedragen voor het wettelijk minimum loon en de jeugdlonen. Tevens zijn hier de…
Geld verdienen met een krantenwijkGeld verdienen met een krantenwijk is populair bij jongeren. Dit artikel gaat over de verdiensten van een krantenwijk: d…
Minimumloon en jeugdloon 2011, netto bedragen!In Nederland kennen wij het wettelijk minimumloon. Dit wordt jaarlijks vastgesteld door de minister van Sociale Zaken en…
Tips bij een bijbaanVeel jongeren willen tegenwoordig een bijbaantje. De meesten weten echter niet hoe ze dit aan moeten pakken. Vaak werken…
Minimumloon 2018 & minimumjeugdloon per 1 juli 2018Minimumloon 2018 & minimumjeugdloon per 1 juli 2018Het wettelijk minimumloon 2018 en minimumjeugdloon per juli 2018 zijn bekend en gelden tot 1 januari 2019. Daarmee weten…

Reageer op het artikel "Geld verdienen met een krantenwijk of in een supermarkt"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 18-04-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!