InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Hostess en promotie werk; een heel bijzondere bijbaan!

Hostess en promotie werk; een heel bijzondere bijbaan!

Hostess en promotie werk; een heel bijzondere bijbaan! Op zoek naar een leuke en goed betaalde bijbaan? Altijd in voor iets nieuws? Schrijf je dan in bij één van de hostess- en promotiebureaus. Deze bedrijven zijn altijd op zoek naar mooie én getalenteerde jongens en meisjes. Deze gespecialiseerde modellenbureaus leveren personeel voor de meest uiteenlopende en bijzondere evenementen en partijen. Als model kom je daardoor op speciale plekken, ontmoet je bijzondere mensen en maak je heel veel leuke dingen mee. Maar wat kan je dan precies verwachten?

Hostess en promotie werk

Er zijn de laatste jaren veel bureaus gekomen die zich richten op het werven en aanbieden van mooi én getalenteerd personeel voor speciale evenementen. Het is leuk en afwisselend werk en je komt met heel veel verschillende mensen in aanraking. Bedrijven die een feest organiseren, beurzen die "aangekleed" moeten worden of artikelen die gepromoot moeten worden. Al deze activiteiten vragen om speciaal personeel. En dit personeel wordt vaak geleverd door deze hostess en promotiebureaus. Voor mooie, getalenteerde en enthousiaste mensen is dit een ultieme bijbaan. Een leukere omgeving om extra geld te verdienen is er bijna niet!

Styling en visagie voor hostess en promotiewerk

Voor wie aan de slag gaat bij een speciaal evenement, wacht er ook nog een stukje styling én visagie. Je uiterlijk wordt "getransformeerd", zodat je daarna naadloos aansluit bij het bedrijf, product, merk of imago waar het betreffende evenement voor wordt georganiseerd.

Soorten hostess- en promotiewerk

Ben je eenmaal ingeschreven bij een hostess- en promotiebureau, dan kan je voor allerlei werkzaamheden worden ingezet. Uiteraard wordt altijd in overleg bepaald welke activiteiten voor jou het meest geschikt zijn.

Werken als hostess, gastvrouw of gastheer

Er is vanuit bedrijven een grote vraag naar gastvrouwen én -heren. Hostesses worden bijvoorbeeld ingezet voor het bemannen van een stand op een beurs of het ontvangen van de gasten op een beurs of congres.

Werken in een promotieteam

Ben je enthousiast en beschik je over de benodigde overtuigingskracht, dan ben je uitermate geschikt om ingezet te worden binnen een promotieteam. Promotieteams krijgen de opdracht om een bepaald product, merk of goed doel onder de aandacht te brengen.

Werken bij autoshows

Ook voor de grote en bekende autoshows worden altijd modellen gezocht. Zelfs op het circuit van Zandvoort zou je als mode aan de slag kunnen.

Werken als hostess voor Valid parking

Met deze opdracht werk je voor de exclusievere evenementen en verzorg je het parkeren van de auto's van de bezoekers/gasten.

Werken in de Horeca

Heb je ervaring met werken in de horeca? Dan ben je goed inzetbaar voor bedrijven die een diner, lunch of receptie organiseren en daarvoor speciaal personeel zoeken.

Modellenwerk op TV

De grote productiebedrijven die werken voor de televisie zijn vaak op zoek naar modellen voor figuratiewerk en/of bijrollen. Maar je kunt als model ook ingezet worden voor het assisteren bij spelshows, acteren/figureren in bedrijfsfilms of televisiecommercials.

Werken als doorpasmodel

Als doorpasmodel ga je uiteraard een nieuwe kledingcollectie doorpassen. Maar ook kan je gevraagd worden om, geheel gekleed in de nieuwste collectie, klanten te ontvangen of bijvoorbeeld de koffie/lunch te serveren.

Werken bij de (evenementen-) receptie

Je kunt ingezet worden voor het bemannen van de receptie van een bedrijf. Maar in de meeste gevallen zal het gaan om het bemannen van de receptie bij speciale evenementen en beurzen.

Werken in de fotomarketing

Alleen speciaal getrainde modellen worden ingezet voor fotowerk. Fotowerk voor individuele foto's, maar vaak moet je ook poseren met anderen (klanten, bezoekers).

Werken bij speciale opdrachten

Er zijn altijd unieke opdrachten, die volledig op maat verzorgd worden voor het aanvragende bedrijf. Modellen met speciale kwaliteiten kunnen ingezet worden als (paal)dansers, maar ook als breakdansers of Candy girls.

Bekende hostess- en promotiebureaus

De hostess- en promotiebureaus voorzien de laatste jaren in een steeds groter wordende behoefte. Ze zijn daarom dan ook altijd op zoek naar goed personeel. Een goed uiterlijk is in dit werk wel een vereiste, maar daarnaast wordt ook gekeken naar andere talenten: slim, enthousiast en hard werkend. Uiteraard moet je ook beschikbaar zijn op willekeurige dagen en tijden.

Hostingbureau Models at Work

Models at Work is in 2003 opgericht en was toen de eerste in zijn soort. Als eerste voorzagen zij in de behoefte aan speciaal personeel voor evenementen en feesten.
Op de website (www.modelsatwork.nl) omschrijven zij zichzelf als volgt:
Oppervlakkig? Juist niet. Want wie wordt er nou niet vrolijk van een paar stralende ogen of een waanzinnige glimlach. Natuurlijk begrijpen wij dat een mooi koppie alleen nooit genoeg is. En daarom zijn onze modellen ook slim, bevlogen en getalenteerd.
Models at Work bestaat uit een team dat gedreven en gepassioneerd is. Wij voelen behoeftes aan, zijn altijd op zoek naar vernieuwing en middelmatigheid is ons vreemd. Met veel aandacht en inlevingsvermogen brengen wij modellen en klanten samen om zo een event, feest, beurs of promotieactie tot een gedenkwaardige belevenis te maken.

Models at Work is gevestigd aan de 1e Looiersdwarsstraat in Amsterdam.

Castingbureau Models For Events

"Models for events onderscheidt zich van de massa en richt zich puur op mooi en getalenteerd personeel. Wie wordt niet vrolijk van een mooi persoon met een stralende glimlach? Natuurlijk bestaat ons bestand alleen uit de mooiste modellen, maar oordelen wij niet zomaar op uiterlijk. Wij hebben alleen beauty’s with brains! Wij begrijpen uw behoefte en spelen daar op in, elk event heeft een persoonlijke aanpak nodig. Service, kwaliteit en originaliteit zijn begrippen die onlosmakelijk verbonden zijn aan Models for Events. U zegt, wij doen. Zo simpel is het!", aldus de wervende tekst op de eigen website (www.modelsforevents.nl).
Models For Events is gevestigd aan het Weena in Rotterdam.

Castingbureau VIP Models

VIP Models (www.vipmodels.nl), gevestigd aan de Kabelweg in Amsterdam, omschrijft de modellen die ze casten als volgt:
Onze modellen zijn in het bezit van enkele basis eigenschappen. Zo beschikken zij over een uitzonderlijke schoonheid, zijn zij communicatief zeer vaardig, spreken zij meerdere talen, altijd enthousiast, hardwerkend en laten zij elke prospect verassen met hun glimlach. Wij casten onze modellen op de skills en talenten die nodig zijn voor uw specifieke opdracht.
Gerelateerde artikelen
Werken als hostessWerken als hostessHet beroep van hostess kan aantrekkelijk zijn voor wie wat van de wereld wil zien en op veel verschillende plaatsen werk…
Hoe word je een professioneel model?Het is de droom van vele jonge meisjes: het worden van een professioneel model. Vaak wordt de modellenwereld afgespiegel…
Fashion model: mannelijk fotomodelFashion model: mannelijk fotomodelWie denkt dat de meiden het alleen goed doen in modellenwereld heeft het mis. Ook jongens en mannen zijn nodig in deze i…
Geld verdienen met een bijbaanGeld verdienen met een bijbaanJongeren kunnen geld verdienen met een bijbaan. Er zijn talloze bijbanen te vinden en deze kunnen toch voor een leuk ext…
De verschillende soorten modellenDe verschillende soorten modellenVeel mensen denken dat je alleen model kunt worden als je heel erg lang bent en de juiste maten hebt. Maar dit is niet z…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Nissor, Pixabay

Reageer op het artikel "Hostess en promotie werk; een heel bijzondere bijbaan!"

Infoteur: Martina
Laatste update: 10-11-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!